۰

آمارها موضوع قاچاق دارو را تأیید می‎کند

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان گفت: آمارها موضوع قاچاق دارو را در سیستان و بلوچستان تأیید می‎کند.
آمارها موضوع قاچاق دارو را تأیید می‎کند
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، محمد شریف خالقی پیش از ظهر امروز در  جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که با حضور مسئولان مربوطه با موضوع بررسی وضعیت داروهای قاچاق در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: آمارها موضوع قاچاق دارو را تأیید می‎کند و این نشان دهنده غفلت است از آنچه که مطلوب جامعه انسانی است.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان بر مشارکت هرچه بیشتر صدا و سیما در اطلاع رسانی به عموم در خصوص آسیب‎ها و خطرات استفاده از داروهای تقلبی تأکید کرد و افزود: بحث دارو مبحثی مهم‌تر از برخی تخصص‌هاست و صدا و سیما باید در برنامه‎ها و موضوعات آموزشی مربوط به سلامت با پرداختن به موضوع داروهای تقلبی و نحوه شناسایی و عوارض این داروها، آگاهی و اطلاع مردم را در این خصوص ارتقاء بخشد.
این مسئول بر بحث و گفتمان با موضوع داروهای قاچاق در حوزه دانشگاه و پرداختن به مضرات مصرف داروی قاچاق، تاکید کرد.
خالقی گفت: داروهای ایرانی از کیفیت مطلوبی برخوردار است و به دلیل یارانه‎ای که دولت به داروهای تولیدی تخصیص می‎دهد از قیمت مناسبی برخوردار است که همین موضوع قیمت مناسب دارو منجر به سوء ذهنیت مصرف کنندگان در مورد کیفیت دارو و استقبال از داروی خارجی می‌‎شود.
علیرضا مبارکی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیز در این جلسه بر استفاده از دستگاه بارکدخوان در داروخانه‎ها تأکید کرد و گفت: بارکد دو بعدی باید بر روی همه داروهای عرضه شده در داروخانه‎ها الصاق شود و داروخانه‌ها موظف هستند با دستگاه بارکدخوان کد مربوط به دارو  چک  کنند ضمن اینکه مصرف‌کنندگان دارو نیز می‌توانند با استعلام بارکد دوبعدی الصاق شده بر روی داروها از طریق تلفن همراه، از اصالت و سلامت داروی خریداری شده اطمینان حاصل کنند.
انتهای پیام/ فارس
پنجشنبه ۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۱۲
کد مطلب: 422764
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *