۰
شهردار خاش خبر داد؛

آغاز عملیات مناسب سازی معابر خاش جهت تردد معلولان/ پروژه کفپوش گذاری گسترده با مشارکت شهروندان به اجرا در آمد

شهردار خاش از آغاز مناسب سازی تمامي معابر و پیاده روهای اين شهر جهت تسهيل در تردد معلولان و نابينايان خبر داد.
آغاز عملیات مناسب سازی معابر خاش جهت تردد معلولان/ پروژه کفپوش گذاری گسترده با مشارکت شهروندان به اجرا در آمد
عبدالمجيد تمنداني در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: با توجه به اهمیت، ضرورت و توجه به مسائل عمرانی سطح شهر، شهرداری خاش با هدف ساماندهی معابر و همچنین زیباسازی فضاهای شهری و مناسب سازی پیاده روها و جداول حاشیه خیابان های سطح شهر عملیات بهسازی را آغاز كرده است.
 
وي بيان كرد: براي نخستين بار در اجرای پروژه ها بتن ریزی، پیاده رو سازی و 60 درصد از اعتبارات مورد نیاز پروژه از سوی شهرداری و 40 درصد نیز از محل خودیاری شهروندان تامین و پروژه توسط شهرداری خاش اجرا شده است.
 
تمنداني با بيان اينكه در دوره اخیر شورای اسلامی چندین مورد از این پروژه های مشارکتی در خیابان های اصلی محلات سطح  شهر اجرا شد، تصريح كرد: عملیات بهسازی معابر سطح شهر روند اجرایی خود را دنبال می کند تا علاوه بر زیبایی منظر شهری وضعیت ایمنی در معابر افزایش یابد.
 
وي خاطرنشان كرد: بازسازی و ساخت پیاده رو از جمله فعالیتهای سالانه شهری محسوب می شود که به منظور تسهیل در تردد عابرین و زیباسازی منظر شهری انجام می شود.
 
شهردار خاش با بيان اينكه اجراي پروژه هاي عمراني به عنوان طرح هايي براي توسعه و آباداني شهر بسيار حائز اهميت است، گفت: شهر تحت تاثير اجراي اين پروژه ها تحولات ساختاري مثبتي پيدا مي کند.
 
وي با بيان اينكه عمليات مذکور با هدف تامين نيازهاي به حق شهروندان و افزايش رفاه آنها در دستور کار منطقه قرار گرفته است، افزود: عمليات پياده روسازي با هدف ارائه خدمات بهينه به شهروندان در ديگر معابر سطح منطقه بر اساس اولويت هاي مشخص و بنا به درخواست شهروندان ادامه دارد.
 
تمنداني بيان كرد:  در صورت تقاضا و درخواست از سوی هر یک از صاحبان واحدهای صنفی و یا مسئولان موسسات غیردولتی مستقر در کنار خیابان های اصلی و فرعی  و یا ساکنین محلات شهرداری خاش برای اجرای این پروژه های مشارکتی تا پایان فصل کاری اعلام آمادگی می کند.
 
وي با بيان اينكه بعضي از شهروندان اکثر سفرهاي خود را به صورت پياده انجام مي دهند، خاطرنشان كرد: برخي از افراد سالمند، کودکان، نوجوانان و معلولان جسمي و افرادي که توانايي خريد اتومبيل را ندارند جزء اين گروه از شهروندان محسوب مي شوند.
 
شهردار خاش ادامه داد: در طراحي تسهيلات عابرين پياده بايد توجه كرد که مسيرهاي پياده روي بايد قابل استفاده براي کليه افراد باشد و در صورتي که در پياده رو پله موجود است در کنار آن رمپي با شيب مناسب براي عبور افراد معلول موجود است و کف سازي پياده رو به صورتي انجام گيرد که افراد نابينا نيز قابليت استفاده از پياده رو را داشته باشند.
 
وي با بيان اينكه نقش مهم پیاده رو ها در معماری شهری بسيار مهم است، اذعان كرد: پیاده روها باید یک استاندارد اساسی را دنبال کنند که متناسب با هدف ساخت آنها این امکان را به شهروندان داده تا به معنای عام در کنار اصل حفاظت و ایمنی شخصی بتواند به عنوان عابر از فضای لازم برای عبور و مرور شهری استفاده کند.
 
شهردار خاش اظهار كرد: اينگونه پروژ هاي عمراني ،خدماتي در سطح شهر  با هدف جلب رضايت شهروندان خاش  و در راستاي ارتقاي خدمات بهينه  به شهروندان  و سهولت تردد همشهریان عزیز به مرحله اجرا در آمده است.
 
انتهای پیام/
 
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب: 442451
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *