۲
وزیر کشور:

محصولات کشاورزی و صنایع دستی سیستان و بلوچستان قابلیت صادرات دارد

وزیر کشور گفت: محصولات کشاورزی و صنایع دستی سیستان و بلوچستان قابلیت صادرات به دیگر استان‌های کشور دارد.
محصولات کشاورزی و صنایع دستی سیستان و بلوچستان قابلیت صادرات دارد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تفتان ما، احمد وحیدی در حاشیه جشنواره طلایه داران خلیج فارس در گفتگو با خبرنگار چهاربهاران، بیان کرد: در استان سیستان و بلوچستان و شهرستان چابهار ظرفیت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی و صنایع دستی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه کارهای ارزشمندی در حوزه محصولات کشاورزی چه محصولات صنایع دستی و چه میوه‌های انجام شده است، تصریح کرد: یکی از غرفه داران گفتند: «در هکتاری ۳۶ تن برداشت خرما داشتند» که این خیلی عالیه و کارهای ارزشمندی است که باید بیشتر مورد حمایت قرار بگیرد.

وزیر کشور با بیان اینکه این محصولات موجود در جشنواره با کیفیت هستند، افزود: محصولات کشاورزی و صنایع دستی باید بیشتر مورد حمایت و توجه قرار بگیرند چرا که ظرفیت صادرات به دیگر استان‌ها و شهرهای کشور را دارند.

وحیدی در خصوص ضرورت تجاری سازی این محصولات، گفت: نیاز است تا استاندار از طریق شهرداری‌ها جایگاه‌هایی را فراهم کند که تولیدکنندگان بتوانند در این غرفه‌ها و جایگاه‌ها محصولات خود را ارائه کنند.

وی با اشاره به تشکیل تعاونی ها ادامه داد: شرکت‌های تعاونی بتوانند دور هم جمع شوند و هر مجموعه‌ای بتواند یک مجموعه ای را درست کنند، دولت هم حتما حمایت می‌کند که بتوانند کالاهای خود را به سایر نقاط کشور عرضه کنند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه فضای مجازی ظرفیت مناسبی برای معرفی محصولات تولیدی بومی این منطقه است، خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان این محصولات را می‌توانند در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی ارائه دهند تا هم همه مردم کشور با این محصولات آشنا شوند و هم با استفاده از ظرفیت پستی بتوانند محصولات خود را به فروش برسانند.

وی با بیان اینکه مردم استان سیستان و بلوچستان مردمی با صفا و صمیمی هستند، خاطرنشان کرد: هنر مردم اینجا هم تجلی باطن هنر و هم بسیار آرام‌بخش است که در واقع این هنر هنرمندانه و دارای ارزش است.
 
انتهای خبر/
سه شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب: 452629
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *