۰
جاده ای که پس از گذشت سه دهه همچنان چشم انتظار مساعدت و اعتبار دولت است؛

جاده هودیان دلگان به مسجد ابوالفضل بزمان، شاه کلید اقتصاد محلی و کشاورزی

تکمیل جاده دهستان هودیان دلگان به روستای مسجد ابوالفضل بزمان شاه کلید اقتصاد محلی و کشاورزی در غرب سیستان و بلوچستان خواهد بود.
جاده هودیان دلگان به مسجد ابوالفضل بزمان، شاه کلید اقتصاد محلی و کشاورزی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تفتان مابه نقل از عصرهامون، جاده دهستان هودیان به مسجد ابوالفضل ایرانشهر که مسیر دلگان به ریگان و بم استان کرمان حدود ۱۰۰ کیلومتر است و باعث نزدیکی در مسیر و سهولت تردد مردم دلگان می‌شود.
 
به گفته اهالی این منطقه این طرح از سال ۱۳۶۸ شروع ولی با گذشت سه دهه هنوز این جاده به اتمام نرسیده است.
 
از مرکز دلگان تا هودیان حدود ۶۵ کیلومتر (شمال دلگان)، از هودیان تا روستای پاگ بزمان ایرانشهر حدود ۲۵ کیلومتر و از پاگ تا مسجد ابوالفضل هم حدود ۲۵ تا ۳۰ کیلومتر است.
 
یکی از اهالی قدیمی شهرستان دلگان به خبرنگار ما گفت: در زمانی که این جاده احداث آن شروع شده دلگان یه روستا و زیر نظر بخش بزمان ایرانشهر بود اما ۱۵ سال از شهرستان شدن دلگان می‌گذرد ولی این جاده به‌طور کامل بازساری و احداث نشده است.
 
وی افزود: با ساخت این جاده بیش از ۲۵۰ کیلومتر از مسیر اضافی که مردم دلگان می‌روند کم خواهد شد و  در آن صورت مردم شهرستان دلگان برای سفر به بم و استان کرمان از این مسیر که کوتاه تر از سایر محورهای مواصلاتی به کرمان است استفاده خواهند کرد.
 
یکی از معتمدان دهستان هودیان با بیان اینکه در فصل برداشت محصولات کشاورزی، دلالان از نبود جاده مواصلاتی سوء استفاده کرده و محصولات کشاورزان را با قیمت نازلی خریداری می‌کنند، تصریح کرد: نبود جاده مناسب را بهانه می‌کنند و در صورتی که جاده باشد، کشاورزان این منطقه خود محصولاتشان را به بازار عرضه خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون بارها این معضل را به مسئولان شهرستان دلگان انعکاس داده‌ایم، خاطرنشان کرد: عدم تامین اعتبار یکی از بهانه‌های اصلی مسئولان برای ساخته نشدن جاده دهستان هودیان دلگان به روستای مسجد ابوالفضل که در محور مواصلاتی ایرانشهر به کرمان قرار دارد، است.

این معتمد گفت: در سال‌های گذشته، با وجود کمبود اعتبارات اما بخش زیادی از بازگشایی این محور انجام پذیرفته است و قطعا با تزریق این اعتبار کار بسیار پیشرفت خواهد کرد.
 
کل مسیر دهستان هودیان دلگان تاکنون کامل بازگشایی شده است

علی بامری، معاون راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط این اداره کل بیان کرد: کل مسیر دلگان هودیان تا کنون به‌طور کامل بازگشایی آن انجام شده و طول مسیر دو راهی به سمت دهستان هودیان تا مسجد ابوالفضل ۵۲ کیلومتر و طول ۲۰ کیلومتر آن از سمت دلگان به سمت مسجد ابوالفضل در دست اجرا است.
 
وی افزود: احداث دو دستگاه پل آبرو و هفت کیلومتر قنوسازی شده و حداقل ۱۷ کیلومتر بازگشایی انجام شده و حدود ۱۰ کیلومتر آن آماده برای آسفالت است.
 
معاون راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب استان گفت: در محور دلگان هودیان احداث دو دستگاه پل ۶ متری منعقد شده و تاکنون همین بخش از عملیات اجرایی باعث سولت در تردد اهالی منطقه شده است.
انتهای خبر/
جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب: 452559
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *