۰
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان سیستان و بلوچستان:

امام حسن شبیه‌ترین فرد به پیامبر است

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: امام حسن شبیه‌ترین فرد به پیامبر است و چه خوب است ایشان را الگوی خود قرار دهیم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی عرب خالص در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تفتان ما، بیان کرد: گفته شده خلق‌وخوی امام حسن همانند خلق‌وخوی پیامبر اکرم بوده است به‌طوری‌که گفته شده هیچ‌کس از نظر اخلاقی و هم ظاهری مانند حسن بن علی به پیامبر شبیه نیست.

 مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان سیستان و بلوچستان افزود: پیامبر دارای خلق‌وخوی عظیم بوده است و امام حسن نیز وارث چنین خلق و خویی است و اخلاق و رفتار ایشان چه در زمان امامت پدر بزرگوارشان و چه در زمان امامت خود ایشان نشان‌دهندهٔ این شباهت به پیامبر است چرا که رفتار ایشان چه در جنگ با دشمنان خود چه در برخورد با دوستان خود بسیار به پیامبر شبیه بوده است.

عرب خالص اذعان کرد: امامان معصوم نمونه انسان کامل و الگوی اخلاقی در زمینه‌های مختلف زندگی هستند چرا که آن بزرگواران نیز در جامعه با افراد مختلف و زیادی مواجه بودند ما در ماه رمضان به سر می‌بریم و باید ایشان را الگوی اخلاقی و اجتماعی خود قرار دهیم.

وی درباره چگونگی معرفی خصایص معصومین به جوانان گفت: ما انسان‌ها به‌خاطر نقص‌هایی که داریم به دنبال الگوها و انسان‌های کامل می‌گردیم و چه الگویی بهتر از معصومین می‌توان با بررسی زندگی آنان و الگوبرداری به حل مشکلات پرداخت.

مدیر حوزه علمیه خواهران اذعان کرد: فلسفه و هدف ما از برگزاری و تکریم مناسبت‌ها این است که ما با سیره و روش پیامبر و معصومین آشنا شویم و به آنها عمل کنیم و این مناسبت‌ها می‌تواند در انسان‌ها تحول ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: امام صادق درباره امام حسن می‌فرماید حسن بن علی عابدترین مرد در زمان خود بود ایشان امکان سواره رفتن داشت؛ اما پیاده و حتی پابرهنه می‌رفت اینها در واقع هشدار به مردم بود تا اصل اسلام را فراموش نکنند

انتهای خبر/
سه شنبه ۷ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۵
کد مطلب: 453917
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *