۰
امامان جمعه شیعه و سنی، سران طوایف و معتمدین سیستان و بلوچستان:

خون شهدای تروریستی عامل وحدت بیشتر ملت می‌شود

امامان جمعه شیعه و سنی گفتند: خون پاک شهدای تروریستی عامل وحدت بیشتر ملت می‌شود.
خون شهدای تروریستی عامل وحدت بیشتر ملت می‌شود
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تفتان ما ، نیمه شب پنجشنبه - ۲۳ آذرماه - در پی حمله گروهک تروریستی جیش الظلم به مقر انتظامی راسک در سیستان و بلوچستان ۱۱ نفر از نیروهای پلیس شهید شدند و در مقابل تعدادی از تروریست ها نیز به هلاکت رسیدند؛ یک نفر از این تروریست‌ها نیز دستگیر شده است.

در این میان نقش علمای شیعه و سنی و سران طوایف در برقراری امنیت پایدار در منطقه، دارای نقشی معنادار بوده و بیشترین نقش را برقراری امنیت و بستر سازی رشد سیستان و بلوچستان دارند.

خون شهدای تروریستی عامل وحدت بیشتر ملت می‌شود

مرادمحمد جمشیدزهی، سرطایفه جمشیدزهی خاش در گفتگو با خبرنگار تفتان ما، ضمن تسلیت شهادت هموطنان عزیزمان در راسک وحدت را رمز امنیت میهن دانست و بیان کرد: در استان سیستان و بلوچستان همواره شیعه و سنی سالهاست با مهربانی و برادری با هم زندگی می‌کنیم.  

وی با دعوت همه مسلمانان به وحدت و برادری، ادامه داد: وقتی وحدت نباشد دشمن به خود اجازه می‌دهد اینگونه امنیت ما را به خطر اندازد و امروز وظیفه جوانان این است که با حفظ وحدت نگذارند این انقلاب که ثمره خون شهیدان است آسیب ببیند.

سرطایفه جمشیدزهی با بیان اینکه قطعاً پشت چنین حوادث تروریستی و مذبوحانه‌ای دشمنان قرار دارند، تصریح کرد: حکومت و نظام باید با شدت با عوامل اینگونه حوادث و زمینه سازان آن برخورد کنند.

وی عنوان کرد: امروز دشمن وحدت ما را هدف گرفته‌است هر چند قطعاً ملت ما با این اقدامات بزدلانه دشمن وحدت خود را از دست نخواهد داد.

جمشیدزهی اظهار کرد: این خون‌های پاک ریخته شده مایه وحدت و همدلی بیشتر ملت ایران و جهان اسلام خواهد شد.

وی تأکید کرد: این اقدام شنیع و بزدلانه دگروهک تروریستی جیش الظلم محکوم و نشان از بن بست آن‌ها در رسیدن به اهداف شوم خود دانست.

این سرطایفه اذعان کرد: از شورای تأمین استان خواستار پیگیری مجدانه این اقدام تروریستی و برخورد قاطع با عاملین این جنایت هولناک هستیم.

هدف از انجام اقدامات تروریستی برهم زدن امنیت عمومی است

امام‌جمعه اهل سنت گلشن در گفتگو با خبرنگار شستون گفت: انجام اقدامات تروریستی در سیستان و بلوچستان توسط دشمنان انقلاب اسلامی با هدف بزنم زدن امنیت عمومی و اختلاف میان شیعه و سنی انجام می‌شود.

مولوی مجیب‌الرحمن‌ رئیسی بیان کرد: یکی از اهداف دشمن در طول تاریخ بالاخص دشمن معاصر در طول تاریخ انقلاب اسلامی این بوده که از هر ترفندی برای برهم‌زدن امنیت عمومی استفاده می‌کند و همچنین می‌خواد از هر طریق ممکن خسارات و ضربات را به نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد کند.
 
وی افزود: یکی از ترفندهایی که دشمن همیشه استفاده می‌کنند ایجاد اختلاف و تفرقه میان مسلمانان به خصوص دو فرقه بزرگ شیعه و سنی در کشورهای اسلامی است و می‌خواهند از این طریق جنگ مذهبی راه اندازی کنند.
 
امام‌جمعه‌ اهل سنت گلشن خاطرنشان کرد: حادثه اخیر که در مقر انتظامی راسک اتفاق افتاد که منجر به شهادت چندین تن از نیروهای انتظامی شد توسط هر انسانی که وجدان بیدار داشته باشد محکوم است.
 
مولوی مجیب الرحمن رئیسی ضمن محکومیت حادثه تروریستی در شهرستان جالق، تصریح کرد: چنین جنایاتی در راستای اهداف دشمن، صهیونیست و آمریکا انجام می‌شود و می‌خواهند از این طریق دشمن را خوشحال کنند.
 
وی اذعان کرد: از وقوع حادثه تروریستی راسک همه ملت ایران متاثر شدند و یک فاجعه بزرگی بود که رخ داد تعداد زیادی از عزیزان ما به شهادت رسیدن و مشاهده می‌کنیم آمریکا و رسانه‌های صهیونیستی به چه میزان از این حادثه ابراز خوشحالی کردند.
 
امام‌جمعه اهل سنت گلشن گفت: پس مشخص می‌شود این موارد نقشه‌های استکبار و افرادی که چنین جنایاتی را انجام می‌دهند از عوامل آنها هستند می‌خواهند امنیت استان را به هم زنند و میان شیعه و سنی اختلاف بیاندازند.
 
مولوی رئیسی خاطرنشان کرد: ریختن خون هیچ انسانی جایز نیست مگر اینکه مرتد شود یا عمل منافی اسلام انجام دهد و یا مرتکب قتل شده باشد.

این جنایت بسیار عظیم و جرمی نابخشودنی است
 
امام جمعه اهل سنت مسجد امام حسن مجتبی خاش در گفتگو با خبرنگار تفتان ما گفت: این جنایت بسیار عظیم و جرمی نابخشودنی است و از مسئولان امر درخواست داریم که هر چه سریع‌تر این جنایتکاران را به سزای عمل ننگینشان برسانند.
 
مولوی عبدالواحد یادگاری با اشاره به حادثه تروریستی روز گذشته در راسک بیان کرد: این جنایت بسیار عظیم و جرمی نابخشودنی است و از مسئولان امر درخواست داریم که هر چه سریع‌تر این جنایتکاران را به سزای عمل ننگینشان برسانند.

وی تصریح کرد: افرادی که مورد هجمه و حمله قرار گرفتند، مدافعین امنیت بودند که برای برقراری امنیت ما دوراز خانواده مشغول به خدمت به میهن بودند و در نگاه هر انسانی مورد احترام و بزرگداشت است.

امام جمعه اهل تسنن مسجد امام حسن مجتبی (ع) افزود: این جنایتکارانی که از انسانیت بی‌بهره هستند و دارای افکار تکفیری ددمنشأنه غیر انسانی هستند، در واقع اصول اسلامی، انسانی و اخلاقی را زیرپا گذاشتند و پایبند نیستند و این جنایت را انجام دادند، جامعه بزرگ اهل سنت از آن‌ها تبری جسته و اظهار بیزاری می‌کند و خواهان اشد مجازات آن‌ها می‌باشد.

وی با بیان اینکه این افراد هدفشان اختلاف بین امت اسلامی است، خاطرنشان کرد: مردم ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این حرکات که هدفشان ایجاد تفرقه در میان امت بوده است این جریانات را بار‌ها دیده‌اند و تجربه کردند ولی هیچ‌گاه تحت تأثیر این جریانات شوم قرار نگرفتند و وحدت را در هر شرایط  حفظ می‌کنند و افرادی که از این جنایت‌ها هدفشان پراکندگی امت و ایجاد اختلاف و افتراق در امت اسلامی است، کور خوانده‌اند.

مولوی یادگاری اذعان کرد: ایران اسلامی کشور و مهد دلیران و شیر مردان از امت اسلامی است با وجود علمای مخلص و ولایتمدار از شیعه و اهل سنت دشمنان وحدت امت اسلامی به هیچ عنوان نمی‌توانند به اهدافشان برسند.

یادگاری تصریح کرد: بی‌تردید عامل اصلی و پشت پرده‌ی این ترور‌های ناجوانمردانه استکبار جهانی و صهیونیست بین‌المللی هستند که درصددند با این قبیل حرکت‌های مذبوحانه اتحاد و انسجام ملی ما را متلاشی و کشور را دچار بحران نمایند.

وی در پایان گفت: ضمن محکوم کردن این ترور‌های بی‌شرمانه از رئیس قوه قضاییه انتظار می‌رود ضمن رسیدگی فوری و شناسایی آمران و عاملان این جنایت‌ها آرامش را به جامعه برگردانده و مردم را در جریان حقایق قرار دهند.

مسئولان امنیتی با عاملان حمله تروریستی راسک با اشد مجازات برخورد کنند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عیسی بزمانی، امام‌جمعه شهرستان ایرانشهر در گفتگو با خبرنگار پهره بیان کرد: حمله تروریستی به ستاد انتظامی شهرستان راسک توسط عوامل تروریستی محکوم است.

وی افزود: حمله تروریستی به ستاد انتظامی شهرستان راسک که منجر به شهادت و جراحت تعدادی از کارکنان خدوم فراجا شد را به حضور مقدس حضرت ولی‌عصر (عج) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و امت بزرگ و مؤمن ایران اسلامی و مردم انقلابی استان تسلیت عرض می‌کنم.

این خطیب جمعه خاطرنشان کرد: شناسنامه مردم استان، جز هویت انقلابی و همراهی با نظام اسلامی، چیز دیگری نیست.

وی اضافه کرد: دشمنان بدانند مردم شریف و بلند مقدار ایران اسلامی، رادمردمان شجاعت، اتحاد، ایمان و شهادت هستند و آزمون بزرگ خود را در دوران دفاع مقدس به‌خوبی پشت سر گذاشته‌اند.

امام‌جمعه شهرستان ایرانشهر ادامه داد: گروهک‌های تروریستی با این عمل غیرانسانی، میزان پلیدی و ددمنشی خود را بیش‌ازپیش به منصه ظهور می‌رساند.

وی عنوان کرد: از درگاه باعظمت خداوند متعال، علو درجات را برای شهدای مظلوم این حمله تروریستی و صبر جمیل و اجر جزیل را برای خانواده‌های آنان مسئلت دارم و قویاً از مسئولان محترم امنیتی می‌خواهیم با عاملان این حمله تروریستی با اشد مجازات برخورد کنند.

حادثه تروریستی راسک محکوم است

شه بخش شیرانی از معتمدین بخش بنت شهرستان نیک‌شهر گفت: اقدام ناجوانمردانه و مزدورانهٔ گروهک تروریستی جیش الظلم و حمله به فرماندهی فراجا شهرستان راسک که منجر به‌شهادت‌رسیدن و مجروح شدن مأموران خدوم فراجا شد باعث تألم و تأثر شدید ما شده است.

وی افزود: این حرکت مزدوران تروریست و هدف قراردادن خدمت‌گذاران، بار دیگر خط باطل جهالت تکفیری را بیش‌ازپیش نمایان ساخت و دست‌نشاندگان باید بدانند که تمامی ملت ایران یک دل و یک‌صدا، متحد در مقابل دشمنانی که می‌خواهند به این آب‌وخاک تعرض نماید؛ چون کوه محکم و استوار ایستاده‌اند.

شیرانی ضمن محکوم‌کردن این اقدام کوردلان تروریست، با عرض تسلیت به خانوادهٔ شهدای این حادثه، و دعا برای سلامتی و بهبودی مجروحان، اشد مجازات را برای مسببان این حادثهٔ تلخ را خواستار شد.

از دستگاه قضا تقاضا دارم عاملین این حرکت بزدلانه را به اشد مجازات برسانند

مولوی شفیع محمد دهقان، امام‌جمعه دهستان مخت بیان کرد: عزت و استقلال سرزمین ایران اسلامی همواره مورد طمع بدخواهان و دشمنان بوده و پاسداری از این آب‌وخاک، شرافت و شجاعت را جایگاه و معنا بخشیده است.

وی افزود: امنیت مثال‌زدنی ایران اسلامی در پرتو غیرت و دلاورمردان بی ادعایی که در اقصی‌نقاط کشور از حدود و ثغور میهن اسلامی همچون جان گران‌بهای خویش حراست کرده و در این راه تاکنون شهدای بسیاری نیز تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند و در این راستا، شهادت غیور مردان انتظامی شاهدی بر این مدعا است.

امام‌جمعه دهستان مخت گفت: حرکت ظالمانه گروهک تروریستی جیش الظلم را محکوم کرده و از دستگاه قضا تقاضا دارم عاملین این حرکت بزدلانه را به اشد مجازات برسانند.

به برکت خون این شهدای مظلوم دنیا جنایت‌کاران و ظالمان نابود خواهند شد

مولوی علی ایزدپناه، امام‌جمعه بخش بنت شهرستان نیک‌شهر بیان کرد: حادثه ننگین و تروریستی منجر به شهادت ۱۱ تن از مأمورین جان‌برکف نیروی انتظامی در شهرستان راسک و جراحت تعدادی دیگر موجب تألم شدید و تأثر عمیق احساسات عمومی در سراسر ایران اسلامی، به‌ویژه مردم مرزدار شهرستان راسک شد.

وی افزود: این واقعهٔ تلخ و دلخراش بیش‌ازپیش حجاب از چهرهٔ خشن و کریه و نیات پلید آمرین و عاملین متخاصم آن در تقابل با امنیت و آرامش عمومی برداشت.

این عالم دینی اذعان کرد: هم‌زمان این اقدام وحشیانه با اوج سببیت رژیم غاصب صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطین اشغالی صراحت خط گیری فرمان‌بری طراحان و مجریان این جنایت خبیثانه از اربابان صهیونیستی و صهیونیسم مآبشان را بیش‌ازپیش نمایان می‌کند، غافل از اینکه به‌حکم سنت الهی قدرت طهارت و برکت خون این شهدای مظلوم سیل بنیان‌کن جرثومه‌های ظلم و لوث جنایت‌کاران را به راه خواهد انداخت.

وی ضمن عرض تسلیت این مصیبت دلخراش به مردم عزیز ایران و ابراز اشمئزاز از این جنایت مذموم و مذبوحانه بیان کرد: قطعاً چنین افعال بزدلانه‌ای عزم اراده نظام شهید محور جمهوری اسلامی ایران را برای تشدید مقابله با بدعت شوم و منحوس تروریسم تا ریشه‌کن‌سازی کامل آن تقویت خواهد کرد.

 محکوم‌کردن حمله تروریستی به مقر انتظامی راسک
 
 سردار مهدی نوابی، سر طایفه و بزرگ‌خاندان بامری در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: حمله تروریستی بی‌رحمانه و ناجوانمردانه دشمنان ایران‌زمین به نگین سیستان و بلوچستان و به‌شهادت‌رساندن جمعی از پاسداران خدوم فراجا در شهرستان راسک را به‌شدت محکوم می‌کنم، و این حادثه نشانگر این است که همچنان عده‌ای قصی القلب به دنبال ایجاد ناامنی در کشور و استان هستند.
 
 وی افزود: مردم سیستان و بلوچستان با همدلی و اتحاد هوشیار هستند و در کنار یکدیگر با هر گونه خشونت‌طلبی، ناآرامی و حرکات تروریستی به‌شدت مخالفت می‌کنند.
 
 ریش‌سفید طایفه بامری تصریح کرد: دشمنان ایران اسلامی بدانند که فرزندان ایران با این حرکات شیطانی دست از تلاش، کوشش و توسعه استان برنخواهند داشت و برای پیشرفت و ترقی این کهن از هر حیله دشمنان با همبستگی و وحدت تلاش خواهند کرد.
 
 وی ضمن محکوم‌کردن این حرکت تروریستی و به‌شهادت‌رساندن فرزندان این ملت توسط گروهک تروریستی جیش الظلم، برخورد جدی و قاطع با عوامل این جنایت را خواستار شد.
 
 جنایت ناجوانمردانه لکه ننگ دیگری بر کارنامه سیاه حامیان اصلی تروریسم است
 
 حجت‌الاسلام موسی بامری، امام‌جمعه بخش جلگه چاه هاشم به خبرنگار ما گفت: درحالی‌که فضای ایران اسلامی در حزن و سوگ ام‌ابیها، دخت رسول گرامی اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم عزادار است، به دست مزدوران خیانت‌پیشه و خودفروختگان جاهل، خون پاک فرزندان جوانمرد خدوم و فداکار این ملت در شهرستان راسک بر زمین ریخته شد تا قطره‌قطره آن سندی ماندگار در تاریخ دفاع از این خاک مقدس باشد.
 
 وی افزود: بی‌تردید با تلاش و همت نیروهای پرتوان امنیتی و انتظامی کشور، به‌زودی انتقام سختی از این جنایت‌کاران و اربابان آنها که استکبار جهانی و صهیونیست‌های غاصب هستند گرفته خواهد شد، شیطان‌صفتان پلیدی که مرتکب این جنایت ننگین شده‌اند باید بدانند که این شرارت‌ها ذره‌ای در عزم راسخ سبزپوشان انتظامی جمهوری اسلامی ایران برای تأمین امنیت و مبارزه با مزدوران استکبار جهانی خدشه وارد نخواهد ساخت.
 
 امام‌جمعه بخش جلگه چاه هاشم تصریح کرد: شهادت جان‌گداز مأموران جان‌برکف فراجا را خدمت قطب دایره امکان حضرت بقیه الله الاعظم امام‌زمان عجل‌الله تعالی فرجه الشریف و نایب بر حق ایشان ولی‌امر مسلمین جهان امام خامنه‌ای مدظله‌العالی و سبزپوشان فراجا و یکایک هم‌وطنان عزیز خصوصاً خانواده‌های داغدار ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن شهیدان والامقام علو درجات و برای بازماندگان معزی صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌نماییم.
 
 برخورد قاطع با عاملین حادثه تروریستی راسک صورت گیرد
 
 سردار حاج سیف‌الله بامری، ریش‌سفید و معتمد شهرستان دلگان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: اقدام تروریستی کور و ظالمانه گروهک جیش الظلم در شهرستان راسک که منجر به‌شهادت‌رسیدن و مصدوم شدن جمعی از نیروهای مدافع امنیت شده است، را به محضر حضرت ولی‌عصر (عج) و نایب گران‌قدرش مقام معظم رهبری و خانواده معظم شهدا و مصدومین این حادثه و تمامی ملت شریف ایران به‌خصوص مردم نجیب استان سیستان و بلوچستان تسلیت عرض می‌کنم.
 
 وی افزود: اینجانب از طرف خود و طایفه بزرگ بامری این جنایت تلخ و ظالمانه را به‌شدت محکوم می‌کنم و از مقامات امنیتی و قضایی کشور خواستار برخورد قاطع با عاملین و طراحان این حادثه هستیم.
 
 سیف‌الله بامری در ادامه تصریح کرد: این حرکت ننگین هیچ‌گونه خللی در اقتدار و اراده پولادین و وحدت بین مردم شیعه و سنی این استان وارد نمی‌کند و برعکس باعث تقویت و تثبیت مبانی و آرمان‌های انقلاب و همچنین موجبات وحدت بیشتر بین اقوام و مردم استان سیستان و بلوچستان می‌شود.
 

انتهای خبر/
شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب: 453601
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *