۰

سیستان و بلوچستان می‌تواند قطب توسعه فرهنگی ایران در دهه آینده باشد/ 8 هزار رسانه در کشور یارانه دریافت می‌کنند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سیستان و بلوچستان با ظرفیت‌های فرهنگی که دارد، می‌تواند قطب توسعه فرهنگی ایران در دهه آینده باشد.
سیستان و بلوچستان می‌تواند قطب توسعه فرهنگی ایران در دهه آینده باشد/ 8 هزار رسانه در کشور یارانه دریافت می‌کنند
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما،، سید رضاصالحی امیری امشب در دیدار با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در این جلسه اظهار کرد: سرمایه فقط اقتصادی نیست و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه سرمایه‌های بزرگ انسانی ما هستند.
وی با بیان اینکه ایران فقط نفتی نیست بلکه باید از منظر داشته‌های فرهنگی نیز ایران را ببینیم گفت: نفت ما را به هدف توسعه متعالی در جامعه نرساند اما اگر ریل توسعه را در فرهنگ قرار دهیم قطعا شاهد توسعه انسانی و اقتصادی خواهیم بود.
صالحی امیری با تاکید بر اینکه جامعه‌ای که در آن اعتیاد، فقر، بیکاری، فساد و طلاق باشد توسعه یافته نیست، افزود: رسالت اصحاب رسانه در این استان بسیار سنگین است و باید ظرفیت‌های فرهنگی این منطقه را به دنیا معرفی کنند.
وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان با ظرفیت‌های فرهنگی که دارد،می‌تواند قطب توسعه فرهنگی ایران در دهه آینده باشد، گفت: یک میلیارد و 700 میلیون تومان جدای از حدود یک میلیارد تومان بودجه وزارت فرهنگ برای این استان در سال 95 در مباحث فرهنگی تخصیص یافته است.
صالحی امیری با اشاره به اینکه هنرمندان و اصحاب رسانه سرمایه‌های نظام هستند گفت: چشم‌ها را باید شست و باید سیستان و بلوچستان فرهنگی را مجدد دید، تمدن سیستان و بلوچستان به بیش از 5هزار سال تخمین زده شده است و فخر ایران و  گنج ناشناخته جغرافیای ایران است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: صداوسیما و رسانه‌های استانی تصویر درخشانی از این استان به نمایش بگذارند و این بستگی مستقیم به اراده اصحاب رسانه دارد، گفتگوی فرهنگی شعار دولت است که باید در این استان نیز آغاز شود و مرزهای فرهنگی باید تعریف و به انسجام و تنوع فرهنگی نیز توجه ویژه‌ای شود.
صالحی امیری تصریح کرد: سیستان و بلوچستان می‌تواند مرکز تولید انیمیشن،صنایع دستی و صنایع فرهنگی کشور و منطقه باشد و زیرساخت‌های فرهنگی سیستان و بلوچستان باید تقویت شود.
وی با اشاره به اینکه باید مرکز و مجتمع فرهنگی بزرگی در این استان دایر شود، اضافه کرد: تا پاسخگوی برگزاری همایش‌های ملی باشد.گفت: تلاش می‌شود فیلم مستند و جذاب از سیستان و بلوچستان تولید شود و در سینماهای تمام کشور به نمایش گذاشته شود که در سال آینده این کار کلید می‌خورد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه رسانه‌های سیستان و بلوچستان مورد توجه ویژه وزارت هستند گفت: 8 هزار رسانه در کشور یارانه دریافت می‌کنند و سالانه حدود 86 میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌شود.
صالحی امیری با اشاره به اینکه رویکرد وزارت فرهنگ عدم ورود به حاشیه است که این اقدام ثبات فرهنگی را به دنبال دارد گفت: درخصوص بیمه هنرمندان مشکل جدی نداریم و مشکلات صنعت چاپ در سیستان و بلوچستان جدی است.
انتهای پیام/فارس
جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب: 437307
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *