۰

‌خدمات نظام بانکی به فعالان اقتصادی بعد از برجام‌ ارتقا می‌یابد /‌ تخلفات‌ بانکی عمدتا خارج از سیستم‌ تحمیل شده است

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های کشور گفت: برخی بی‌اطلاع از خدمات ارزنده و عظیم سیستم بانکی در طول حیات ‌‌ایران، صرفاً برخی تخلفات ‌را که عمدتا خارج از سیستم به آن تحمیل شده ‌‌بزرگ ‌می‌کنند.
‌خدمات نظام بانکی به فعالان اقتصادی بعد از برجام‌ ارتقا می‌یابد /‌ تخلفات‌ بانکی عمدتا خارج از سیستم‌ تحمیل شده است
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران‌، ‌‌عبدالناصر همتی در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های ‌سیستان و بلوچستان که با حضور استاندار و مسئولان بانک‌ها و سازمان‌های اقتصادی استان برگزار شد‌، با اشاره به ظرفیت‌های گسترده ‌سیستان و بلوچستان ابراز داشت‌: بانک ملی ایران آمادگی دارد از طرح‌های سازنده و صادرات‌محور استان حمایت کامل داشته باشد.
وی با اشاره به محدودیت‌های سیستم بانکی برای ارائه خدمات گسترده‌تر به فعالان اقتصادی اظهار داشت: در حال حاضر 90 درصد تامین مالی کشور توسط بانک‌ها صورت می‌گیرد و لازم است سازوکارهای دیگری نظیر ورود سرمایه خارجی برای تامین مالی اقتصاد کشور اجرایی شود‌.
رئیس شورای هماهنگی بانک‌های کشور با اشاره به خدمات ارزنده بانک‌ها برای توسعه اقتصاد کشور افزود: بانک‌ها برای توسعه کشور به ویژه در شرایط فعلی که نیاز به تحول اقتصادی احساس می‌شود‌، آمادگی کامل دارند و ان‌‌شاء‌الله با اجرای برجام‌، سطح ارائه خدمات نظام بانکی به فعالان اقتصادی کشور ارتقا خواهد یافت‌.
وی ابراز داشت‌: استان سیستان و بلوچستان برای کشور و سیستم بانکی مهم است و در این راستا بانک ملی ایران آمادگی دارد از طرح‌های صادرات‌محور و مولد با نرخ‌های ترجیحی حمایت کند‌.
رئیس بانک ملی ایران اضافه کرد‌: امکان تخصیص منابع مازاد برای استان سیستان‌وبلوچستان برای پرداخت تسهیلات به طرح‌های صادرات‌محور و مولد نیز از دیگر برنامه‌های بانک ملی ایران برای توسعه این استان است.‌
وی در پایان از اینکه برخی بی‌اطلاع از خدمات ارزنده و عظیم سیستم بانکی در طول حیات جمهوری اسلامی ایران صرفاً برخی تخلفات آن را که عمدتا خارج از سیستم به آن تحمیل شده است بزرگ می‌کنند، انتقاد کرد و تاکید داشت‌: باید در مورد عملکرد سیستم بانکی کشور قضاوت صحیح و عادلانه داشته باشیم‌.
استاندار سیستان و بلوچستان نیز بانک‌ها را پیشتاز خروج کشور از رکود دانست و گفت‌: استان سیستان و بلوچستان با وجود ‌محرومیت‌ها‌، بسیار مستعد است و می‌تواند توسعه بر محور دریا را اجرایی کند که با توجه به ساحل طولانی این استان و همجواری با کشورهای همسایه‌، ظرفیت توسعه و رشد را دارد.
علی اوسط هاشمی ارائه سازوکارهای تشویقی بانک‌ها در ‌سیستان و بلوچستان را باعث تبلور ظرفیت‌های متعدد این استان دانست و افزود‌: این سیاست دقیقاً بر مبنای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و می‌تواند روند توسعه استان را تسریع کند.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب: 423378
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *