۰
رئیس اداره امور عشایری خاش:

۱۰ دستگاه پمپ خورشیدی در مناطق عشایری خاش نصب و راه‌اندازی شد

رئیس اداره امور عشایری خاش گفت: ۱۰ دستگاه پمپ خورشیدی در نقاط عشایری فاقد برق خاش نصب و راه‌اندازی شد.
۱۰ دستگاه پمپ خورشیدی در مناطق عشایری خاش نصب و راه‌اندازی شد
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، نعمت‌الله کردی کوشه بیان کرد: برای اجرای طرح‌های خدمت‌رسانی و خرید لوله ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
رئیس اداره امور عشایری خاش اظهار کرد: هدف از خریداری، نصب و راه‌اندازی این پمپ‌های خورشیدی تأمین آب آشامیدنی موردنیاز مردم بوده که هیچ‌گونه دسترسی آسانی به آب ندارند.
وی عنوان کرد: سابق‌براین مردم روستای کلاگور از توابع بخش ایرندگان خاش از فاصله ۴۰۰ متری چاه آب آشامیدنی تا محیط روستا با مشقت فراوان آب موردنیاز خود را تأمین می‌کردند، اما در حال حاضر آب درب منازلشان رسیده و به فضل پروردگار متعال شاهد رضایتمندی مردم هستیم.
 محمد انور دامنی از ساکنان دهستان روندان کرستان از توابع بخش ایرندگان خاش گفت: برخی از خانوارهای عشایری فاصله چندکیلومتری را برای تأمین آب آشامیدنی موردنیاز خود طی می‌کنند و هم اینک نیازمند توجه هستند.
 وی اذعان کرد: بیش از ۲۰۰ خانوار در دهستان کرستان و مناطق عشایری کلاگور، گواتامی، کوت گندم، چشمه کندور از خدمات آب، برق، راه، مدرسه، مخابرات و بهداشت محروم هستند.
 مراد دامنی یکی دیگر از عشایر گفت: هم اکنون بیشترین دغدغه مردم مناطق عشایری حوزه ایرندگان دسترسی به آب آشامیدنی، برق، راه مناسب است و برق مهم‌ترین نیاز مردم به شمار می‌رود و از مسئولان انتظار داریم در این زمینه مشکل ما را برطرف کنند.
 
جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب: 453751
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *