۰

فراموش کردن یاد خدا باعث بزرگ جلوه کردن تهدیدهای دشمن می‌شود

استاد حوزه و دانشگاه، با بیان اینکه بصیرت لازمه مقابله با مکر و حیله دشمن است، گفت: فراموشی بزرگی خدا بزرگی تهدیدات دشمن در چشم ما را در پی دارد.
فراموش کردن یاد خدا باعث بزرگ جلوه کردن تهدیدهای دشمن می‌شود
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما، استاد حوزه و دانشگاه شامگاه چهارشنبه در هیئت رزمندگان اسلام در سالن سپاه کاشان با بیان اینکه باید نسبت به مکر و حیله شیطان بصیرت داشته باشیم، اظهار کرد: شیاطین می تواند دشمنان اسلام، آمریکا و اسرائیل و حتی اطرافیان ما باشد.
حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری ضمن اشاره به حدیثی از امام علی (ع) مبنی بر عدم فراموشی خدا و مرگ افزود: از آنجا که امام علی (ع) به یاد بزرگی خداوند بود دنیا برای آن حضرت از کفش پینه دار بی ارزش تر است.
رئیس موسسه سیره شهدا، مرگ را دروازه قیامت دانست و خاطرنشان کرد: به یاد بزرگی خدا بودن موجب می شود دنیا در نظر ما کوچک باشد، پاداش های دنیا کم اهمیت شود و دست درازی به بیت المال نیز کم می شود.
ماندگاری با اشاره به شهادت شهید محسن حججی و نحوه شهادت او تصریح کرد: از آنجا که شهید حججی به وجه الله نظر داشت، زمانی که سر از تنش جدا می شد دردی احساس نمی کرد و به دنبال آن نیز امام حسین(ع) از آنجا که به دیدار خدا رفته بود در گودی قتلگاه «رضاً به رضائک» را زیر لب زمزمه می کرد.
وی با تاکید بر اینکه فراموش کردن یاد خدا باعث بزرگ جلوه کردن تهدیدات دشمن می‌شود، ابراز کرد: بسیاری از افراد به یاد خدا هستند؛ همانطور که در واقعه کربلا سپاه دشمن نیز از خدا حرف می زدند اما بزرگی خدا را فراموش می کنیم در حالی که امام حسین(ع) از آنجا که به یاد بزرگی خدا بود سپاه دشمن در مقابلش کوچک جلوه می‌کرد.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در زمان فرا رسیدن قیامت کوه ها از هم متلاشی می شوند، بیان کرد: به یاد بزرگی خدا بودن باعث می شود که آمریکا و اسرائیل با وجود موشک ها و کلاهک های هسته ای در نظر ما کوچک باشد.
ماندگاری با اشاره به اینکه فراموشی بزرگی خدا موجب می شود منصب ها و مسئولیت ها برای انسان بزرگ جلوه داده شود، اذعان کرد: تعویق ازدواج و کاهش تکثیر اولاد به دلیل فراموشی بزرگی خدا و بزرگ کردن مشکلات اقتصادی است.
رئیس موسسه سیره شهدا با بیان اینکه امام حسین (ع) همه دارایی خود را در راه خدا نثار کرد، تأکید کرد: خداوند فرموده است اگر برای خدا کار کنید خداوند نیز با تمام قدرت برای ما کار می کند و لذا اما حسین (ع) از آنجا که تمام دارایی خود را برای خدا نثار کرد برای محبان آن حضرت نیز ثواب در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام/ 
پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب: 441597
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *