۰

۱۰۰ زوج مددجوی کمیته امداد خاش آغاز زندگی مشترک خود را جشن گرفتند

معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد سيستان و بلوچستان گفت: 100 زوج مددجوی کمیته امداد شهرستان خاش آغاز زندگی مشترک خود را جشن گرفتند و به خانه بخت رفتند.
۱۰۰ زوج مددجوی کمیته امداد خاش آغاز زندگی مشترک خود را جشن گرفتند
به گزارش تفتان ما، اسماعيل بذرافشان در مراسم جشن ازدواج يكصد زوج تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره) خاش، اظهار كرد: سن ازدواج در کشور بالا رفته و اين آمار نيز در ميان مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) نيز بسيار بالا رفته است.
وي با بيان اينكه در استان سيستان و بلوچستان حدود 20 هزار دختر بالاي 15 سال تحت پوشش كميته امداد هستند، افزود: 46 درصد از این تعداد دختر بالای 30 هستند و همچنین 12 درصد آن‌ها بالای 40 سال هستند که هنوز ازدواج نکرده‌اند.
بذرافشان گفت: برگزاری ازدواج های آسان و پایدار می تواند در ترویج این فرهنگ حسنه، بسیار تاثیرگذار باشد.
وی تصريح كرد: جهت استحكام و تقويت بنیان خانواده برنامه های آموزشی و مشاوره ای متعددی را با هدف آموزش سبک زندگی، همسرداری، تربیت صحیح فرزندان پیش از ازدواج برای جامعه هدف برگزار می کنیم .
معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد سيستان و بلوچستان هدف از برگزاری این جشن را  تبلیغ و ترویج وقف با نیت ازدواج جوانان، الگوگیری از سبک زندگی ائمه اطهار(ع)، تبلیغ ازدواج آسان، پرهیز از تجمل‌گرایی و ترویج قناعت در زندگی از جمله رویکردهای این مراسم است.
* بندگی خداوند متعال به زندگی انسان ها معنا می دهد
امام جمعه شهرستان خاش نيز در ادامه، گفت: قوا و بندگی خداوند متعال به زندگی انسان ها معنا می دهد، از این رو همسران باید با تقوای الهی به زندگی خود معنا بدهند.
حجت الاسلام محمدحسين ميري تصريح كرد: اخلاق و فرهنگ خانواده در جامعه تاثیر گذار است چرا که کانون خانواده والاترین کانون است و این خانواده است که زن ومرد را می سازد پس اگر این کانون براساس عاطفه ، مهر و محبت و احترام باشد فرزند هم در محیط درس ، کار و جامعه اجتماعی زلال و پاک را می سازد .
وي گفت: زن ومرد بایستی مایه سکینه و آرامش برای هم باشند در این صورت است که خداوند مودت و رحمت را برای آنها ایجاد خواهد كرد.
حجت الاسلام ميري با بیان اینکه رفع موانع ازدواج جوانان وظیفه تمامی مسؤولان و متولیان است، اظهار كرد: بالا رفتن سن ازدواج در بین جوانان و نیز افزایش شمار طلاق در جامعه اسلامی از جمله معضلات اجتماعی مهمی هستند که امروز دامن گیر کشور و جامعه اسلامی ما شده اند و بايد هر چه سریع تر برای مقابله با این معضلات اجتماعی تدابیری اندیشیده شده و برنامه های اصولی اجرایی شوند چرا که در غیر این صورت تبعات آن بسیار سنگین خواهد بود.
* 9 درصد از جمعيت خاش از خدمات كميته امداد استفاده مي كنند
مدير كميته امداد امام خميني(ره) خاش نيز در ادامه، با بیان اینکه ازدواج سنتی الهی، آسمانی و ارزشمند بوده که مایه آرامش و اطمینان فرد، تحکیم بنیان خانواده و ثبات و پایداری و امنیت اجتماع می شود، گفت: باید همه مسؤولان و متولیان زمینه ازدواج آسان و به هنگام جوانان را فراهم کنند.
منصور ايرندگاني تصريح كرد: 9 درصد از جمعيت خاش از خدمات كميته امداد استفاده مي كنند كه گستره خدمات اين نهاد مقدس در 800 روستا اين شهرستان است و محرومان اين روستاها با جمعيت حدود 16 هزار نفر به صورت دائم از كمك هاي امداد بهره مند مي شوند.
وي گفت: ايجاد اشتغال براي پنج هزار نفر و اجراي 180 طرح اشتغالزايي از برنامه هاي مهم در دست اقدام اين نهاد است.
در پايان اين مراسم كه با حضور مسئولان استاني و محلي در سرسراي اجتماعات تبليغات اسلامي اين شهرستان برپا شد، به يكصد نفر از نوعروسان 2 ميليارد ريال هدایای نقدی از سوی کمیته امداد اهدا شد.
انتهاي پيام/
چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۵۷
کد مطلب: 423746
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *