۰
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان خبر داد:

جانمایی نمایشگاه دائمی در شهرستان‌های سیستان و بلوچستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از رؤسای اداره‌های تابعه در شهرستان‌های استان خواست تا با همکاری فرمانداری و شهرداری‌ها، نسبت به جانمایی نمایشگاه دائمی عرضه محصولات مشاغل خانگی اقدام کنند.
جانمایی نمایشگاه دائمی در شهرستان‌های سیستان و بلوچستان
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما به نقل از روابط‌عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان؛ خلیل احمد سلامی بیان کرد: باتوجه‌به اینکه یکی از مشکلات در مسیر کسب‌وکارهای خانگی بحث فروش و عرضه محصولات تولید شده از سوی شاغلان در این عرصه است، وزارت متبوع مستمر موضوع جانمایی و برپایی نمایشگاه دائمی عرضه محصولات مشاغل خانگی را پیگیری می‌کند.

وی اظهار کرد: بر اساس آمارها، سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های مزیت دار حوزه مشاغل خانگی است و می‌طلبد دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی مرتبط در زمینه حمایت جدی و عملی از فعالان و علاقه‌مندان به این حوزه داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان حمایت از تشکیل تعاونی‌های تأمین نیاز مشاغل خانگی را یکی از برنامه‌های این اداره کل در استان بیان کرد و ادامه داد: صاحبان مشاغل خانگی می‌توانند در قالب تعاونی متشکل شوند و راحت‌تر محصولات خود را در بازار به فروش برسانند.

سلامی تشکیل «شورای تعاون» در نقاط مختلف استان را برنامه دیگر اداره‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان‌ها اعلام کرد و گفت: بنا بر سیاست‌های دولت سیزدهم و تأکید استاندار، پیگیری مسائل مرتبط با تعاونی‌ها و تشکیل شرکت‌های تعاونی جدید با محوریت تعاونی‌های دانش‌بنیان، دانش‌آموزی و دهیاران در اولویت قرار گرفته که با تشکیل «شورای تعاون» به‌صورت راهبردی و عملیاتی دنبال می‌شود.

وی بر انجام بازدیدهای میدانی از شرکت‌های تعاونی تأکید کرد و افزود: رصد مستقیم و گفتگو با قشر کارگری، کارفرمایی و تعاونگران استان در پیگیری سریع و دقیق مشکلات و جلب رضایتمندی مردم مؤثر است.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان تصریح کرد: رؤسای اداره‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان‌ها به طور مستقیم مشکلات متقاضیان تسهیلات اشتغال را پیگیری و در مدت دو هفته آتی گزارش اقدامات انجام شده را برای طرح در کارگروه اشتغال استان ارائه کنند.

سلامی گفت: باتوجه‌به وجود منابع مالی حوزه اشتغال در استان، نباید مردم زمان زیادی را در نوبت دریافت تسهیلات باشند.

انتهای خبر/
دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۲۰
کد مطلب: 453614
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *