۰
رئيس اداره آموزش و پرورش خاش:

مشارکت دو هزار و ۸۰۰ دانش آموز خاشی در انتخابات شورای مدرسه/ اين انتخابات روحیه مسئولیت‌پذیری و خودباوری را تقویت می‌کند

رئيس اداره آموزش و پرورش شهرستان خاش گفت: دو هزار و 800 دانش آموز خاشي در بیستمین دوره انتخابات دانش آموزی 282 مدرسه اين شهرستان شرکت کردند.
مشارکت دو هزار و ۸۰۰ دانش آموز خاشی در انتخابات شورای مدرسه/ اين انتخابات روحیه مسئولیت‌پذیری و خودباوری را تقویت می‌کند
قاسم كوچكزايي در گفت و گو با خبرنگارتفتان ما  اظهار كرد: بیستمین دوره انتخابات شورای دانش‌آموزی با شرکت پرشور و گسترده در حدود 282 مدرسه شهرستان خاش برگزار شد.
 
وي بيان كرد: بیش از دوهزار 800 دانش‌آموز دختر و پسر در مدارس مختلف سطح شهرستان نامزد انتخابات شوراهای دانش‌آموزی بودند و در یک رقابت جذاب نمونه کوچکی از حضور در انتخابات را تجربه کردند.
 
كوچكزايي تصريح كرد: دموکراسی حاکم بر نظام جمهوری اسلامی زندگی زیر پرچم ولایت است و مردم ولایت‌مدار ايران همواره با استمرار در ولایت‌پذیری زیر پرچم ولایت زندگی می‌کنند.
 
وي خاطرنشان كرد: منتخبین دانش‌آموزان در قالب شورای دانش‌آموزی نسبت به حقوق اجتماعی خود و بهره‌برداری صحیح از آن و نيز احترام به حقوق دیگران آگاهی کسب می‌کنند.
 
رئيس اداره آموزش و پرورش شهرستان خاش با بيان اينكه مدرسه مکانی برای یادگیری مهارت‌های زندگی و اجتماعی است،گفت: مشارکت دانش‌آموزان نقش مهمی در زمینه توانمندی و افزایش قدرت تصمیم‌گیری آنها در فعالیتهای اجتماعی دارد و از آنجا که اجتماعی کردن دانش‌آموزان از مهمترین اهداف تعلیم و تربیت است، ایجاد تشکل‌ها و شوراهای دانش‌آموزی از جمله شیوه‌های گرایش این قشر به فعالیت‌های اجتماعی محسوب می‌شود.
 
وي  با بيان اينكه مدرسه محیط مناسبی برای انجام فعالیت های آموزشی، علمی، فرهنگی و اجتماعی است، ادامه داد: انتخابات شورای دانش‌آموزی با هدف پرورش روحیه همکاری، تعاون، همفکری، تحمل نظرات و افکار متفاوت و مسئولیت‌پذیری و تصمیم‌گیری برگزار می‌شود.

كوچكزايي خاطرنشان كرد: شوراهای دانش‌آموزی به این معنا است که دانش‌آموزان باید وارد عرصه اجتماع شوند و علاوه بر درس و مدرسه بتوانند امور اجتماعی خود را نیز انجام دهند.


وی با اشاره به کمیته‌های متعدد شوراهای دانش‌آموزی، افزود: وجود کمیته‌های متعدد به این معنا است که حضور و شرکت دانش‌ آموزان در برنامه‌های مدرسه باید جدی باشد بنابراین باید مدیران به دانش‌ آموزان بیشتر از گذشته توجه داشته باشند.


کوچکزایی با بيان اينكه انتخابات شوراهای دانش‌آموزی با هدف مشارکت دانش‌آموزان در امور پرورشی و آموزشی برگزار شده است، ادامه داد: فضای برگزاری این انتخابات با انتخابات‌های دیگر در کشور مشابه‌ سازی شده تا دانش‌آموزان بتوانند با ایجاد شور و نشاط سیاسی، حضور خود را در عرصه انتخابات و اجتماع ارزیابی کنند.


رئیس اداره آموزش و پرورش خاش با بيان اينكه  برگزاری انتخابات شورا‌های دانش آموزی می‌تواند از این سنین به دانش آموزان اهمیت کارگروهی را آموزش دهد، گفت: بهره‌مندی از توانمندی‌ها و تقویت مسئولیت‌ پذیری در دانش‌ آموزان و کسب مهارت‌ های اجتماعی و سیاسی توسط آنها از دیگر اهداف این شوراها است.
 
وي بيان كرد: تربیت موثر با حضور فعال دانش آموزان در امور جامعه و مدرسه تثبیت شده است و با تشکیل شورای دانش آموزی به قسمت زیادی از نیازهای این قشر پاسخ داده می شود.
 
كوچكزايي اذعان کرد: حضور دانش آموزان در این انتخابات یک تمرین مهم است تا در آینده بتوانند با آگاهی کامل در انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا، مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری حضور پررنگ پیداکنند.
 
وی اظهار كرد: یک دانش آموز وقتی عضو شورای مدرسه است به عنوان مشاور مدیر آن مدرسه شناخته می شود و باید نقش خود را به خوبی ایفا کند.
 
انتهاي پيام/
يکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب: 442074
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *