۰

تقویت ایمان و کمک به دیگران رمز کسب آرامش است

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: هرگاه از من سفارش معنوی می‌خواهند به آن‌ها می‌گویم «تا می‌توانید به یاد خداوند باشید و به بندگان خداوند کمک کنید» که این موجب آرامش شما و جامعه می‌شود.
تقویت ایمان و کمک به دیگران رمز کسب آرامش است
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما،به نقل از ایران روشن، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در برنامه چشمه معرفت شبکه سه سیما ابراز داشت: صحیفه سجادیه که 54 دعا در بر دارد گنجینه گرانبهایی است که مسائل مهم زندگی انسان از جمله مسائل سیاسی، اقتصادی، عرفانی، انسان‌شناسی، آداب معاشرت، مسائل نظامی و جهاد در این مجموعه وجود دارد.
وی مسائلی که پیرامون عرفان اسلامی در صحیفه سجادیه بیان شده است را برجسته‌تر دانست و اضافه کرد: گنجینه گرانبهای صحیفه سجادیه فرصت بسیار خوبی برای تربیت نفس خود و جامعه است.
این مرجع تقلید افزود: قرآن کریم کلامی از خالق به مخلوقات است، نهج‌البلاغه نیز کلامی از سوی مخلوقی برجسته به سایر مخلوقات است و صحیفه سجادیه در حقیقت کلام مخلوق با خالق است؛ گرچه این سه مکتوب در سه فاز قرار دارند ولی هر سه یک حقیقت را دنبال می‌کنند.
آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به دعای مکارم‌الاخلاق در صحیفه سجادیه گفت: در گذشته 19 فصل از این دعا را تفسیر کردیم و اکنون باید به سراغ تفسیر فصل بیستم این دعا برویم که درباره آرامش روح انسان است، چیزی که امروزه جامعه نیاز زیادی به آن دارد.
وی ادامه داد: بخشی از دعای مکارم‌الاخلاق می‌گوید «خداوندا تو یار و یاور من هستی در آن زمان که غمگین و محزون می‌شوم».
این مرجع تقلید بیان داشت: مهم‌ترین مشکل عصر حاضر در بین انسان‌ها نداشتن آرامش روحی است، بعضی از پزشکان معتقدند به دلیل زیاد بودن عوامل استرس‌زا 70 درصد مردم دچار نوعی افسرگی و اضطراب روحی هستند.
آیت‌الله مکارم شیرازی عنوان داشت: برخی از پزشکان نیز معتقدند که بسیاری از بیماری‌های جسمی همانند بیماری سرطان، بیماری‌های خونی، دیابت و ... به علت نداشتن آرامش است.
وی با اشاره به آیه 82 سوره انعام گفت: بر اساس این آیه داشتن ایمان به انسان آرامش می‌دهد چرا که انسان مؤمن خدا را در زندگی حس می‌کند، خدایی که بر هر چیز قادر است و از همه مشکلات و حال همه با خبر است.
این مرجع تقلید ابراز داشت: انسان مؤمن با حس کردن خدایی که نهایت رحمانیت و رحیمیت است در زندگی آرامش می‌یابد.
آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه با اشاره به آیه 28 سوره رعد ابراز داشت: بر اساس این آیه کسانی که ایمان داشته باشند و دلشان به خداوند مطمئن باشد آرامش دارند.
وی ادامه داد: در روایتی آمده است که انسان مؤمن ممکن است بر اثر اتفاقات مختلف  مانند بیماری، تصادف یا ... از دنیا برود ولی هرگز خودکشی نمی‌کند.
این مرجع تقلید علت افزایش خودکشی در عصر حاصر در میان جوامع را سستی ایمان دانست و گفت: انسان مؤمن هیچگاه دست به خودکشی نمی‌زند چرا که انسانی که به قوت ایمان مجهز شود هرگز به سراغ خودکشی نمی‌رود.
آیت‌الله مکارم شیرازی ابراز داشت: هرگاه از من سفارش معنوی می‌خواهند به آن‌ها می‌گویم «تا می‌توانید به یاد خداوند باشید و به بندگان خداوند کمک کنید» که این موجب آرامش شما و جامعه می‌شود.
انتهای پیام/
دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۴۲
کد مطلب: 439142
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *