۰
امام جمعه خاش:

طوفان الاقصی یک حماسه بینظیر درتاریخ اسلام شد

خطیب نماز جمعه خاش گفت:طوفان الاقصی یک حماسه بینظیر درتاریخ اسلام شد.
طوفان الاقصی یک حماسه بینظیر درتاریخ  اسلام شد
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما،نماز جمعه امروز به امامت حجت الاسلام والمسلمین دهقان در محل مسجد جامع این شهرستان باحضور مردم مومن و دیندار این شهرستان  برگزار شد.


حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا دهقان با اشاره 
به سخنان رهبری در دانشگاه افسری امام علی (ع) بیان کرد:رژیم صهیونیستی  تقاص جنایت ها و هتک حرمت هایی که به ساحت مقدس مسجد الاقصی کردرا بالاخره داد .

وی عنوان کرد:هیچ ملتی در برابر چنین آزار هایی قطعا سکوت نمیکند. رژیم صهیونیستی بعد شکستی که از مردم فلسطین خوردههمچنان با بمباران های پی در پی قصد داره شکست خودشو پنهان کنه اما هیچ جوره این شکست قابل تعمیر نیست.

دهقان تصریح کرد:رژیم با قط کردن اب و برق و هدف قرار دادن منازل مسکونی سعی به تضعیف روحیه  مردم دارد و هدفش منصرف کردن آنها از مقاومت و ایستادگی است غافل از اینکهنیرو های مقاوت هیچ‌جوره پا پس نمیکشند.


خطیب نماز جمعه خاش اذعان کرد:عملیات طوفان الاقصی در  فلسطین که توسط نیرو های مقاومت حماس صورت گرفت، این عملیات  یک عملیات بسیار مهم نقطه عطف تاریخی در این ۷۰تا ۷۵سال اخیر است.

وی گفت:در واقع  از این موقع به بعد باید رژیم صهیونیستی را به قبل این عملیات و بعد این عملیات تقسیم کرد این حرکت شجاعانه مقاومت را به انها تبریک عرض میکنیم و  مودت خودمون رو بخاطر جنایاتی که رژیم صهیونیستی انجام داده اعلام میکنیم و همچنین عرض شود به شهادت رسیدن مردم مظلوم غزه و فلسطین ما تاثر و اندوه خود را ابراز میکنیم .

حجت الاسلام دهقان با اشاره به سوال پرتکرار بعضی از گروهها که میگویند شما از چه جهت خوشحالید که نیروهای مقاومت به  سرزمین های وسیع حمله کردند وافراد راکشتند زخمی کرند اسیر گرفتند گفت: خب این بخاطر اون قبح کارهایی است  که تا الان انجام دادند همه ساکنانی که درآن سرزمین هستندمیدانند  این سرزمین متعلق به مردم مظلوم فلسطین است پس چرا هنوز انجا مانده اند ؟
   

وی با اشاره به بیانیه ایی که فرمانده نیروهای قسام اعلام کرد اذعان کرد: شنیدید که چه جنایت هایی رژیم  در صهیونیستی در چند سال اخیر مرتکب شده است . از هتک حرمت به مسجدالاقصی از هتک حرمت به زنان و کودکان و آنان در مسجدالاقصی بیرون راندن وتخریب خانه ها این آتش زدن مزارع از جنایات متعددی هست که انجام دادند هر چه گفتند از این جنایات دست بردارید احترام نگذاشتند میگویند اگر باد بکاری باید منتظر طوفان باشی و درو کنی.


حجت الاسلام دهقان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در سخنرانی در جمع افسران دانشگاه امام علی ضمن اینکه در انجا به نیکی از نیرو های مسلح ما یاد کردند و  فرمودند نیرو های مسلح دژ امنیت و عزت و هویت ملی ما هستند  محروم بودن هر کشور از قدرت دفاع و ایجاد امنیت ملی راباعث وابستگی و به گروگان گرفتن عزت ملی ان کشور میشود فرمودند به فضل الهی نیروهای ما از میدان های  مختلف سرافراز بیرون آمده اند و این مدال های زرین بر سینه ستبرانها هست هم در جبهه های حق علیه باطل هم با داعش مقابله کردند اینها نمونه هایی هستند که سرافرازانه بیرون آمدند.

 وی گفت:مناسبت های مختلفی رو در هفته پیش رو داریم  ۲۱مهر  روز معلولان و سالمندان نام گذاری شده یکشنبه روز جهانی نابینایان است . آن اقشار ضعیف جامعه که معلولیت هایی دارند اگر از یک بعد نواقصی هست خداوند توانمندی های دیگری در ابعاد دیگر به انها عنایت کرده است ولیکن این وظیفه جامعه و حاکمیت است که وضعیت آنان را درک کنند و مشکلاتشان را حل کنند.


خطیب نمازجمعه خاش بیان کرد:خوشبختانه نظام جمهوری اسلامی در این زمینه اقدامات موثر وارزشمندی برداشته است؛ در خانواده های چند معلولی در واقع دولت در راستای مسکن دار کردن انها اقدامات خوبی انجام داده است. ما در شهرستان ها خانواده ایی نداریم که سه معلول داشته باشد ولی مسکن نداشته باشد کسانی که چنین مشکلاتی دارند توسط خیرین چه توسط دولت و حاکمیت ان شاءالله که مشکلات انها برطرف بشود.

حجت الاسلام والمسلمین دهقان  ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت پنجمین شهید محراب شهید ایت الله اشرفی اصفهانی در سال۶۱توسط منافقین عنوان کرد: ایشان نقش مهمی در شکل گیری انقلاب و نظام داشتند و بعد هم که دوران دفاع مقدس شکل گرفت این پیر سالخورده بخاطر ارادتش به امام و انقلاب لباس نظامی پوشید و به جهاد بر علیه باطل شتافت و جمع رزمندگان اسلام حضور پیدا میکرد و از ارزش های اسلامی دفاع میکرد خداوند روحش را با اولیاءالله محشور بگرداند.

وی گفت: ۲۴مهر هفته اولیا و مربیان است که مسئله مهمی است یعنی ارتباط بین اولیا دانش اموز با معلمان مدزسه ارتباط مدرسه و خانه مسئله مهمی است که بر هم افزایی و بهبود تعلیم و تربیت فرزندان نقش موثری دارد اگر خانواده ها به وظایفشان در تربیت فرزندان اگر معلمی به وظایفش برای تعلیم و تربیت بپردازند و چنین  ارتباطات و تاثیر هایی که این دوقشر انجام بشود قطعا تاثیر گذاری ان در چند سال اینده در تعلیم و تربیت کشور  دیده خواهد شد و امیدواریم در این عرصه اموزش و پرورش نقش خوبی ایفا کند .


وی عنوان کرد:در همین ۲۴مهر ماه تاسیس سازمان امنیت سیاسی ارتش جمهوری اسلامی رو هم داریم که به نظام عقیدتی سیاسی ارتش تبریک میگوییم و  ارزوی توفیق داریم خوشبحتانه از زمانیکه انقلاب اسلامی شکل گرفت در جهت پرورش بنیه فرهنگی و علمی مردم قدم های ارزشمندی صورت گرفته انقلاب اسلامی به فرموده رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب معنویت واخلاق را درفضای عمومی جامعه باید افزایش داد در جمهوری اسلامی فضا به سود دین و اخلاق دگرگون شد و میدان های سخت از جمله دفاع مقدس با ذکر و دعا و روحیه برادری و ایثار همراه شد این عزیزان در مقوله اموزش سربازان وظیفه در نیرو های مسلح اموزش میبینند نقش موثری در تقویت بنیه اعتقادی و پایبندی بر احکام شرع دارند که برای این عزیزان هم ارزوی توفیف داریم.

خطیب نماز جمعه خاش به  چهارشنبه۲۶مهر روز تربیت بدنی و ورزشاشاره کرد  وافزود:  مقوله سلامت مسئله مهمی است در فرمایشی حضرت علی میفرماید این بدن به گردن من و شما حق و حقوقی دارد . من بدنم رو همچون درختی دربیابان در برابر بی ابی و طوفان بتواند مقاومت کند بدنم رابرای سختی های رو  سخت اماده میکنم لذا به تناسب وضع زندگی خود باید فعالیت داشته باشیم .در دعایی امام سجاد میفرماید خدایا قوت من رو در اطاعت و عبادت خودت قرار بده و نشاطم را همچنین در مسیر عبودیتت قرار بده ما امروز اگر برنامه ورزش و تفریح داریم باشد که فردا در جهت خدمت به بندگان خدا استفاده کنیم اگر این راهبرد را در ورزش قرار دهیم ارزشمند است  که ان شاءالله در نظام اسلامی ما مقوله ورزش و تربیت و این مسائل در راستای ارژش های اسلامی ما قرار بگیره و ما استفاده کنیم.


انتهای خبر/ 
جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۵
کد مطلب: 453341
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *