۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان:

۹۰ مسجد پذیرای معتکفین در سیستان و بلوچستان خواهند بود

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: در اعتکاف امسال حدود ۹۰ مسجد پذیرای معتکفین در سیستان و بلوچستان خواهند بود همچنین ثبت‌نام بیش از ۱۰ هزار معتکف پیش‌بینی می‌شود.
۹۰ مسجد پذیرای معتکفین در سیستان و بلوچستان خواهند بود
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما به نقل از زاهدنیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی جهانشاهی در نشست هماهنگی و خبری اعتکاف ۱۴۰۲ بیان کرد: مقام معظم رهبری مدظله‌العالی مسئله اعتکاف را یکی از روش‌ها و رویدادهای مهم ارتقای معنوی جامعه عنوان می‌کنند و بر مسئله اعتکاف بسیار تأکید دارند همچنین برگزاری اعتکاف را یکی از دستاوردهای انقلاب برمی‌شمارند.
 
وی در ارتباط با اعتکاف ادامه داد: از لحاظ شرعی سه تا ۹ روز فرد در مسجد قرار بگیرد و انجام برخی کارها را برخورد حرام کند، اعتکاف یک اجتماع معنویت افزا است که سه روز در مسجد مخلصانه و بی‌ریا به عبادت مشغول می‌شوند و با خلوت‌کردن باخدا عیار معنوی خود را بالا می‌برند.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: تلاش کردیم مساجد را در امر زیرساخت‌های گرمایشی، سرمایشی و بهداشتی حمایت کرده و با استفاده از ظرفیت‌های مختلف استان و تهیه ارزاق هزینه‌های اعتکاف را کاهش دهیم.
 
وی افزود: سال گذشته در سیستان و بلوچستان بیش از ۷ هزار نفر برای مراسم پر خیر اعتکاف در ثبت‌نام کردند همچنین این مراسم در ۴۰ مسجد در سطح استان برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین جهانشاهی تشریح کرد: بیش از ۲ هزار معتکف سال گذشته از میان دانش‌آموزان بودند و در این مراسم حضور داشتند در این سال سومین روز اعتکاف در روز شنبه است که با همکاری صورت‌گرفته با آموزش‌وپرورش غیبت دانش‌آموزان معتکف موجه اعلام می‌شود.
 
وی افزود: پیش‌بینی می‌شود که قریب به ۱۰ هزار نفر در سیستان و بلوچستان امسال در اعتکاف شرکت کنند که ۹۰ مسجد در سطح استان پذیرای معتکفین خواهد بود.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان عنوان کرد: مسائل فرهنگی بسیار حائز اهمیت است در این راستا تهیه کتابچه‌های ویژه اعتکاف، برگزاری آموزش‌های لازم برای کادر فرهنگی، اعزام گروه‌های تبلیغی از داخل و خارج استان به مساجد در دستور کار قرار گرفته است.
 
وی ادامه داد: اعتکاف در طول سال در هر زمانی قابل‌انجام است برادران اهل‌سنت در ماه رمضان و تشیع در ماه رجب مراسم اعتکاف را انجام می‌دهند انجام می‌دهند که انجام این عمل بسیار نیکو است و از آن حمایت می‌کنیم.

انتهای خبر/
 
سه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۴۵
کد مطلب: 453672
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *