۰
فرماندار تفتان :

کارگران پیشگامان عرصه سازندگی و بالندگی یک جامعه هستند

فرماندار تفتان گفت: کارگران در جامعه گرداننده چرخ‌های اقتصادی و عامل اصلی عمران و پیشرفت هستند که باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.
کارگران پیشگامان عرصه سازندگی و بالندگی یک جامعه هستند
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، علیرضا شهنوازان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به شأن و جایگاه کارگر در احادیث و روایات دین مبین اسلام بیان کرد: نگاه اسلام به کارگر همواره رأفت و مهربانی به‌همراه احترام بوده است بیان احادیث مختلف در این زمینه مصداق این ادعا است.

فرماندار تفتان اظهار کرد: در هر جامعه‌ای بنا به فرهنگ آن با قشر کارگر رفتار می‌شود لذا هیچ جامعه و مکتبی بالاتر از اسلام و سفارشاتی که در برخورد با کارگران شده است نیست، چه بسا در بسیاری از مکتب‌ها هیچ‌شان و منزلتی برای کارگران قائل نیستند.

وی با اشاره به تقدیم صد‌ها شهید کارگر و نقش غیرقابل انکار آنان در هشت سال دفاع مقدس افزود: قشر کارگر چه در قبل از انقلاب اسلامی و چه بعد از انقلاب و در دوران دفاع مقدس خدمات ارزنده و رشادت‌های زیادی در تمامی عرصه‌ها از میدان جنگ گرفته تا میدان اقتصاد و مبارزه با تحریم‌ها را از خود نشان داده است قشر کارگری در دوران جنگ از ابتدایی‌ترین اقدامات در راستای کمک به رزمندگان و مردم گرفته تا فرماندهی را توانستند به بهترین صورت ممکن ایفا کنند و یکی از تأثیرگذارترین عوامل موفقیت ما در جبهه‌های حق علیه باطل شوند.

فرماندار تفتان گفت: در کشور قوانین خوبی برای حمایت از قشر کارگر وضع شده است، لذا موارد بسیاری وجود دارد که هنوز مستلزم توجه و ارزیابی می‌باشد.

فرماندار شهرستان تفتان تصریح کرد: فراکسیون کارگری مجلس با توجه به تأکید مقام معظم رهبری در راستای برقراری امنیت شغلی کارگران و اهمیت به این قشر زحمتکش برقراری رفاه عمومی، بیمه و هزینه درمان و فراهم نمودن سایر امکانات را لازمه‌ی کمک به این قشر دانست.

شهنوازان با اشاره به شأن حقوقی کارگران گفت: در کشور اقدامات زیادی در مورد حق و حقوق کارگران انجام شده ولی کافی نبوده و هنوز در بسیاری از موارد این قشر زحمتکش نیازمند توجه و نگاه ویژه از سوی متولیان امر هستند.

فرماندار تفتان به تحریم‌های اعمال شده برای کشور اشاره کرد و گفت: ایجاد اشتغال و افزایش کارآفرینی توانسته نقش زیادی در تولید و گسترش موقیت‌های شغلی ایفا کند که این امر باعث اشتغال‌های زیادی در عرصه تولید شده است همچنین کارگران نیازمند آموزش و مهارت در حوزه شغلی خود هستند که نهاد‌های نظارتی موظف به اجرای آن هستند و در بسیاری از موارد این نهاد‌ها با انجام آموزش‌های لازم توانسته‌اند نقش مؤثری در آگاهی و شناخت کارگران ایفا کنند.

شهنوازان با بیان اینکه داشتن امنیت شغلی برای این قشر را لازم و ضروری است، خاطرنشان کرد: باید قشر کارگری که در خط مقدم سازندگی و بالندگی کشور گام برمی دارد از لحاظ امنیت شغلی هیچ نگرانی و دغدغه‌ای نداشته باشد و همه با هم برای تحقق شعار مهار تورم و رشد تولید تلاش کنیم تا این مهم محقق شود چرا که نقش قشر کارگر در برآورده شدن این امر مهم و غیرقابل انکار است.

انتهای خبر/

 
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب: 452945
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *