۰

محدودیت حضور جانشین در صورت غیبت رئیس فدراسیون/ هیات رئیسه باید نفر منتخب را تائید کند

در صورت غیبت رئیس فدراسیون، با تغییرات صورت گرفته در اساسنامه کمیته ملی المپیک محدودیت‌هایی در خصوص نماینده فدراسیون در مجمع انتخاباتی وجود خواهد داشت.
محدودیت حضور جانشین در صورت غیبت رئیس فدراسیون/ هیات رئیسه باید نفر منتخب را تائید کند
به گزارش سرویس ورزشي تفتان ما،بعد از نامه کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) مبنی بر اصلاح اساسنامه کمیته ملی المپیک و فدراسیون‌های ورزشی، اساسنامه کمیته نیز مورد بررسی قرار گرفت.
اعضای هیات اجرایی کمیته المپیک در جلسات مختلف خود که با حضور محمدرضا داورزنی معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و امیررضا خادم معاون پارلمانی و امور استان‌های این وزارتخانه برگزار شد، بالاخره کار اساسنامه را به پایان رساندند. قرار است این اساسنامه برای تصویب نهایی به IOC فرستاده شود.
در اساسنامه کمیته 90 درصد موارد، نکاتی است که IOC خواسته که یکی از این موارد در خصوص اعضای مجمع انتخاباتی این کمیته است.
یکی از مهمترین نکاتی که در دوره قبلی اعضا را دچار سردرگمی کرد انتخاب نماینده فدراسیون در صورت غیبت رئیس فدراسیون بود. طبق اساسنامه قبلی بر اساس ماده 5 اساسنامه، منحصراً در صورت غیبت رئیس فدراسیون‌ ورزشی عضو مجمع (موضوع بندهای "پ"، "ت" و "ث" ماده 5 اساسنامه)، نماینده فدراسیون مربوطه می‌بایست ضرورتاً از میان اعضای هیئت رئیسه فدراسیون و توسط آن هیئت رئیسه انتخاب شده باشد.
این در حالی است که با تغییرات صورت گرفته فردی از اعضای هیات رئیسه می‌توانند در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک شرکت کند که به تایید مجمع فدراسیون رسیده باشد.
آیین‌نامه انتخاباتی در دوره قبلی هیات اجرایی کمیته مشکلات زیادی را ایجاد کرد و تعدادی از خبرگان ورزشی از جمله نصرالله سجادی و مصطفی هاشمی‌طبا اجازه حضور در انتخابات را پیدا نکردند. البته این آیین‌نامه از سوی IOC باطل شد و برای دوره جدید آیین‌نامه دیگری نوشته خواهد شد.
انتهای پیام/فارس
شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب: 437683
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *