۰

شهرستان خاش در عاشورای پسر فاطمه(س) به سوگ نشست

شهرستان خاش درغم اندوه شهادت سید وسالار شهیدان حضرت ابا عبدالحسین (ع) و 72 یار باوفایش با برپایی آیین های باشکوه عزاداری در روز عاشوراي حسيني به سوگ نشست و خاشي ها همه آمدند تا نشان دهند که مظلومیت پسر فاطمه(س) نقطه اشتراک سینه‌های به سوگ نشسته سالار شهیدان است و مردم اين شهرستان در اين روز در سوگ امام حسين(ع) اشك ماتم ريختند.
شهرستان خاش در عاشورای پسر فاطمه(س) به سوگ نشست
به گزارش تفتان ما، همزمان با عاشورای حسینی مردم مذهبی و ولایی شهرستان خاش در دسته جات منظم و منسجم عزاداري و هيئت هاي عزاداري سرور و سالار شهيدان در خيابان هاي خاش به حركت درآمده و در سوگ ماتم سالار كربلا حضرت اباعبدالله الحسين(ع) اشك ماتم ريختند و به سوگ نشستند.
 
در واقع با فرارسيدن دهم محرم الحرام و سالروز شهادت مظلومانه امام حسين(ع) مردم اين شهرستان با تشكيل هيئت هاي عزاداري و دسته هاي گسترده و پرشكوه سينه زني و زنجير زني در سوگ و ماتم اباعبدالله الحسين عزاداري كردند و ارادتمندان به اباعبدالله الحسين(ع) در دهمین روز ماه حزن و ماتم با برگزاری آیین‌ها و مراسم‌های عزاداری به نوعی به خاندان اهل بيت(ع) ابراز ارادت کردند و در غم شهادت پسر فاطمه(س) به سر و سینه زدند و فرياد و نواي "ياحسين و يا قمر بني هاشم" در خيابان هاي شهرستان خاش طنين انداز شده بود و در هر گوشه و كنار از خيابان هاي اين شهر مداحان و مرثيه خوانان در وصف مظلوميت امام حسين(ع) مرثيه خواني كردند.
 

 
در بين عزاداران حسيني جواناني بودند كه با بستن مشك آبي بر پشت خود و در دست داشتن كوزه هاي آب و راه اندازي ايستگاه هاي صلواتي در ميان راه، یاد سقای دشت نینوا را زنده کرده اند و اینان عزاداران حسینی را سیراب می کنند.
 
شهرستان شهيد پرور و ولايتمدار خاش در عزاي اباعبدالله الحسين(ع) غرق در عزا و ماتم شد و همگان از مرد و زن، پير و جوان، كودك و نوجوان همه آمده بودند كه در عزاي امام حسين(ع) عزاداري كرده و براي فرج منجی آخر‌الزمان(عج) دست به دعا برداشت.
 

 
علي اي حال هیئت‌های مختلف با برگزاری مراسم عزای حسینی به محل بزرگ اجتماع عاشوراییان خاش واقع در گلزار محمدی این شهرستان رسیدند و نقطه اوج عشق و ارادت به سرور و سالار شهيدان امام حسین(ع) و کربلاییان را با جمعیتی غیرقابل وصف و بسيار عظيم نشان دادند.
 
انتهاي پيام/
يکشنبه ۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب: 435009
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *