۰
مدیرکل کمیته امداد اسلامی سیستات و بلوچستان خبر داد

جمع‌آوری بیش از یک‌میلیارد و 500 میلیون تومان زکات در سیستان و بلوچستان

مدیرکل کمیته امداد اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه زکات نوعی مالیات اسلامی اسلامی است از جمع‌آوری بیش از یک‌میلیارد و 500 میلیون تومان زکات در سیستان و بلوچستان خبر داد.
جمع‌آوری بیش از یک‌میلیارد و 500 میلیون تومان زکات در سیستان و بلوچستان
به گزارش سرویس سیستان و بلوچستانتفتان ما،علیرضا شهرکی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ متعالی زکات اظهار داشت: زکات نوعی مالیات اسلامی است که دارای اهمیت بسیار فراوان است.
وی گفت: عدالت در جامعه زمانی برقرار می‌شود که توانمندان به نیازمندان کمک کنند زیرا دولت به تنهایی نمی‌تواند مشکلات موجود در جامعه را برطرف کند و اینجاست که مشارکت‌های مردمی در این زمینه بسیار اثر گذار است.
مدیرکل کمیته امداد اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه زکات پرداختی صرف امور جامعه می‌شود گفت: امروز موضوع ازدواج جوانان بسیار مورد توجه است که از وجوه پرداختی زکات در بحث کمک به ازدواج جوانان نیز  استفاده می‌شود.
وی با اشاره به احیای فریضه زکات در جامعه گفت: تاکنون بیش از 70 میلیون تومان برای تبلیغ و فرهنگ سازی فریضه زکات در استان هزینه شده که امروز این مهم در جامعه جاری و ساری است.
شهرکی ادامه داد: مشارکت مردم و آگاهی آنها نسبت به این فریضه الهی بسیار بیشتر شده است به گونه‌ای که در هشت ماهه امسال 2 هزار و 448 روستا مشمول زکات در استان بوده اند.
وی از فعالیت هزار و 243 عامل و رابط افتخاری زکات در استان خبر داد و گفت: در استان سیستان و بلوچستان یک‌هزار و 444 نفر مبلغ اجتماعی در بحث زکات فعالیت می کنند.
مدیرکل کمیته امداد اسلامی سیستات و بلوچستان مبلغ جمع شده از زکات در استان را یک‌میلیارد و 546 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: ازاین میزان 933 میلیون تومان زکات واجب و 613 میلیون تومان زکات مستحب بوده است.
وی تاکید کرد: این درآمدها به کمیته امداد استان واریز نمی‌شود و کمیته امداد استان تنها در بحث هزینه کرد آنها خط دهی می‌کند که مودیان در چه زمینه‌هایی هزینه کنند.
مدیرکل کمیته امداد اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شهرستان نیمروز بیشترین میزان زکات جمع آوری شده را تاکنون داشته است گفت: از کاهش درآمدهای جمع آوری شده زکات در استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.
شهرکی گفت: امیدواریم با فرهنگ سازی‌هایی که صورت می‌گیرد در بخش زکات واجب تا پایان سال شاهد افزایش هزینه‌های جمع آوری شده زکات در استان باشیم.
انتهای پیام/فارس
 
چهارشنبه ۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب: 435696
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *