۰

موفقیت 12 مخترع سیستان و بلوچستان در جشنواره منطقه‌ای رویش کویر

رئیس بنیاد ملی نخبگان سیستان و بلوچستان از موفقیت 12 مخترع سیستان و بلوچستان در جشنواره منطقه‌ای رویش کویر خبر داد.
موفقیت 12 مخترع سیستان و بلوچستان در جشنواره منطقه‌ای رویش کویر
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، مصیب پهلوانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار در زاهدان اظهار داشت: جشنواره منطقه‌ای رویش کویر بهانه‌ای برای شناسایی استعدادهای برتر و حمایت از ابتکارات و اختراعات برای کمک به تجاری‌سازی آنها بود.
وی افزود: تسهیل حرکت اختراعات به سمت محصول دانش‌بنیان و تکمیل چرخه‌ نوآوری و تبدیل دارایی‌های فکری به ثروت نیز از مهمترین کارکردهای این جشنواره به شمار می‌رفت.
پهلوانی ادامه داد: در جشنواره رویش کویر در تاریخ 28 و 29 آبانماه در زاهدان با همکاری بنیادهای ملی نخبگان استان‌های کرمان، یزد و هرمزگان برگزار شد و 12 اختراع از میان 20 اختراع جوانان استان در این جشنواره در رقابت با اختراعات مخترعان استان‌های دیگر مورد پذیرش واقع شد.
رئیس بنیاد ملی نخبگان سیستان و بلوچستان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه نخبگان راه میانبر پیشرفت جامعه هستند نیز بیان کرد: باید توجه ویژه به سرمایه‌های فکری این استان انجام شود تا بتوانیم از این ظرفیت‌ها برای توسعه استان‌مان استفاده کنیم.
وی ادامه داد: 110 اختراع به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که در پایش‌های اولیه 58 اثر که قابلیت تجاری داشتند به جشنواره راه یافتند.
پهلوانی با اشاره به اینکه این جشنواره فرصت مناسبی برای آشنایی و تبادل نظر مسئولان، مخترعان و صاحبان ایده‌های برتر استان است افزود: اختراعات مخترعان در بنیاد ملی نخبگان ثبت و این اشخاص عضو بنیاد ملی نخبگان می‌شوند و اختراعاتی که در این جشنواره مورد تأیید هیئت داوران واقع شده از تسهیلات بنیاد برای طی مسیر توانمندسازی بهره‌مند می‌شود.
انتهای پیام/ فارس
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۱۵
کد مطلب: 422644
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *