۰
امام‌جمعه خاش:

تروریست‌ها و جنایت‌کاران باید بدانند در هر جایی پاسخ قاطع به آنها داده خواهد شد

امام‌جمعه خاش گفت: ما شاهد پاسخ کوبنده سپاه به تروریست‌های شرق و غرب بودیم که ایران را ناامن کرده و مرتکب جنایت شدند.
تروریست‌ها و جنایت‌کاران باید بدانند در هر جایی پاسخ قاطع به آنها داده خواهد شد
حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا دهقان، در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه امروز تصریح کرد: مادر روزهای اخیر، شاهد پاسخ کوبنده سپاه به تروریست‌های شرق و غرب بودیم که ایران را ناامن کرده و مرتکب جنایت شدند علی‌رغم توصیه‌ها و هشدارهای طی سال‌های اخیر به‌خاطر لانه‌کردن تروریست‌ها در خاک پاکستان توجهی که به آنها نشده بود.

امام جمعه خاش اذعان کرد: جمهوری اسلامی بر طبق حق مشروع دفاع از خود به این تروریست‌ها حمله کرد این پیامی برای  تروریست‌ها بود که پاسخ هر جنایت داده خواهد شد.

وی عنوان کرد:ضرر وجود این عوامل هم امنیتی و هم اقتصادی خواهد بود ،چرا که در نبود امنیت نه‌تنها آرامش نیست؛ بلکه باعث بسته‌شدن مرزها و به مشکل خوردن اقتصاد مردم منطقه می‌شود .

وی افزود: پاکستان کشور دوست همسایه و برادر ماست و خواستار روابط دوستانه دوطرفه هستیم و توقع داریم در مقابل این تروریست‌ها ایستادگی کند، هر چند که حمله‌ی آنان به روستاهای سراوان محکوم است اما باید  دو کشور برای ازبین‌بردن جنایت‌کاران و تروریست‌ها پیمان‌نامه‌ای بین دو کشور را برقرار کنند تا تعرض و تعدی به خاک یکدیگر نداشته و باعث کدورت نشود و ما پیگیری این مسئله را از دولتمردان خود خواستاریم.

امام‌جمعه خاش بیان کرد: از ماه رجب به‌خاطر بعثت پیامبر به ماه نبوت و به‌خاطر ولادت حضرت علی به نام ماه ولایت یاد می‌شود و یکی از ارکان اسلام ولایت است.

 دهقان با اشاره به دیدار  مقام معظم رهبری با ائمه جمعه گفت: نقش مردم در پیشبرد اهداف بسیار مهم است و مردم نقش حیاتی و بی‌بدیلی در اداره کشور دارند که اگر همکاری و همراهی مردم نباشد حکومت  حتی برای فرد برحقی چون امیرالمؤمنین هم ساقط می‌شود و اگر مردم بخواهند بر او واجب خواهد شد.

امام‌جمعه خاش اظهار کرد : هدف از استغفار طلب بخشش از خدا و عزم بر دوری‌کردن از گناه است و به گفته‌ی رهبر انقلاب طلب مغفرت از خداوند به این دلیل است که ما نمی‌توانیم آن‌گونه که باید نعمات خداوند را شکر بگوییم.

دهقان اذعان کرد: تمام دردهای ما از آثار گناهان است و درمان آن استغفار است طلب استغفار و اصلاح نفس به انسان امید می‌دهد و ثروت قدرت آبرو مال هوش و تقرب به خدا افزایش برکت و روزی از آثار آن است.


وی در ادامه گفت: استغفار نوعی استحمام برای روح است و شیطان از هر طرف فکر ما را گمراه می‌کند و باید هوشیار باشیم خداوند نیز فرموده است تا زمانی که بندگانم استغفار کنم من نیز آنان را می‌آمرزم
برخی زمان‌ها و مکان‌ها فرصت‌های مناسبی برای دعا و مقبول شدن آن‌هاست از جمله ماه مبارک رجب که باعث کسب تقوا می‌شود.


انتهای خبر/
جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب: 453683
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *