۰
امام‌جمعه خاش:

سرنوشت کشور به دست مردم رقم می‌خورد

امام‌جمعه خاش گفت: پس از انقلاب مردم مهره اصلی و سرنوشت‌ساز کشور هستند.
سرنوشت کشور به دست مردم رقم می‌خورد
حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا دهقان با تبریک فرارسیدن دهه فجر بیان کرد: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و گذشت چهار دهه از این انقلاب علی‌رغم تمام توطئه‌ها این انقلاب همچنان با وحدت و انسجام توطئه‌ها و تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و موجبات پیشرفت کشور را فراهم کرده است.

امام‌جمعه خاش افزود: پس از انقلاب ما هستیم که برای سرنوشت کشور خود تصمیم می‌گیریم مردم مهره اصلی و تصمیم‌گیرنده برای مملکت خویش هستند.

وی اظهار کرد: از سال هشتاد و هفت روز فنّاوری فضایی رسماً وارد تقویم کشور شد و در این سال ماهواره تمام ایرانی امید به فضا پرتاب شد و جمهوری اسلامی ایران به جمع کشورهای دارای توانایی پرتاب ماهواره پیوست و تاکنون چندین ماهواره تمام ایرانی را پرتاب کرده‌ایم این چشمه‌ای از برکات انقلاب اسلامی در ایران است.

خطیب نماز جمعه اذعان کرد: پیشرفت در زمینه‌ها و علوم فضایی کشاورزی و دفاعی از دیگر برکات انقلاب بوده است .

وی گفت: یهود دشمنی بزرگی را با مسلمین دارد و این موضوع که در قران مطرح شده ما را در دشمن‌شناسی یاری می‌دهد پرهیزانه صهیونیستی به بهانه‌های مختلف بیمارستان‌ها مساجد و خانه‌ها را نابود کرده است و این از دشمنی و کینهٔ یهودیان نسبت به مسلمانان است حضرت علی در جنگ خیبر موجبات پیروزی را برای اسلام فراهم کرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین دهقان با اشاره به‌پیش رو بودن شهادت امام موسی کاظم گفت: امام موسی کاظم در همان زمان نمایندگانی را به مناطق مختلف برای آموزش اسلام احکام دین فرستاد و با صبوری در مقابل مشکلات ایستادگی ورزید و به همین جهت به امام کاظم معروف شد .

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دهقان با اشاره به نوزدهم بهمن روز نیروی هوایی گفت: در رژیم پهلوی نیروهای ارتش وابسته‌ترین نیروها به رژیم پهلوی بودند که در نوزده بهمن‌ماه این نیروها به بیعت با و همراهی با امام پرداختند.


وی از تولید پیشرفته هواپیمای جت و نخستین شبیه‌ساز تمام ایرانی هواپیماهای پیشرفته را از پیشرفت‌های نیروی هوایی در نظام جمهوری اسلامی نام برد.

امام‌جمعه خاش افزود: وزارت اطلاعات در گزارشی اعلام کرد جاسوسان موساد نه‌تنها در ایران بلکه در بیست و هشت کشور دیگر شناسایی شدند که قطعاً با هوشیاری جان‌برکفان سربازان گمنام امام‌زمان و مردم عزیزمان این افراد قطعاً در هیچ مکانی در کشور امنیت نخواهند داشت.

امام‌جمعه خاش با اشاره به‌پیش رو بودن مبعث پیامبر گفت: بعثت پیامبر از بزرگ‌ترین اتفاقات تاریخ بشریت است چرا که این حادثه برای تکمیل ابعاد وجودی انسان اتفاق افتاد.
 
وی خاطرنشان کرد: خداوند دررابطه‌با دوران قبل از بعثت به‌عنوان گمراهی آشکار یاد می‌کند چرا که وضعیت جزیره العرب آن زمان وضع نابسامانی داشت.

وی افزود: در آن زمان امپراطوری‌های بزرگ در حال فروپاشی بود در پی آن مسیحیت و یهودیت همراه با خرافات شده بود در زمینه اجتماعی نیز مردم درگیر جهل و فتنه بودند و همچنین قوانین ظالمانه و اختلافات قومی و جنگ‌های قبیله‌ای از ظلمات و تیرگی‌های آن دوران است و برای بازگشتن جامعه بشری به زلالی‌ات اولیه خود خداوند انبیا را فرستاد که آخرین آن حضرت محمد بود.

وی خاطرنشان کرد: خداوند پیامبران را برای توحید و یکتاپرستی فرستاد امروز علاقه‌مندی‌های فراوانی در جهان وجود دارد و حل مشکلات خود را در دنیا می‌بیند؛ ولی این راه نادرستی است و مهم‌ترین هدف رسالت پیامبران از میان برداشتن ابهام عقل برای شناخت درست خداست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دهقان افزود: نظامی پایدار می‌ماند که عدالت‌گستری بیشتری دارد و پیامبر با تفکر تکفیری که با آموخته‌های اسلام بیگانه است مخالف بود، چرا که اسلام به اخلاق و احیای روابط صحیح انسانی توجه دارد پیامبر پس از بعثت برای عدالت‌گستری در جامعه تلاش‌های بسیاری کرد.

انتهای خبر/
جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب: 453732
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *