۰

اهمیت مصرف «جو دوسر» در صبحانه برای مقابله با آرتروز/ سه‌چهارم میانسالان به آرتروز مبتلا‌ هستند

نتیجه تازه‌ترین بررسی‌های محققان نشان می‌دهد، خوردن صبحانه سرشار از فیبر حاوی جو دوسر و میوه و سبزیجات کافی در طول روز می‌تواند از تحلیل استخوان‌ها و ابتلا به آرتروز پیشگیری کند.
اهمیت مصرف «جو دوسر» در صبحانه برای مقابله با آرتروز/ سه‌چهارم میانسالان به آرتروز مبتلا‌ هستند
به گزارش سرویس خواندنی ها تفتان ما،نتیجه تازه‌ترین بررسی‌های محققان نشان می‌دهد، خوردن صبحانه سرشار از فیبر حاوی «جو دوسر»، میوه و سبزیجات کافی در طول روز می‌تواند از تحلیل استخوان‌ها و ابتلا به آرتروز پیشگیری کند.
به گفته کارشناسان بهداشتی، آرتروز بیماری بسیار شایعی است که در تمام مناطق جغرافیایی دیده می‌شود؛ این بیماری در اصل بر مفاصل تأثیر گذاشته و افراد مبتلا به آن از درد و خشکی مفاصل رنج می‌برند، به همین دلیل به این بیماری، ورم مفاصل و آماس مفصلی‌استخوانی هم گفته می‌شود.
یافته‌های محققان دانشگاه فردریچ الکساندر آلمان نشان می‌دهد، رژیم غذایی سالم سرشار از فیبر قادر به تغییر باکتری های روده به گونه‌ای است که موجب تشکیل اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه بیشتر به خصوص از نوع پروپیونات می‌شود و به دفع سموم روده کمک می‌کند.

اسیدهای چرب دارای زنجیره کوتاه برای بدن مهم هستند، چراکه موجب تأمین انرژی، تحریک حرکت روده و ایجاد تأثیر ضد التهابی می‌شوند.
ماریو زائیس، سرپرست و محقق ارشد تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «ما توانستیم نشان دهیم که رژیم غذایی دوستدار باکتری‌ها دارای تأثیر ضد التهابی و همچنین تأثیر مثبت بر تراکم استخوان است».
طبق آخرین آمار، حدود سه‌چهارم افراد میانسال و سالخورده به آرتروز مبتلا هستند؛ شایع‌ترین دردهای ناشی از آرتروز در نواحی زانو، لگن، ستون‌فقرات و دست دیده می‌شود.
تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که مهم‌ترین دلیل بروز آرتروز، اضافه‌وزن است و افراد چاق معمولاً به آرتروز زانو مبتلا هستند.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب: 451519
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *