۰

خشم کاربران فضای مجازی از انتخاب قدس به عنوان پایتخت صهیونیست‌ها

بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی با هشتگ‌هایی چون «#القدس_لنا» به اقدام جدید رئیس ایالات متحده مبنی بر انتخاب بیت‌المقدس به عنوان پایتخت صهیونیست‌ها واکنش نشان دادند.
خشم کاربران فضای مجازی از انتخاب قدس به عنوان پایتخت صهیونیست‌ها
به گزارش سرویس وبلاگستان تفتان ما،دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که به این نتیجه رسیده‌ که بیت‌المقدس را پایتخت اسرائیل اعلام کند.
 وی همچنین گفت: تصمیم برای اعلام بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل اقدامی است که بایستی مدتها پیش برای پیشبرد صلح و رسیدن به صلحی ماندگار انجام می‌شد.
ترامپ در همین رابطه دستور داد تا مقدمات انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس انجام شود.
این تصمیم آمریکا با واکنش های شخصیت های داخلی  و بین المللی روبرو شد.
محمود جواد ظریف در توئیتی به زبان عربی نوشت:  اگر نیمى از پول هایى را که برخى حاکمان منطقه براى حمایت از تروریسم، افراطى گرى، فرقه گرایى و تحریک علیه همسایگان خرج کردند، براى آزادسازى فلسطین هزینه مى‌کردند، امروز شاهد این گزافه گویى آمریکا و تلاش براى تقدیس و تحکیم [اعلامیه بالفور] "وعده آنکه مالک نیست به آنکه سزاوار نیست" نبودیم اما با وجود این، چه بخواهند و چه نخواهند، «قدس» عربى و اسلامى باقى مى ماند.
محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام توئیت کرد: اگر ترامپ از مسأله قدس عقب‌نشینی نکند، بعد از ریاست‌جمهوری، تجارتش را نیز از دست می‌دهد.
اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور نیز در توئیترش نوشت: سرخوردگی های ناشی از شکست های پیاپی در جبهه استکبار، آنان را به رفتارهایی سست برای ترمیم روحیه یاران خود واداشته غافل از اینکه به رسمیت شناختن بیت المقدس بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی هم با شکستی مفتضحانه تر روبرو خواهد شد.
غلامعلی حداد عادل نیز در توئیتی تنها راه مقابله با تصمیم اخیر ترامپ را قطع رابطه کشورهای اسلامی با هر کشوری که سفارتخانه خود را به قدس منتقل کند دانست.
ابوالقاسم طالبی، کارگردان مطرح کشورمان نیز در صفحه شخصی اش نوشت: این جماعت غرب باورچقدر با کلمه صلح بر سر آزادی‌خواهان کوبیدند، گفتند ونوشتند، چهل سال گفتگو کردند؛ اینک ملت فلسطین آواره، دولت‌هاى عرب استحاله، خسته و راضى به هر دریوزگى؛ اما وطنى هاى ما ‌گفتند از فلسطینى‌ها، فلسطینى‌تر نباشیم حالا تحویل بگیرند فرجام برجام آن‌ها را.
کاربران شبکه های اجتماعی نیز در همین رابطه باهشتگ «#القدس_لنا» به انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی واکنش نشان دادند.
احمد جانجان در این باره توئیت کرد: بندگان خدا!؟ هنوز نفهمیدین چرا امریکا سفارتش رو میخواد از تلاویو انتقال بده به قدس!؟ از ترس جون خودشونه!نیس که میدونن ایران اماکن مقدسه رو موشکبارون نمیکنه، میخوان خودشونو بچسبونن به قدس و مسجدالاقصی بلکه زنده بمونن!
فرید ابراهیمی نوشت: بزارید ترامپ سفارت آمریکا رو بیاره بیت المقدس و خوب تجهیزش کنه، 20 سال دیگه اونجا سازمان بسیج دانشجویی فلسطینه!
حسین ابراهیمی نیز در این باره نوشت: یه روزی ملت آرزوی کربلا رفتن داشتن اما به برکت جمهوری اسلامی پیاده روی عمومی نجف تا کربلا راه افتاد، من تحقیق کردم یه شهر هست نزدیک ناصره به نام "مشهد" که مقبره یونس نبی اونجاس، اونجا میتونه مبدا پیاده روی به سوی بیت المقدس باشه!
مجید قربانی توئیت کرد: اگه به بعضیا بود می فرمودن: هم چرخ قدس باید بچرخد هم چرخ تلاویو!
محمدجواد محمدزاده این متن را منتشر کرد: تغییر مکان پایتخت اسرائیل به قدس از آخرین ترفندهای باقیمانده‌ی قبل از زوال است. تغییری در تقدیر اسرائیل نخواهد بود. نابودی نزدیک است.
علیرضا شاطری هم نوشت: اون روزی که امام ما گفت راه آزادی قدس از کربلا می گذرد همه گفتن شعاره ... از کربلا گذشتیم به دمشق رسیدیم .... به قدس خواهیم رسید.
 
سیدعلی هم در این باره توئیت کرد: اسرائیلی ها عقده ی به رسمیت شناخته شدن دارند، نمونه اش اصرار برای به رسمیت شناختن پایتختیِ بیت المقدس، توسط ترامپ و کشور های دیگر. وقتی با اسرائیلی ها مسابقه نمیدهیم آتش میگیرند.
کاربر دیگری نوشت: ما فقط در مسابقه موشک بازی جلو اسرائیل بازی می کنیم!
علی ملکی هم در صفحه شخصی اش آورده است: اگه کسی گفت چرا قدس بریم اونجا که حرم نداره همچین با پشت دست بخوابونید دهنش که خون فوّاره بزنه ، اونجا حرم اول خداست.
کاربر دیگری این متن را منتشر کرد: ما می‌گوییم تا شرک و کفر هست، مبارزه هست. و تا مبارزه هست، ما هستیم.
 * روزنامه افکار
 
 
بازگشت به صفحه نخست گروه فضای مجازی
انتهای پیام/
شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب: 450887
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *