۰
رييس مركز بهداشت شهرستان خاش:

شستشويي مداوم دستها با آب و صابون بهترين راه پيشگيري از آنفولانزا است/ مسئولان در امر تامين سلامت افراد جامعه تلاش كنند

رييس مركز بهداشت شهرستان خاش گفت: شستشويي مداوم دستها با آب و صابون بهترين راه پيشگيري از آنفولانزا است و در صورت مشاهده موارد مبتلا به آنفولانزا سريعاً به پزشك مراجعه كنيد.
شستشويي مداوم دستها با آب و صابون بهترين راه پيشگيري از آنفولانزا است/ مسئولان در امر تامين سلامت افراد جامعه تلاش كنند
به گزارش تفتان ما، منصور خاشي در كارگروه سلامت شهرستان خاش، اظهار كرد: تاكنون هيچگونه بيماري آنفولانزا در خاش مشاهده نشده است و تدابیر لازم جهت مقابله با این بیماری در این شهرستان اندیشیده شده است.
وي تصريح كرد: آنفلوانزا بیماری ويروسي است که با علائم تب بالا، سردرد، سرفه و دیسترس تنفسی بروز كرده که با مراجعه به پزشك و نوشیدن مایعات، تغذیه مناسب و نیز رعایت بهداشت فردی و عمومی توسط اطرافیان قابل بهبودی است.
وي رعايت موازين بهداشتي خصوصاً شستشويي مداوم دستها با مايع دستشويي و صابون را از مهمترين راه ها در جلوگيري از اين بيماري برشمرد و افزود: چنانچه شهروندان تب و لرز، سردرد و دردهاي عضلاني شدند سريعاً به پزشك مراجعه كنند.
خاشي اذعان كرد: موضوع سلامت از اهميت ويژه اي برخوردار است و جهت ارتقاي شاخص هاي آن تلاشهاي بسياري بايد انجام شود.

وي با اشاره به اينكه بيشتر بيماري ها از زباله ها و نخاله هاي سطح شهر به وجود مي آيد، تصريح كرد: ضروري است كه شهرداري نسبت به جمع آوري زباله ها و نخاله ها در اسرع وقت اقدام كند.
خاشي جمع آوري اتباع خارجي غيرمجاز پاكستاني، برخورد با متخلفان رها سازي فاضلاب شهري و تامين آب شرب سالم و بهداشتي افراد جامعه را خواستار شد.
فرماندار شهرستان خاش نيز در ادامه اين جلسه، با اشاره به بيماري آنفولانزا در استان، گفت: ضروري است يك دوره آموزشي جهت رابطين بهداشتي مدارس توسط شبكه بهداشت و درمان اين شهرستان برگزار شود.
محمداكبر چاكرزهي با اشاره به عدم ايجاد رعب و وحشت در خصوص بيماري آنفولانزا در سطح شهرستان، بيان كرد: مراكز بهداشتي و درماني شهرستان بايد هر چه سريعتر نسبت به شناسايي آن دسته از بيماران كه احتمال دارد در معرض خطر ابتلا باشند اقدامات لازم را انجام دهد.

وي اظهار كرد:آموزش به مراكز جمعيتي از قبيل مدارس، خوابگاه هاي دانشجويي و پادگانهاي نظامي و انتظامي در دستور كار مركز بهداشت و درمان شهرستان قرار بگيرد.
انتهاي پيام/
سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب: 422351
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *