۰
سیستان وبلوچستان

فراهم ساختن زیرساخت‌های اجتماعی از راه‌های توسعه روستاها

عضو هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي زاهدان و کارشناس برنامه‌ریزی شهری گفت: یکی از راه های توسعه روستاها، فراهم ساختن زیر ساخت های اجتماعی است.
فراهم ساختن زیرساخت‌های اجتماعی از راه‌های توسعه روستاها
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، علیرضا جلال زایی افزود: کشاورزی یکی از راه های توسعه روستاست اما به تنهایی نمی تواند متخصصان برنامه ریز را برای توسعه روستاها کمک کند.
کارشناس برنامه ریزی شهری گفت: آنچه که مسلم است از طریق توسعه کشاورزی موفق نیز الزاماً توسعه روستایی محقق نمی شود زیرا فواید توسعه کشاورزی عاید همه روستاییان نمی شود.
جلال زایی تصریح کرد: امروزه برنامه توسعه روستایی جزئی از برنامه های توسعه هر کشور محسوب می شود که برای دگرگون سازی ساخت اجتماعی اقتصادی جامعه روستایی بکار می روند.
وی ادامه داد: روستاها منشاء تحول اقتصادی در هر منطقه هستند که باید به این مناطق توجه خاصی داشت و با فراهم کردن زیرساخت هایی همچون بهبود شرایط و کیفیت زندگی، معشیت مردم محلی و ارتقاء کارآیی زندگی اجتماعی و اقتصادی باعث بوجود آمدن شکل جدیدی در زندگی آنها شد.
جلال زایی اظهار داشت: منظور از ایجاد، توسعه و نگهداری زیر ساخت های روستایی صرفاً تزریق نهادهای سرمایه ای به یک جامعه با تولید سنتی نیست بلکه هدف ایجاد ساز و کارها، نهادها و مدیریت جدیدی است که در عمل نیازمند مشارکت وسیع روستائیان است.
انتهای پیام/خبرگزاری جوان
چهارشنبه ۹ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب: 433732
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *