۰

نظارت مردمی تخلفات را به حداقل می‌رساند/ سیستان و بلوچستان کمترین جرائم انتخاباتی را داشته است

رئیس‌کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: مردم سیستان و بلوچستان در دوره‌های قبل همیشه بیشترین مشارکت را در انتخابات داشته‌‌اند و میزان تخلفات انتخاباتی نیز در این استان بسیار کم بوده است.
نظارت مردمی تخلفات را به حداقل می‌رساند/ سیستان و بلوچستان کمترین جرائم انتخاباتی را داشته است
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما،حجت الاسلام ابراهیم حمیدی امروز در زاهدان اظهار کرد: 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و موضوع انتخابات مسئله مهم و کلیدی بوده است و با توجه به اینکه نظام جمهوری اسلامی نظامی مردم سالار است مردم خودشان خود جوش نقش ایفا می کنند.
رئیس‌کل دادگستری سیستان و بلوچستان افزود: انتخابات حق مردم است یعنی نظام شرایطی را ایجاد کرده تا مردم با حضور در صندوق‌های رای شرایط را در دست بگیرند و سرنوشت کشور را بسازند در واقع جمهوری اسلامی به خوبی حق مردم را به رسمیت شناخته است.
این ادامه داد: امروز زمینه حضور به خوبی فراهم شده و وظیفه آحاد جامعه است از این فرصت به بهترین نحو استفاده کند و پای صندوق‌های رای بیایید و با انتخاب اصلح سرنوشت کشور را رقم بزنند.
وی با اشاره به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا، نقش عمران، آبادانی و پیگیری امورات معیشتی مردم را بر عهده دارند و در جایی که شهرداری مستقر است نقش شوراها برجسته تر است و جایی هم که شهرداری نیست شوراهای اسلامی متولی این امر هستند و امورات مربوط عمران و آبادانی و برطرف کردن مشکلات شهر و روستا را پیگیری می‌کنند.
حمیدی گفت: امروز شور و نشاط انتخاباتی در کشور وجود دارد و این نشانه موفقیت نظام است و در واقع نظام جمهوری اسلامی با حضور مردم مقتدر است.
رئیس‌کل دادگستری سیستان و بلوچستان با اشاره به تشکیل ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی در سطح استان نیز گفت: قوه قضاییه دو ماه قبل از آغاز انتخابات ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی را تشکیل داده و اولویت اول در این ستاد بحث پیشگیری است و تلاش ما بر این است تا تخلفی صورت نگیرد.
وی گفت: سیستان و بلوچستان کمترین جرائم انتخاباتی را در دوره های قبل داشته است و امسال نیز این آمادگی را داریم تا در این مسیر عمل کنیم در تمامی دادسراهای عمومی و انقلاب  شهرستان های استان شعبه ویژه ای برای رسیدگی سریع به جرائم انتخاباتی در نظر گرفته شده است. 
تبلیغات زود هنگام تخلف انتخاباتی است
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه کاندیدای شوراهای اسلامی شهر و روستا اصول لازم را برای تبلیغات رعایت کنند گفت: امروز یکی از عرصه‌های تبلیغ فضای مجازی است که برخی کاندیدا تبلیغات را در این فضا آغاز کرده اند که تبلغیات زود هنگام تخلف انتخاباتی است.
این مسؤول افزود:  مواردی منعکس شده که افرادی اقدام به تبلیغ در این فضاها کرده‌اند که تعدادی از این افراد احضار و برای آنها پرونده تشکیل و برخورد لازم با آنها اعمال خواهد شد که امیدواریم آخرین مورد باشد.
وی با تاکید بر اینکه ساختار انتخابات و اجرای آن به گونه ای است که اجازه تقلب گسترده به هیچ کس داده نمی شود و در حد محال است گفت: نظارت‌های بسیار گسترده ای در این زمینه صورت می‌گیرد و بخش عمده نظارت نیز از سوی خود مردم است  خود نظارت مردمی تخلفات را به حداقل می رساند.
انتهای پیام/فارس
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب: 438074
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *