۰
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه خاش:

شهدای گمنام امروز سبب عزت و افتخار ملت ایران هستند/ پیکر مطهر 2 شهید گمنام در خاش تدفين مي شوند

فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه شهرستان خاش گفت: شهدای گمنام امروز سبب عزت و افتخار ملت ایران هستند و تدفین شهدای گمنام به عنوان یک حرکت نوین معنوی و فرهنگی و پرنشاط در جامعه است.
شهدای گمنام امروز سبب عزت و افتخار ملت ایران هستند/ پیکر مطهر 2 شهید گمنام در خاش تدفين مي شوند
سرهنگ حسن فضلي در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: حماسه فرهنگی تشییع و خاکسپاری پیکرهای مطهر شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در نقاط مختلف كشور سبب برکات فراوانی است.
 
وي بيان كرد: به وجود آوردن این فضای معنوی در كشور زمینه ساز بستری مناسب برای پاسداشت میراث عظیم معنوی دفاع مقدس و گسترش معارف و سیره شهدا است.
 
سرهنگ فضلي با بيان اينكه شهدای گمنام متعلق به همه ملت هستند، گفت: مسئولان و مردم بايد با ارج نهادن به جايگاه و مقام شامخ و والاي اين مقربان قرب الهي در حفظ و نگهداري از آرمان هاي والاي حضرت امام خميني(ره) و شهدای عظم آنان تلاش كنند و هميشه گوش به فرامین و منویات مقام عظمای ولایت باشند.
 
وي با اشاره به تشيع و تدفين شهداي گمنام در استان سيستان و بلوچستان، گفت: از شهادت امام جعفر صادق(ع) تا روز عرفه تعداد 10 شهيد گمنام در اين استان تشيع و تدفين مي شوند.
 
سرهنگ فضلي ادامه داد: اين شهداء در تيپ رزمي نزاجا زاهدان، شهرك سپاه زاهدان، شهرك جهاد زاهدان، شهر بنجاز زابل، شهر نصرت آباد زاهدان، حسينيه عاشقان ثارالله زاهدان، بخش جلگه چاه هاشم دلگان و بخش قرقري هيرمند تشيع و تدفين خواهندشد.
 
وي افزود: همچنين 2 شهيد گمنام در مركز پادگان آموزشي 08 و  منازل سازماني كوي امام حسن مجتبي(ع) شهرستان خاش تشيع و به خاك سپرده خواهند شد.
 
وي بيان كرد: در حال حاضر خاش میزبان هفت شهید گمنام بوده 5 تن در بوستان تفتان شهر خاش و 2 شهید در بخش نوک آباد خاش و يك شهيد گمنام نيز در روستاي نارون آرام گرفته اند.
 
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه شهرستان خاش با بيان اينكه خداوند متعال را شاکریم که توفیق بزرگی نصیب ما کرد تا از شهدای گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس میزبانی کنیم، گفت: برای برگزاری آئین استقبال، وداع و تشییع شهدای گمنام برنامه‌ریزی‌های صورت می‌گیرد که جزئیات آن به زودی به اطلاع مردم شریف شهرستان خاش می‌رسد.
 
وي خاطرنشان كرد: پیکر مطهر شهدای گمنام با حضور پرشور خانواده‌های شهدا، ایثارگران، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، بسیجیان و اقشار مختلف مردم تشییع می‌شود و مردم این دیار بار دیگر با آرمان‌های شهدا تجدید پیمان می‌کنند.
 
سرهنگ فضلي گفت: با حضور شهدای گمنام در اين شهرستان،  شهرستان خاش برای چهارمين بار است که میزبان شهدای می‌شود زیرا پیش از این پیکر مطهر شهدای گمنام در بخش نوك آباد و شهر خاش آرام گرفتند.
 
وي با بيان اينكه تشییع و خاكسپاري پیکر مطهر شهدای گمنام موجب تقویت فضای معنوی و عطرآگین شدن جامعه می شود، تصريح كرد:‌ شهیدان والامقام با نثار خون خود، اقتدار و امنیت را برای ما به یادگار گذاشتند تا در سایه این نعمت در راه سرافرازی میهن اسلامی را در عرصه های مختلف حرکت کنیم.
 
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه شهرستان خاش با بيان اينكه تشییع شهدای گمنام از تکالیف و مسئولیت های خطیری است، گفت: رسالتي بر عهده ما گذاشته شده و میزبانی شایسته از حضور آنان دینی است که در قبال خون آن ها بر عهده داریم.
 
وي افزود: تدفین شهدای گمنام در نقاط مختلف استان به عنوان یک حرکت نوین معنوی و فرهنگی و پرنشاط در جامعه است و این حرکت ارزشمند سبب ارتقای فرهنگ ایثار و شهادت، ترویج ارزش های 8 سال دفاع مقدس و پراکنده شدن عطر و شمیم خوش شهادت می شود.
 
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه شهرستان خاش تصريح كرد: اقتدار و امنیت نظام مرهون خون شهدایی است که از جان خود برای دفاع از کیان انقلاب اسلامی گذشتند و اجرای باشکوه این مراسم و حضور حداکثری مردم در این مراسم باعث افتخار و حماسه ای دیگر برای نظام می شود.
 
وي با بيان اينكه شهدای عزیز انقلاب و هشت سال دفاع مقدس بر گردن همه ما حق دارند، اذعان كرد: عزت، اقتدار و سربلندی نظام مقدس اسلامی در منطقه و جهان، مرهون ایثار و فداکاری های آنان است و لذا باید یاد و خاطره شهدا و ارزش های دفاع مقدس را در جای جای کشور و محافل مختلف گرامی بداریم.
 
سرهنگ فضلي اظهار كرد: زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، یکی از راه های جلوگیری از تهاجمات گسترده دشمنان و بدخواهان اسلام و انقلاب به خصوص در جبهه جنگ نرم است.
 
 
انتهاي پيام/
دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۱۲
کد مطلب: 440296
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *