۰
گزارش فارس از اردوی تیم ملی سابر ایران

شمشیر بُرّنده شمشیربازان برای کسب مدال/ حمله به موفقیت

اردوی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر برای حضور در مسابقات ایتالیا در تهران در جریان است.
شمشیر بُرّنده شمشیربازان برای کسب مدال/ حمله به موفقیت
 به گزارش سرویس ورزشي تفتان ما، چند روز دیگر باید در مسابقات جایزه بزرگ جهانی در پادوا ایتالیا به میدان بروند و و دوباره برای ایران افتخار آفرینی کنند، از همان افتخارآفرینی‌هایی که ورزش ایران، آسیا و جهان را حیرت زده کرده است. آنقدر با شور، اشتیاق و انگیزه بالا تمرین می‌کنند که چیزی در برابر آنها نمی‌تواند مقاومت کند؛ صحبت از شمشیربازان پرافتخار کشورمان است. همان‌هایی که در المپیک با درخشش فوق‌العاده همه را تا نیمه‌های شب پای گیرنده‌ها میخکوب کرده بودند.
آنچنان امکاناتی ندارند که در حد نام و شان قهرمانان جهان باشد، اما این دلیلی نمی‌شود تا انگیزه آنها کم شود، ظاهرا هر چقدر رسیدگی به آنها کمتر باشد، بیشتر برای سربلند کردن نام ایران مصمم تر می‌شوند.
روزهای آخر اردو برای رفتن به مسابقات است. در یک روز سرد زمستانی در اردو حضور پیدا می‌کنیم. در کنار نفراتی چون، عابدینی، پاکدامن، باهر، چند شمشیرباز جوان هم از تیم ملی جوانان حضور دارند، آنطور که فخری سرمربی تیم ملی می‌گوید این جوانان آینده ورزش شمشیربازی اسلحه سابر هستند و امید زیادی به آنها دارد و تلاش می‌کند در آینده یکی مانند عابدینی یا پاکدامن از آنها بسازد.

در دو پیست با یکدیگر مبارزه و تمرین می‌کنند. داور هم از خودشان است و نوبت به نوبت تعویض می‌کنند و در مواقعی هم که مشکل وجود دارد پیمان فخری، علاوه بر اینکه سرمربی تیم ملی است به عنوان داور بین‌المللی کمک و راهنمایی‌شان می‌کند.
محمد رهبری یکی از نفراتی که باید به ایتالیا برود، سرمای شدیدی خورده است و با لباس شخصی در تمرین حضور دارد.
هنگامی که جوانان برای بازی روی پست قرار می‌گرفتند، عابدینی به دقت بازی آنها را زیر نظر داشت و اشتباهات‌شان را به عنوان یک مربی با تجربه گوشزد می‌کرد. تمرین برای جوانان در کنار نفر چهارم المپیک و قهرمان جهان طبیعتا حس خوب همراه با یادگیری فراوان دارد و این را می‌شود از نحوه عملکردشان فهمید.

پس از اینکه عابدینی و پاکدامن چند بازی با نفرات دیگر انجام دادند، نوبت به مبارزه با یکدیگر رسید. فخری به شوخی و طعنه جملاتی را خطاب به پاکدامن برای شکست دادن جوانترها می‌گفت.
مسابقه دو بازیکن کاملا نزدیک بود و همه اردونشینان هم تماشاگر آن شده بودند. مبارزه آنها نکات زیادی برای جوانترها داشت و اشکالات هم توسط فخری گوشزد می‌شد.
تمرین به دقایق آخر رسیده بود و سرمربی تیم ملی هم به نوعی پایان تمرین را اعلام کرده بود، اما عابدینی ظاهرا در دقایق پایانی گرمتر شده بود. ساعت 17:40 بود و او اعلام کرد می‌خواهد یک مبارزه دیگر را هم انجام دهد.
بی دلیل نیست او در المپیک تا یک قدمی مدال می‌رود، همه تمرین را به پایان رسانده‌اند،‌ اما خونریزی پا هم مانع از خاتمه کارش نمی‌شود و تا پایان مسابقه ادامه می‌دهد.

آنطور که فخری می‌گوید در مسابقات ایتالیا کار سختی مقابل تیم‌های مجارستان و روسیه دارند. تاکنون این دو تیم را شکست نداده‌اند و می‌خواهند دوباره تاریخ سازی کنند. سرمربی تیم که از آمادگی بالای ملی‌پوشان صحبت می‌کند و امیدمان را برای موفقیت دوباره تیم ملی بیشتر می‌کند و با همین امید اردو را ترک می‌کنیم...
انتهای پیام/فارس
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب: 436072
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *