۰
تفتان ما از مشكلات و معضلات مخابراتي شهرستان خاش گزارش مي دهد؛

وضعیت نابسامان آنتن دهی تلفن همراه در شهرستان خاش/ مشترک مورد نظر در دسترس نیست...

وضعیت آنتن دهی تلفن همراه در شهرستان خاش بسيار نامناسب است و شهروندان خاشي از اين مسئله به شدت گلايه مند هستند.
 وضعیت نابسامان آنتن دهی تلفن همراه در شهرستان خاش/ مشترک مورد نظر در دسترس نیست...
به گزارش تفتان ما، در دومين مطلب انتقادي سٌتٌك همراه ما باشيد؛ "مشترک مورد نظر در دسترس نیست" این صدای پایلوت اپراتور تلفن همراه این روزها مداوم از دستگاه های ارتباطی شنیده می شود.
هزینه های مداوم و همیشگی و سنگینی که مشترکان بابت خدمات این اپراتورها می پردازند، هیچ تناسب و هماهنگی با خدماتشان ندارد.
قطعی های مداوم خطوط، قطعی آنتن، عدم پوشش برخی مناطق، عدم اطلاع رسانی و غيره از ده ها نقاط ضعف اپراتور تلفن همراه اصلی در شهرستان خاش است.
استفاده از عواطف دینی و انسانی در برخی از سرویس های ارزش افزوده و بازی کردن با احساسات پاک و انسان دوستانه نیز از مواردی است که مورد اعتراض اکثر کارشناسان حوزه ارتباطات و اجتماعی است.
نظارت بر شرکت های دست اندرکار ارتباطات و مطالبه حقوق مردم از این شرکت ها از دیگر وظایف شرکت مخابرات است.
ضعف دیگر اپراتور ضعف شدید و عقب افتادگی مفرط در حوزه اینترنت و فضای مجازی است. عدم بروز بودن و قدیمی بودن ابزار توسعه اینترنت در این اپراتور، باعث عدم استفاده نیروی کار توانمند و بخصوص جوان صاحب ایده و ابتکار در حوزه ارتباطات و عدم رقابت با نخبگان سایر مناطق در این حوزه است، حوزه ای که گردش اقتصادی در آن بالغ بر میلیاردها دلار است.
در عصر جدید اینترنت نقش مهمی در معرفی فرهنگ، سنت ها و به خصوص خدمات اقتصادی و بازار مشاغل دارد که نباید از آن غافل شد. البته نیت نگارنده منکر زحمات و خدمات زحمت کشان عرصه مهم ارتباطات و مخابرات نیست، تلاش های خدمت گزاران عرصه ارتباطات بخصوص بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی در مناطق محروم قابل ارج و احترام است.
هدف از نگاشتن سطور بالا قدردانی از دست اندرکاران اپراتور و مخابرات و اطلاع رسانی مسئولین ذیربط از وضعیت اپراتور تلفن همراه و اینترنت در شهرستان خاش است .
* عدم آنتن دهي مناسب در محله 61 واحد و هواشناسي خاش
ايرندگاني يكي از شهروندان شهرستان خاش در این خصوص گفت: خانه من در محله 61 واحد و هواشناسي است و هر روز آنتن دهي گوشي من قطع است و قادر به ارسال پیامک؛ برقراری تماس و دریافت تماس نيستم.
* آنتن موبایل می‌پرد
ذكريا شهنوازي يكي ديگر از شهروندان گفت: با مشکل عدم آنتن دهی مواجه است و به اصطلاح آنتن تلفن وی می‌پرد.
وي تصريح كرد: برای برقراری تماس مجبور به چندین بار تلاش است.
* تلفن‌های که مدام بوق اشتغال می‌زند
مجتبي سالارپور شهروند ديگري که مشترک سیم کارت دائمی همراه اول است، گفت: زمانی که می‌خواهم تماس بگیرم، مدام بوق اشتغال می‌زند و پس از چند بار تماس مکالمه برقرار می‌شود.
وي بيان كرد: البته آنتن تلفن همراه هم به مدت چند دقیقه می‌رود و دوباره آنتن باز می‌گردد.
* مشكل عدم برقراري ارتباط و ضعف آنتن دهي مربوط به طرح "هدف را بزن" است
رييس مخابرات شهرستان خاش نيز در اين خصوص به خبرنگار ما گفت: اين مشكل به دليل طرح همراه اول با عنوان"هدف را بزن" است كه باعث شده مخاطبان بسياري از اين طرح استفاده كنند.
ايمان قائني افزود: اين طرح با استقبال زيادي مواجه شده و مخاطبان چندين ساعت با ديگران مكالمه مي كنند و براي ساير مخاطبان مشكلاتي را به وجود آورده كه مخاطبان بايد چندبار تماس بگيرند تا كانالي خالي شود و بتواند ارتباط برقرار شود.
وي همچنين از راه اندازي 4 سايت3G همراه اول در شهرستان خاش خبر داد و گفت: 4 سايت ديگر نيز در دست احداث است كه در ايام دهه فجر امسال به بهره برداري مي رسد.
قائني با اشاره به مشكل عدم آنتن دهي مبين نت در شهرستان خاش، اظهار كرد: براي حل اين مشكل با شركت هاي مبين نت مكاتباتي انجام شده است كه به زودي اين مشكل نيز رفع خواهد شد.
---------------------------------------------------
گزارش از سٌتٌك(تلنگر به زبان بلوچي)
---------------------------------------------------
انتهاي پيام/
چهارشنبه ۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب: 423192
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *