۰

ائمه جمعه باید تبیین‌گر حقایق باشند

امام جمعه نیکشهر گفت: ائمه جمعه به عنوان علمای شهرها و میراث‌داران انبیاء، باید با استفاده از فرصت اجتماعِ نمازجمعه، حقایق را تبیین و روشن کنند.
ائمه جمعه باید تبیین‌گر حقایق باشند
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، حجت‎الاسلام احمد لطفیان سرگزی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان نیکشهر در مسجد جامع الزهرا(س) ضمن سفارش به تقوا و زکات و اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر، مهم‎ترین وظیفه ائمه جمعه را تبیین حقایق برشمرد و گفت: ائمه جمعه به عنوان علمای شهرها و میراث داران انبیاء، باید با استفاده از فرصت اجتماعِ نمازجمعه، حقایق را تبیین و روشن کنند.
امام جمعه نیکشهر بیان کرد: صحبت رودررو و چهره به چهره در نماز جمعه را بسیار تأثیرگذارتر و مهمتر از ارتباط‎های غیرحضوری و از طریق وسایل ارتباطی جدید دانست و تأکید کرد: ائمه جمعه باید با استفاده از این فرصت مغتنم، در نمازجمعه که قلب فرهنگی هر شهر است، هدایتگری سیاسی و فرهنگی انجام دهند.
وی با تأکید بر اینکه هدایتگری فرهنگی بنیانی‌تر از هدایتگری سیاسی است، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف اصلی دشمنان اسلام و ملت ایران، تغییر فرهنگ و اخلاق مردم به ویژه سبک زندگی آنان است.
لطفیان سرگزی عادات و روش‎های خوب زندگی همچون کتابخوانی را یکی دیگر از ابعاد بسیار مهم سبک زندگی اسلامی دانست و گفت: باید مردم و جوان‌ها را تشویق به کتابخوانی و نخبگان را تشویق به تولید کتاب کرد و شاید بتوان در محل‌های نماز جمعه در هر شهر، مرکز ارائه و نمایش کتاب‎های خوب و به روز و مطلوب ایجاد کرد.
وی با تأکید بر لزوم حفظ جایگاه و شأن امام جمعه از طرف ائمه جمعه، و همچنین مردم، خاطرنشان کرد: اقامه نمازجمعه در جمهوری اسلامی ایران توفیق بزرگی است که باید قدر آن دانسته شود و بر همین اساس مطالب خطبه‎های نماز جمعه باید براساس نیازهای روز جامعه باشد.
امام جمعه نیکشهر همچنین انتخابات را در بُعد داخلی، موجب احساس استقلال و هویت و تأثیرگذاری ملت و در بُعد منطقه ای و جهانی، مایه آبرو و اعتبار کشور و نظام خواند.
وی با تأکید بر حضور حداکثری ملت در انتخابات پیش رو گفت: هرچه حضور مردم بیشتر باشد استحکام و اعتبار نظام و کشور بیشتر می‎شود و به همین دلیل همیشه بر حضور هرچه بیشتر مردم تأکید می‎کنیم.
انتهای پیام/ فارس
شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب: 423883
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *