۰

پیروی از سیره پیامبر (ص) سعادت جامعه بشری را به دنبال دارد

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: پیروی از سیره و زندگی پیامبر(ص) سعادت جامعه بشری را به دنبال دارد.
پیروی از سیره پیامبر (ص) سعادت جامعه بشری را به دنبال دارد
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، حجت الاسلام عیسی بزمانی امشب در مراسم جشن باشکوه گرامیداشت هفته وحدت در شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان، ضمن تبریک هفدهم ربیع الاول و هفته وحدت اظهار داشت: همه ما موظفیم سبک زندگی پیامبر(ص) را سبک زندگی خود قرار دهیم تا عاقبت بخیر شویم.
وی در ادامه با اشاره به نقش پیامبر(ص) در برقرار صلح و سازش در بین مردم نیز گفت: پیامبر (ص) تاکید فراوانی بر مقوله صلح و سازش و آشتی دادن و میانجی گری بین برادران مسلمان داشتند که امروز این اقدام در شوراهای حل اختلاف در حال انجام است که خود عملی بسیار مهم در پیروی از سیره و منش پیامبر(ص) است.
بزمانی ادامه داد: یکی از پیام‌های مهمی که قرآن به مسلمانان می‌دهد اتحاد در میان ادیان توحیدی و استفاده از اهداف مشترک در بین آنان است.
وی تصریح کرد: دعوت به ایمان یکی دیگر از پیام‌های قرآن کریم است، زیرا که در همه ادیان توحیدی اعتقاد به روز قیامت وجود دارد و از اهداف مشترکی پیروی می‌کنند.
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان بیان داشت: خداوند فاصله گرفتن از یک دیگر را نمی‌پسندد و در قرآن نیز به عذاب سخت آن اشاره کرده است.
وی عنوان داشت: پیامبر اسلام (ص) همچنان در طول زندگی گرانقدر خویش بر چنگ زدن به ریسمان الهی تاکید کرده‌اند، اسلام این ظرفیت را دارد که همه امت واحد را در خود جای دهد.
بزمانی تاکید کرد: اگر امروز ما خواهان یک جامعه ایمانی هستیم توجه کردن به سیره و سنت پیامبر(ص) بسیار مهم است.
این مقام مسئول تصریح کرد: مسلمانان جهان برای رسیدن به اوج باید همدلی و وحدت را گسترش دهند و از تعصبات گروهی و مذهبی خودداری کنند زیرا تعصب بی مورد ریسمان الهی را از گردن بیرون خواهد آورد.
برگزاری مولودی‌خوانی در وصف پیامبر(ص) و امام جعفر صادق(ع) نیز از دیگر برنامه‌های این جشن بزرگ بود.

انتهای پیام/ فارس
سه شنبه ۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب: 423111
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *