۰
استاندار سیستان و بلوچستان:

کلمه محرومیت برای این استان مشکل‌ساز است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت:کلمه محرومیت برای این استان مشکل‌ساز استهمه مردم و اساتید باید تلاش کنند تا تغییرات مثبتی اتفاق افتاد.
کلمه محرومیت برای این استان مشکل‌ساز است
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما،محمد کرمی، استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: همه مردم و اساتید باید تلاش کنند تا تغییرات مثبتی اتفاق افتاد محور اساسی تحول در استان دانشگاه است؛ یعنی هر مسئله با مشکلی در دانشگاه باید حل شود.

وی ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان باید توسط اساتید باید شکل گیرد این اساتید هستند که دانشجویان را هدایت می‌کنند در این استان دانشجویانی خلاق و خوش‌فکر داریم.

استاندار استان گفت: در دانشگاه هر دانشجویی باید کارآفرین تربیت شود در بحث توسعه تعاونی‌های دانش‌بنیان اگر توجه نشود عدالت ذبح می‌شود این امر در دانشگاه شکل می‌گیرد و محور اصلی پیشرفت در هر کشوری است.

وی افزود: محور اصلی ما قرآن است و باید از آن بهره برد قرآن فقط برای مجالس نیست قرآن ما را به سمت آینده می‌برد در این کتاب بسیار به علم و دانش اشاره توجه شده است و راهی را بازکرده است.

کرمی اذعان کرد: در قرآن بسیار به همکاری‌های اجتماعی توصیه و توجه شده است اگر به‌درستی به آموزه‌های دینی توجه کنیم نتیجه آن را خواهیم دید اسلام کار، تلاش و کوشش، کسب علم، تفکر عبادت است.

وی مطرح کرد: در حوزه‌های مختلف مثل اقتصاد دیجیتال، اقتصاد کشاورزی و... که به امنیت غذایی مربوط می‌شود باید توجه کرد زیر آن رسالت دانشگاه‌ها است، در مدارس نیست دانش‌آموزان باید مهارت‌محور شوند.

استاندار استان خاطرنشان کرد: انسان اگر بخواهد همواره به وظایف دینی عمل کند باید تلاش کند و کاری که با تلاش به سرانجام برسد خداوند به آن تلاش و کوشش پاسخ می‌دهد، در بحث پیشرفت استان ظرفیت مرزها، کریدور شمال جنوب و وصل آسیای میانه چین به چابهار مسائل تجاری کلان به کشورهای آفریقایی و عربی باعث تحول اساسی می‌شود.

وی عنوان کرد: سرمایه‌گذاری و ایجاد منافع مشترک با کشورهای مختلف موضوعات بسیار مهمی است باید درست برنامه‌ریزی کرد و درست پیش رفت، معادن بالاترین ثروت استان هستند تاکنون در این زمینه بر اساس سه راهبرد کوتاه‌مدت میان‌مدت و بلندمدت هفت کارخانه در سان زمینه شروع به کارکرده است.

کرمی اذعان کرد: کلمه محرومیت برای این استان مشکل‌ساز است با این کلمه محرومیت القا می‌شود این محرومیت تنها در فکر است این استان ظرفیت‌های بسیاری دارد همه باید تلاش کنند اساتید و دانشگاه باید با دستگاه‌های اجرایی، مراکز صنعتی، کشاورزی و... ارتباط داشته باشد تا رشد و پیشرفت حاصل شود.

وی ادامه داد: دانشگاه خلاقیت و نوآوری را حاصل می‌کند اسلام نیز باعث نوآوری می‌شود به شرطی که آن را به‌درستی بشناسیم و به‌درستی به آن عمل کنیم برخی موارد علم را داریم؛ ولی باور نداریم؛ زیرا ایمان با علم تفاوت دارد.

استاندار استان در پایان مطرح کرد: عمل به فرمان الهی بسیار مهم است هر کس تسلیم محض امر الهی شد در اوج عزت و آزادگی است، اگر به وظیفه و آموزه‌های دینی عمل نکنیم حسرت باقی می‌ماند عالم محضر خداست هر کاری انجام می‌دهیم در محضر الهی است.

انتهای خبر/
پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۵۲
کد مطلب: 453476
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *