۰
رویش بهار جاودان تاریخ؛

۱۲ بهمن روز آزادی‌خواهی ملت سرافراز ایران اسلامی است

۱۲ بهمن ۵۷ رویش بهار آزادگی و آزادی‌خواهی ملت آزاده و سرافراز ایران اسلامی است، بهاری که بهمن سرد وطن را بهار جاودان تاریخ کرد.
۱۲ بهمن روز آزادی‌خواهی ملت سرافراز ایران اسلامی است
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «تفتان ما»، ۱۲ بهمن‌ماه روزی به‌یادماندنی برای ملت ایران است که هیچگاه از یاد نسل‌های ایرانی پاک نخواهد شد، روزی که رهبر کبیر انقلاب اسلامی پس از ۱۵ سال به میهن اسلامی بازگشتند و ۴۵ سال از این روز تاریخی می‌گذرد که هیمنه، وقار و ابهت قدرت‌های استبدادی و استکباری را شکست.

 از علل موفقیت ملت ایران و پیروزی انقلاب اسلامی باید به ایمان راسخ و باورهای قوی، انسجام و وحدت یکپارچه و رهبری امام خمینی (ره) اشاره کرد که سه عامل بزرگ و اساسی در موفقیت ملت ایران بود چرا که افرادی باایمان و خداجو با اتحاد و یکپارچه تحت رهبری امام راحل به حرکتی باهدف روشن دست زدند و در نهایت به استقلال و تشکیل نظام جمهوری اسلامی در ایران منجر شد.
 
 امروز در چهل و پنجمین سال فجر انقلاب اسلامی در حالی رسیده است که دستاوردها و پیشرفت‌هایی که مرهون تلاش‌ها و مجاهدت‌های مردم است در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی به‌خوبی نمایان است و مردمی که یکی از پشتوانه‌های قوی و صاحبان اصلی انقلاب به شمار رفته و این موضوع باعث شده که در تمام این سال‌ها با وجود فشار و دشمنی‌های همه‌جانبه استکبار جهانی به دنبال طرح‌ریزی برای جدایی مردم از انقلاب و بالعکس باشد؛ اما تاکنون راه به جایی نبرده و نتوانسته ملت و نظام را از حرکت روبه‌جلو باز دارد.

دهه فجر یادآور اتحاد و همبستگی ملت ایران است.

مولوی عبدالماجد عارفی فرزند شهید مولوی عبدالواحد ریگی در گفتگو با خبرنگار  ما عنوان کرد: دهه فجر فرصتی دوباره تا آرمان‌ها یادآوری شده و خود را با آن‌ها بسنجیم، پیشرفت‌ها و عقب‌ماندگی‌ها را شناسایی کنیم و برای صعودی دوباره برنامه‌ریزی داشته باشیم.
مولوی عارفی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران که به رهبری امام راحل در بهمن ۵۷ به پیروزی رسید، سرشار از تجربه بود که یکی از آنان توانایی امام راحل در همبستگی آحاد ملت ایران بود. در انقلاب همه اقشار نقش داشتند و پای‌کار بودند تا کشور را از ظلم و فساد طاغوت نجات دهند و در پایان به این مهم دست یافتند.
وی خاطرنشان کرد: در این انقلاب همه افراد دائم از پیر و جوان با هر نوع مذهبی و دینی برای پیروزی انقلاب مبارزه کردند و اکنون نیز نه‌تنها از آرمان‌های امام و انقلاب کوتاه نیامده‌اند، بلکه با روحیه‌ای استوارتر برای پیروزی نهایی اسلام بر شرک و کفر، تلاش می‌کنند.
این عالم اهل‌تسنن اظهار کرد: امام خمینی (ره) با بینش، معنویت، بصیرت و ثبات قدم در برابر بیگانگان موفق بوده‌اند و همین امر باعث اقتدار انقلاب ما در دهه‌های اخیر بعد از پیروزی انقلاب بوده است.
وی گفت: همیشه از تریبون‌های نمازجمعه و در مناسبت‌های ملی و مذهبی از خدمات و دستاوردهای انقلاب قدردانی کرده و خواهیم کرد چرا که نسل امروز نیازمند تبیین و آگاه‌سازی هستند و اگر این تبیین به‌درستی انجام نگیرد دشمن این رسالت را انجام می‌دهد و دستاوردها و آرمان‌های انقلاب کم‌رنگ خواهند شد.
وی افزود: علمای دین قبل از انقلاب اسلامی جایگاهی نداشتند و این نهضت امام خمینی (ره) بود که باعث عزت و سربلندی علمای شیعه و سنی شد بخشید و به برکت ایشان تحولی عظیم در تبلیغات دین اسلام در کشور بعد از انقلاب به وقوع پیوست.
مولوی عارفی گفت: مهم‌ترین عوامل قرآنی و اسلامی در شکل‌گیری نهضت انقلاب اتحاد و یکپارچگی زیر پرچم اسلام و قرآن بود مردم ما باتکیه‌بر ایمان و به‌رغم تمام حمایت‌های ابرقدرت‌ها از حکومت پهلوی به پیروزی رسیدند که جهانیان را به حیرت واداشت.
وی اذعان کرد: بعد از انقلاب دشمنان چشم دیدن شکوفایی اسلام و الگو شدن این کشور در جهان را نداشتند و همچنین از برملاشدن تمامی دسیسه‌های خود توسط مقام معظم رهبری به ستوه آمدند؛ چراکه هر نقشه‌ای که آمریکا و جیره‌خوارانش برای ازبین‌بردن انقلاب امام خمینی طراحی کردند در نطفه خفه شد.
وی افزود: کشورهای غربی سرمایه‌های کلانی را در این راه از دست دادند و در ماه‌های گذشته هم سعی داشتند با ایجاد اغتشاشات و ایجاد تفرقه به اهداف خود دست یابند که در این پروژه هم شکست خوردند.
این عالم اهل‌سنت عنوان کرد: وضعیت منطقه سیستان و بلوچستان قبل از انقلاب اسلامی قابل‌قیاس با بعد از آن نیست استانی که از هیچ امکاناتی در آن دوره برخوردار نبود امروز بهترین مراکز علمی و فرهنگی را دارد و فرزندان ما در دورترین نقطهٔ استان می‌توانند به تحصیل علم و دانش بپردازند.
وی افزود: در زمان رژیم پهلوی این منطقه ناشناخته بود نه عقاید مذهبی خود را می‌توانستیم آزادانه بیان کنیم و نه می‌توانستیم مسجد و حوزه‌های علمیه خود را گسترش بدهیم؛ اما امروز در هر دهستان و روستایی مسجد، چندین نمازخانه و تعداد زیادی مکتب‌خانه قرآن است.
.
وی افزود: دشمنان در اوایل پیروزی انقلاب با ایجاد انواع فتنه‌ها و مشکلات می‌خواستند بین نظام و مردم به‌ویژه مذاهب اسلامی اختلاف و شکاف ایجاد کنند که به یاری خداوند، رهبری امام راحل، امام خامنه ای و هوشیاری و ولایت‌مداری ملت شریف ایران اسلامی تمامی نقشه‌های آنها خنثی شد.
این فعال فرهنگی اهل‌سنت تصریح کرد: بعد از سقوط نظام شاهنشاهی آمریکا جنایت‌کار و اسرائیل تروریست پرور با ترور شخصیت‌های نظامی و مذهبی در ایران و ایجاد درگیری‌های داخلی در استان‌های سنی‌نشین و جنگ تحمیلی سعی داشتند این انقلاب اسلامی را از بین ببرند.
وی گفت: امروزه هم شاهد هستیم که به بهانه‌های مختلف مثل آزادی زنان سعی در برهم‌ریختن امنیت کشور دارند که ما به آنها می‌گویم از این فتنه‌ها هم عبور خواهیم کرد و شما موفق نخواهید شد.
عارفی افزود: بعد از انقلاب دشمن با عناوین مختلف با دسیسه و توطئه‌های مختلف سعی کرده تا کشور را به مرحله ضعف و نابودی بکشاند؛ اما هیچ‌گاه به ملت بصیر ایران با توسل به قرآن و پیروی از خط مش رهبری اجازه موفقیت به دشمن را نداده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) با بینش، معنویت، بصیرت و ثبات قدم در برابر بیگانگان موفق بوده‌اند.

 پیروزی انقلاب جز با نیروی وحدت و ایمان محقق پذیر نبود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا دهقان در گفتگو با خبرنگار تفتان ما به مناسبت قرارگرفتن در آستانهٔ سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران بیان کرد: ایمان به خدا، وحدت و رهبری عواملی بودند که انقلاب اسلامی بر پایهٔ آنها شکل گرفت و بالنده شد.
 
وی افزود: رژیمی را که تمامی ابرقدرت‌های شرقی و غربی حامی آن بودند مردم ما باتکیه‌بر ایمان به خدا توانستند پایه‌های به‌ظاهر مستحکمش را بلرزانند چرا که پایه‌های این حکومت بر اساس ظلم و ستم بنا نهاده شده بودند از همین رو امام خمینی (ره) پیروزی انقلاب را قطعی می‌دانستند؛ چون طبق فرمایشات و فرامین الهی پیروزی حق بر باطل حتمی و انکارناپذیر است.
 
امام‌جمعه شهرستان خاش تصریح کرد: انقلاب اسلامی ما هنوز هم پس از گذشت چهل سال و اندی باعث حیرت و شگفتی حکمرانان و سیاست‌مداران عرصه‌های جهانی است چرا که این مردم بدون هیچ پشتوانه و حمایتی رژیم پهلوی که ادعای شکست‌ناپذیری و نابودنشدنی داشت را سرنگون کرد.
 
وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران مکتبی بنا شده بر پایه ایمان و قرآن است، اذعان کرد: مکتب انقلاب مکتبی برگرفته از مکتب انبیا و امامان معصوم (ص) است و همین امر باعث اقتدار و عزت روزافزون ما در عرصه‌های مختلف است چرا که راه الهی راه پیروزی و رستگاری است.
 
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین دهقان با اشاره به دستاوردهای انقلاب در این چند دهه تشریح کرد: استقلال، آزادی، عزت، اقتدار در همهٔ عرصه‌ها علمی، اقتصادی، فرهنگی، نظامی و... ثمره انقلاب بزرگ اسلامی ما هستند که باعث شده امروز در عرصه‌های بین‌المللی خوش بدرخشیم و به‌مانند گذشته مستعمره دشمنان نباشیم.
 
وی افزود: اگر انقلاب اسلامی ما به رهبری امام راحل و با اتحاد مردم به پیروزی نمی‌رسید بی‌تردید وضعیت کنونی کشور چیزی جز وضعیت سایر کشورهایی که امروز مشاهده می‌کنیم نمی‌بود.
 
امام‌جمعه شهرستان خاش با اشاره به وجود دشمنان داخلی و خارجی انقلاب تصریح کرد: هرگاه مسیر حرکت حکومتی درست و پیش‌برنده باشد بی شک دشمنان متعددی پیدا خواهد کرد تا آن حکومت را از مسیر حرکت و توسعه باز دارند امروز اگر شاهد وجود انواع و اقسام نقشه و نیرنگ برای انقلاب هستیم راه و هدف ما درست است.
 
وی اظهار کرد: ما به آرمان‌ها و اهدافی که انقلاب بر پایهٔ آنها بنا شد تا حد بسیار زیادی دست‌یافته و رسیده‌ایم که این چیزی جز نشان‌دهنده پایبندی مردم به امام و انقلاب نیست.
 
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین دهقان تصریح کرد: انقلاب ما الگویی برای تمام مردم ستم‌دیده جهان است مردمی که از ترس ظلم و ستم چیزی نمی‌گفتند امروز شجاعانه در برابر قدرتمندترین حکومت‌ها از خود دفاع می‌کنند؛ ولی در برابر ظلم سر خم نمی‌کنند و لذا از لوازم حفظ و تداوم بخشی انقلاب، بصیرت، و حضور فعالانه در صحنه‌های انقلاب به‌ویژه پای صندوق‌های رأی و انتخابات است.

 وی نقش رهبری را نقشی مؤثر و راهبردی در پیشبرد انقلاب و اهداف والای آن دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب با بینشی که نشئت‌گرفته از فرامین الهی و آیات قرآنی است توانسته است کشتی انقلاب را از تلاطم‌های زیادی نجات دهد و به سمت قله‌های اقتدار هدایت کند و این امر هر روز بر ترس دشمنان ما خواهد افزود.
 
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین دهقان در پایان با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) که صدور انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: ما در صدور این انقلاب که چیزی جز رهایی از ظلم، کسب عزت و اقتدار به دنبال ندارد موفق عمل کرده‌ایم و اگر امروز در اقصی‌نقاط دنیا شاهد مجاهدت و مقاومت مردم مظلوم در برابر ظلم هستیم چیزی جز الگوگیری از انقلاب اسلامی نیست.

انتهای خبر/
 
پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۲۴
کد مطلب: 453723
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *