۰

سردرگمی و عدم نتیجه‌گیری حاصل جلسات اقتصادی دولت/ نتیجه برجام در کشور فقط افزایش واردات بوده است

کارشناس اقتصادی با اشاره به بی برنامگی دولت در حوزه اقتصاد گفت: دولت در حوزه اقتصاد و جلساتی که در این حوزه برگزار می‌کند آشفته است که حاکی از عدم توجهی به رهنمودهای رهبری است.
سردرگمی و عدم نتیجه‌گیری حاصل جلسات اقتصادی دولت/ نتیجه برجام در کشور فقط افزایش واردات بوده است
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، عبدالمجید شیخی در گفتگو با سایت خبری «کارایرانی» با اشاره به اثرات پسابرجام  در جامعه و زندگی مردم، اظهار داشت: اگر تنها به گفته‌های رئیس جمهور استناد کنیم واقعاً عملکرد مثبتی را نمی‌توان مشاهده کرد که منتظر تاثیرات آن بر زندگی مردم بود چرا که دولت تنها با وعده‌های کاذب در آینده برجام گوش مردم را پر کرده که همین وعده‌های نابجا انتظارات واهی را در میان مردم ایجاد کرده است.
 
وی ادامه داد: دولت در حرف‌هایش تمام فعالیت‌های اقتصادی  خود را به آینده موکول می کند و اینطور در تصورات مردم نقش بسته شده که قرار است در آینده بهشتی ساخته شود تا همه کالاهای مصرفی و تولیدی به وفور و ارزان در اختیار همه قرار می‌گیرد و هزینه‌ها به شدت کاهش پیدا می کند.
 
شیخی در تشریح این مطلب افزود: همه فکر می کنند در این دوران بازار آنچنانی  برای عرضه محصولات افتتاح می شود و به دنبال این انتظارات واهی و متوهمانه فکر می کنند تمام فعالیت‌ها به ترتیب متوقف خواهد شد.
این کارشناس اقتصادی با اشاره به بسته‌های پیشنهادی دولت برای خروج از رکود و بهتر شدن وضعیت رشد اقتصادی بیان داشت: اگر اقدامات دولت در حوزه اقتصاد همانند برنامه 100 روزه تحول اقتصادی و یا 3 بسته خروج از رکود را بررسی کنیم در میابیم که هیچکدام از این اقدامات برای رشد و توسعه اقتصادی کشور کارساز نبوده است
وی با توجه به بسته خروج از رکود دیگری که از سوی سخنگوی دولت چندی پیش مطرح شده بود عنوان کرد: چنین روندی نشان دهنده اینست که دولت تنها با آزمون و خطا قصد بهبود وضعیت اقتصادی کشور را دارد و این موضوع عملا نشان ازاین دارد که دولت هیچ  برنامه منسجمی برای مدیریت اقتصاد کشور ندارد.
این استاد اقتصاد دانشگاه به نقل از یکی از اقتصاددانان که در هیئت دولت حضور دارد گفت: از اقتصاددانی که جزئی از اعضای هیئت دولت است با یک واسطه شنیدم که گفت ما در جلسات تصمیم گیری در بخش اقتصاد  حضورپیدا می کنیم وهرکسی یک حرفی میزند و در نهایت هم با سردرگمی، هیچ نتیجه ای حاصل نمی شود.
شیخی افزود: این سردرگمی در مدیریت اقتصاد حاکی از اینست که به رهنمود ها وراهبردهایی که در سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی  از طرف مقام معظم رهبری پیشنهاد  شده  است توجهی نکردند ودرواقع مجموع سیاست‌های دولت همگون و یکپارچه نبوده است.
وی با اشاره به تاثیراتی که برجام تاکنون بر وضعیت اقتصادی کشور داشته است عنوان کرد: آنچه که تا الان از نتایج برجام حاصل شده چیزی جز آمد و شد هیئت‌های خارجی به کشور نبوده است و نه تنها تابه حال هیچ قراردادی محقق نشده با سفری که توسط دولت ایران به اروپا صورت گرفت جز ایجاد فرصت شغلی برای فرانسوی‌ها عایدی دیگری برای کشور ما نداشت.
این کارشناس اقتصادی در پایان خاطرنشان کرد: نتایج برجام عملاً هیچ تاثیری بر بهبود وضعیت اقتصادی ما نداشته و جز واردات کالاهای آماده از خارج که تنها برای بیگانگان نفع دارد چیز دیگر را نصیب کشور خودمان نکرده است.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب: 429413
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *