۰
بخشدار مركزي خاش:

استقرار صنايع تبديلي و تمكيلي محصولات كشاورزي در روستاها اهرمي پويا جهت توسعه و پيشرفت است

بخشدار مركزي خاش گفت: استقرار صنايع تبديلي و تمكيلي محصولات كشاورزي در روستاها اهرمي پويا جهت توسعه و پيشرفت است و نيز توليد ملي بعنوان سنگ بناي اقتصادي و اجتماعي هر جامعه محسوب مي شود.
استقرار صنايع تبديلي و تمكيلي محصولات كشاورزي در روستاها اهرمي پويا جهت توسعه و پيشرفت است
مجتبي شجاعي در گفت و گو با خبرنگار  تفتان ما اظهار كرد: اين نشست به منظور بررسی مسائل و مشکلات جامعه روستایی و بررسی آخرین وضعیت طرحهای عمرانی این بخش برگزار شده است.
 
وي تصريح كرد: فقدان تعاونی های قدرتمند و واحدهای کوچک و کارگاههای فرآوری و بسته بندی، سبب ایجاد مشکلات در مباحث اقتصادی و کارآفرینی شده است.
 
شجاعي بيان كرد: عزم ‌عمومی در توسعه تعاونی ها و ایجاد طرحهای کوچک ‌اقتصادی در منطقه که از اولویتهای نظام بوده و تسهیلات خوبی برای آن پیش بینی شده می‌تواند در توسعه اقتصادی و اشتغالزایی موثر باشد.
 
وي خاطرنشان كرد: تقویت بنگاه‌های زودبازده و ایجاد انگیزه لازم برای فعالیت جوانان در روستاها نیز یکی از راه حل‌های کاهش مشکلات جمعیت بیکار روستایی و  اشتغالزایی در روستاها بوده که راهکاری مهم برای جلوگیری از آسیب‌‌های اجتماعی محسوب می شود.
 
بخشدار مركزي خاش با تاكيد بر كارآفريني در روستاها، گفت: کارآفريني روستايي مي‌تواند راهکاري مناسب براي توانمندسازي و ظرفيت‌سازي در مناطق روستايي، دستيابي به رشد و توسعه اقتصادي با تکيه بر کاهش بيکاري باشد که در این راستا به زودی بانک اطلاعات مشاغل و ظرفیتهای روستایی بخش مرکزی خاش که توسط بخشداری در حال تنظیم‌ است، تدوین خواهد شد.
 
وي اذعان كرد: آنچه که می تواند به کشاورزان و روستائیان منطقه کمک کند این است که با آگاهی دادن آنان می توان در ایجاد صندوق های خرد و جمع آوری سرمایه های این قشر در مباحث اشتغالزایی و بهبود وضعیت معیشتی آنان کمک کرد.
 
اين نويسنده و پژوهشگر گفت: در منطقه دوربن بخش مرکزی خاش طرحهای خوبی در حال اجراست که با حمایت از طرحها می توان ارزش افزوده محصولات کشاورزی را به خود روستاییان بازگرداند و جوانان روستائی دانش آموخته دانشگاه‌ها را تشویق به انجام فعالیت كرد.
 
شجاعی بيان كرد: ایجاد صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی در قالب صنایع کوچک در مناطق روستایی باقی موجبات کاهش فقر، بیکاری، مهاجرت و غیره را فراهم می آورد.
 
بخشدار مرکزی خاش با اشاره به مشکلات جدی آب در منطقه، خواستار نظارت بر جلوگیری از حفاری های غیر مجاز و میثاق کشاورزان و دلسوزان به منظور حفظ و احیا و تعادل بخشی سرمایه های آبی شد.
 
انتهاي پيام/
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب: 435667
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *