۰
در راستای بزرگداشت شهید مرتضی مطهری و مقام والای معلم انجام شد؛

برترین کار‌ها آموختن علم و یاد دادن آن به دیگران است

امام جمعه خاش گفت: معلمان همواره روشنایی بخش راه های‌امید و آینده برای همه‌ی ما بودند و مقام و منزلت آن‌ها در وصف نخواهد گنجید.
برترین کار‌ها آموختن علم و یاد دادن آن به دیگران است
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، امروز دوازدهم اردیبهشت ماه سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری متفکر بزرگ دنیای اسلام و روز بزرگداشت مقام معلم با حضور مسؤلان استانی، فرماندار، حجت الاسلام والمسلمین دهقان امام جمعه، مدیر آموزش و پرورش، معلمان دلسوز و پرتلاش در محل سالن ارشاد اسلامی شهرستان خاش برگزار شد.

دهقان اظهار کرد: مسلماً یک معلم در طول رسالت خود نقش مؤثری در تربیت افراد یک جامعه، کاهش آسیب‌های اجتماعی، پیشرفت و... انجام می‌دهند.

وی افزود: معلمان با انجام دادن وظیفه خود بخوبی مجاهدان راه علم و دانش خواهند بود و نوید دهنده آینده‌ای روشن برای فرزندان این مملکت هستند.

وی با اشاره به پاداش اعمال نیک گفت: اگر در راه رسالتی که یک معلم دارد نقش خود را بخوبی انجام دهد مسلماً از فضل و رحمت خداوند برخوردار خواهد بود چرا که او در راه اعتلای فرهنگ و تربیت گام برمیدارد.

دهقان با اشاره به فرمایشات حضرت رسول (ص) در مورد یاد‌گیری و آموزش گفت: تعلیم علم و دانش از مهمترین اعمال و کار‌هایی است که یک انسان می‌تواند انجام دهد و از پاداش دنیوی و اخروی آن برخوردار شود.

در ادامه فرماندار خاش گفت: هدف از نامگذاری روز معلم در روز شهادت شهید مطهری نشان از تفکر، تربیت و فرهنگ صحیح و بیش از هفتاد اثر فرهنگی تربیتی از این عالم بزرگ می‌باشد.

فرماندار خاش آموزش را کلید بالفعل شدن تمام پتانسیل‌ها در یک جامعه دانست که این کلید در دستان پرتلاش معلمان می‌باشد.

صالحی گفت: درست زندگی کردن مدیون معلمانی است که با دلسوزی در راه تربیت جوامع بشری گام می‌نهند.

فرماندار خاش غرش ابر را همانند غرش معلم نوید دهنده بهاری زیبا و شکفتن دانست و بیان کرد: خورشید تابناک معلمی گرما بخش زندگی و تغییر دهنده زندگی جوانان ما است.

وی اظهار کرد: معلمان همانند پیامبران رسالت سنگینی در تعلیم و تربیت دارند بخصوص در عصر امروز جهاد تبیین مهمترین وظیفه یک معلم است.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از معلمان نمونه شهرستان تقدیر و تشکر شد.
انتهای خبر/
سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب: 452949
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *