۰
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان:

امدادرسانی به آسیب دیدگان سیل سیستان و بلوچستان ادامه دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پیرو تأکیدات رهبر معظم انقلاب، امدادرسانی و توزیع اقلام ضروری به آسیب دیدگان از سیل ادامه دارد و اقدامات لازم در حال انجام است.
امدادرسانی به آسیب دیدگان سیل سیستان و بلوچستان ادامه دارد
به گزارش پایگاه خبری «تفتان ما» به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، منصور بیجار بیان کرد: پیرو تأکیدات رهبر معظم انقلاب تمامی خدمتگزاران مردم تا زمان پایدار شدن شرایط سیل زدگان در منطقه حضور خواهند داشت و اقدامات لازم در حال انجام است.
 
وی افزود: با توجه به کاهش دما وسایل گرمایشی شامل پتو، والور و بخاری برقی بین آسیب دیدگان از سیل توزیع و دیگر مایحتاج ضروری شامل مواد غذایی گرم و بسته بندی شده، نان و آرد، چادرهای امدادی، نایلون، موکت، فانوس روشنایی، ست های بهداشتی و آب معدنی نیز به طور پیوسته بین سیل زدگان در حال توزیع است.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ادامه داد: ساخت بندها و اجرای عملیات‌های آبخیزداری در مناطق سیل خیز سبب ذخیره بیش از ۲۷۷ میلیون مترمکعب آب حاصل از بارندگی سیل آسای اخیر شد؛ که از این میزان حدود ۱۹۰ میلیون متر مکعب آب در حوزه‌های ساحلی بوده است.
 
وی اظهار کرد: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده در سال‌های گذشته و ساخت سدها در این مناطق نه تنها سبب شد شدت میزان خسارات وارده به روستاها و شهرها کاهش یابد، بلکه بیش از ۳۴۵ میلیون مترمکعب آب حاصل از بارش‌های رگباری در سدهای پیشین، زیردان، خیرآباد، ماشکید علیا و کهیر ذخیره شده است.

انتهای خبر/
 
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب: 453849
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *