۰
استاندار سیستان و بلوچستان:

رشته‌های دانشگاهی سیستان و بلوچستان باید متناسب با شرایط و نیازهای استان باشند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: استان سرشار از ثروت‌های خدادادی است و نباید لفظ محروم برای آن به کار ببریم و باید با کار و تلاش و استفاده از فناوری و خلاقیت شرایط استان را متحول کنیم.
رشته‌های دانشگاهی سیستان و بلوچستان باید متناسب با شرایط و نیازهای استان باشند
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما به نقل از عصرهامون، محمد کرمی در جمع تعدادی از دانش‌آموزان بسیجی سیستان و بلوچستان بیان کرد: سیستان و بلوچستان یک استان کاملاً ثروتمند است و نباید واژه محروم را برای آن به کار ببریم.
 
کرمی افزود: این محرومیت ناشی از آن است که درگذشته متناسب با ظرفیت‌های استان کار نشده و یا نگاه‌های کوچک به استان مانع از رشد و توسعه آن شده است.
 
وی تصریح کرد: متأسفانه فرهنگ کار در استان به دلایلی تضعیف شده است و گاهی برای اجرای پروژه‌ها نیروی کار از خارج از استان تأمین می‌شود و یا از اتباع خارجی استفاده می‌شود.
 
استاندار سیستان و بلوچستان تأکید کرد: اگر جامعه‌ای بخواهد جامعه‌ای پویا باشد باید اهل کار و تلاش باشد و علاوه‌برآن در اسلام نیز به کار و تلاش به طور مؤکد توصیه شده و کار و تلاش و کسب روزی حلال معادل عبادت عنوان شده است.
 
 وی خطاب به دانش‌آموزان بسیجی گفت: شما از همین دوران باید کار و تلاش را شروع کنید و مطالعه مستمر داشته باشید چرا که مطالعه تحرک فکری ایجاد می‌کند و تحرک فکری باعث بروز ایده و ایده نیز تحول‌آفرین خواهد بود.
 
کرمی تصریح کرد: دانش‌آموز باید رؤیاپرداز باشد؛ چون رؤیا تبدیل به ایده می‌شود و تحول ایجاد می‌کند.
 
 وی با تأکید بر استفاده از فناوری و خلاقیت در مدیریت‌ها افزود: تغییراتی در دانشگاه‌ها انجام شده و برخی رشته‌ها حذف و برخی رشته‌ها اضافه شده‌اند چرا که رشته‌ها باید متناسب با شرایط و نیازهای استان باشند.
 
 استاندار گفت: درحالی‌که ظرفیت‌های بی‌شمار کشاورزی در استان داریم؛ اما نیروی متخصص در استان در این زمینه وجود ندارد و در شهرستان‌هایی که مرکز کشاورزی نیز هستند رشته‌های انسانی غیرکاربردی وجود دارد اما رشته کشاورزی موردنیاز در دانشگاه وجود ندارد.
 
وی بیان کرد: دانش‌آموزان هنرستانی رشته‌های کشاورزی باید در قالب تعاونی زمین کشاورزی دریافت کنند و از همین سن کار و تلاش را بر روی زمین‌های کشاورزی به‌صورت عملی شروع کنند.
 
کرمی خاطرنشان کرد: دانشجویان سایر دانشگاه‌ها نیز باید دو روز در هفته به‌صورت عملی در مراکز صنعتی حضور داشته باشند و کار کنند.
 
وی تأکید کرد: آن چیزی که از شما انتظار داریم این است که کار علمی داشته باشید و اهل مطالعه باشید و با تلاش جدی و شبانه‌روزی و الهام‌گرفتن از قرآن به‌عنوان دستورالعمل زندگی منشأ تحولات مؤثر در استان باشید.

انتهای پیام/
يکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب: 453087
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *