۰

ائمه جمعه سراسر کشور در خطبه های نماز عید سعید قربان چه گفتند؟

در تهران و سایر شهرها و استان های کشور، نماز عید قربان با حضور چشمگیر و باشکوه مردم برگزار شد و ائمه جمعه سراسر کشور نیز پس از قرائت نماز عید به ایراد سخنرانی پرداختند.
ائمه جمعه سراسر کشور در خطبه های نماز عید سعید قربان چه گفتند؟
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما،مراسم عید سعید قربان با روز جمعه مصادف شد و همین امر موجب شد تا ائمه جمعه سراسر کشور علاوه بر خواندن نماز عید قربان، خطبه های نماز جمعه را نیز در همان خطبه های عید قرائت کرده و به سمع و نظر مردم برسانند.
 
در تهران و سایر شهرها و استان های کشور، نماز عید قربان با حضور چشمگیر و باشکوه مردم برگزار شد و ائمه جمعه سراسر کشور نیز پس از قرائت نماز عید به ایراد سخنرانی پرداختند. گزارش زیر بخشی از خطبه های نماز جمعه در شهرها و استان های کشور است.
 
استان بوشهر:
آیت الله صفایی بوشهری در خطبه های نماز عید قربان اظهار کرد: عید قربان عید از خود گذشتن و خدا پیوستن است همانطور که خضرت ابراهیم از خود گذشتن و فرزند خود را به قرانگاه بردند و به خدا پیوستند. وی افزود: راه کمال انسان ار خود گذشتن و پیوستن به خدا است چرا که زندگی امتحان از خود گذشتن و تقوا سفارش اولیای الهی است.
صفایی بوشهری بیان کرد: تقوا یعنی زندگی بر مدار دین است که سرانجام آن محبوبیت الهی است و در آخرت بهشت است.
وی افزود: تحریم و فتنه و عملیات تروریستی جهان اسلام را تهدید می کند، اسلام ستیری و تواضع و دوری کردن از تجمل از ویژگی های شهید رجایی و باهنر است.
صفایی بوشهری در پایان با اشاره وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم اظهار کرد: وضعیت اقتصادی مردم بوشهر مناسب نیست مسئولان بکوشند مشکل مردم را حل کنند.
نماز عید قربان دردیار شهید ریئسعلی دلواری برگزار شد
دردیار شهید ریئسعلی دلواری شهر دلوار نماز عید سعید قربان با شکوه خاص و با حضور اقشار مختلف مردم به امامت حجت الاسلام 'فریدونی' امام جمعه موقت بخش دلوار درمصلی نمازجمعه این شهر اقامه شد.
به گزارش خبرنگار سپاس-دلوار، حجت الاسلام فریدونی روزجمعه درخطبه های نمازعید قربان درمصلی جمعه دلوار افزود: عیدقربان عید بندگی،عبودیت وبازگشت انسان به مقام تقرب الهی است.
وی بابیان اینکه عید قربان یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان و نشانده شکوه و عظمت ایمان،نقطه عطف و اوج آزادگی ابراهیم خلیل الله است وسرافرازبیرون آمدن از دشوارترین آزمایش الهی است،آزمایشی که منجر به آغازحاکمیت توحیدوطلوع یقین شد.
فریدونی با بیان اینکه حرکت ارزشمند حضرت ابراهیم (ع) تعظیم دربرابر پروردگار متعال وگذشتن ازهستی خویش بود، اضافه کرد: قربانی کردن نفس در راستای رسیدن به تقرب الهی، امری بسیار مهم و سرنوشت ساز است و باید همه ما در این مسیر حرکت کنیم.
وی در ادامه،با تبیین شباهتهای عید سعید فطر باعید قربان تصریح کرد: نماز عید فطر و قربان در زمان حضور امام زمان(ع) واجب است و باید به جماعت خوانده شود.
امام جمعه موقت دلوار بااشاره به روز ۱۲شهریورسالروزشهادت سردار جنوب شهیدریئسعلی دلواری گفت:این روزکه باحضورمسئولان ارشد کشوری و استانی برگزار میشود باید بتوانیم در شهر این مرد حماسه ساز مهمان خوبی باشیم و این کنگره چون مردمی هست باید مردمی برگزار شود و درقالب ویژه  برنامه های پرمحتوا و اموزنده از زندگی و مبارزات این شهید را بین کودکان و نوجوانان تقویت و نهادینه کرد.
برگزاری نماز عید سعید قربان در کنگان
صبح امروز نماز عید سعید قربان به امامت حجت الاسلام محمود محمودی، امام جمعه کنگان در مصلی نماز جمعه کنگان برگزار شد. در پایان نماز عید قربان در مجاور مصلی نماز جمعه با حضور روحانی و نیروهای دامپزشکی مردم و موسسه های نیکوکاری دام های زنده خود را قربانی کردند.
نماز با شکوه عید قربان در دیر اقامه شد
حجت الاسلام سید علی حسینی امام جمعه بندر دیر صبح امروز در جمع نمازگزاران ( عید قربان)، ضمن تبریک این عید بزرگ، عید قربان را فرصتی برای بندگی عنوان کرد و ماه ذی الحجه را از ماه های پر برکت دانست.
حسینی افزود: بهترین کار برای دفع بلا و خطرات، پرهیز از گناه و پوشیدن لباس تقوا است.
امام جمعه بندر دیر تصریح کرد: انسان‌ها در زندگی دو مسیر بیشتر ندارند که یکی از آنها مسیر خداوند و صراط مستقیم بوده و دیگری مسیر غیر خدا و شیطان است.
حجت الاسلام سید علی حسینی با اشاره به جریان حضرت ابراهیم و اسماعیل (ع) گفت: جوانان ما باید به جوانان کربلای حسین اقتدا کنند.
حسینی در پایان خاطرنشان کرد: دشمن برای رسیدن به مقاصد شون خود سعی دارد با اشاعه فساد و بی بند وباری نا امنی اخلاقی ایجاد کند تا مسلمین از وظایف اصلی خود باز بمانند.
 
برگزاری نماز عید سعید قربان در اهرم 
مردم مومن شهر اهرم در عید قربان عید بندگی و اطاعت با حضور در مصلی این شهر، نماز عید سعید قربان را افامه کردند.
نماز عید سعید قربان در مصلای جمعه بوشهر به امامت حجت الاسلام راستگو و امام جمعه تنگستان برگزار شد.   نماز عید قربان در سیراف
صبح امروز نماز عید سعید قربان به امامت حجت الاسلام عاشوری، امام جمعه سیراف در مصلی نماز جمعه شهر سیراف برگزار شد.
برگزاری نماز عید قربان در حورموج
مردم شهر خورموج صبح امروز همزمان با مردم سراسر کشور نماز عید قربان را به امامت حجت الاسلام مصلح امام جمعه شهر خورموج اقامه کردند. 
 
شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب: 441123
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *