۰

لزوم توانمندسازی کودکان بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان

قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم سیستان و بلوچستان گفت: پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی و توانمندسازی کودکان بازمانده از تحصیل حایز اهمیت است.
لزوم توانمندسازی کودکان بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، رسول نامی پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی که با هدف شناسایی و پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی کودکان محروم و بازمانده از تحصیل استان برگزار شد، با تأکید بر ویژگی‎های اجتماعی و فرهنگی سیستان وبلوچستان اظهار داشت: مرزهای گسترده با کشورهای بی‌ثبات مجاور، حضور اتباع بیگانه در استان و دسترسی مستقیم به موادمخدر از عوامل مؤثر و تسهیل‌گر گرایش به بزهکاری و کج‌روی‌های اجتماعی در بین گروه‎های حساس و آسیب‌پذیر سیستان و بلوچستان محسوب می‎شود.
وی با تشریح خدمات حمایتی از کودکانی که دچار سوء‌مصرف موادمخدر هستند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با مشارکت مؤثر سازمان‎های مردم نهاد و نهادهای حاکمیتی بسیاری از این کودکان از خدمات درمانی - بهداشتی برخوردار شده و شاخصه‎های رفاهی در این گروه‎های سنی به نحو ملموسی ارتقاء یافته است.
این مسئول با اشاره به نقش حائز اهمیت سیاست‎های توانمندسازی گروه‎های در معرض آسیب‎های اجتماعی گفت: شایعترین معضل این کودکان فقدان مهارت‎های آموزشی و تحصیلی به واسطه عدم برخورداری از مدارک هویتی است که منجر به بازماندن این کودکان از تحصیل و آموزش شده است.
نامی ابراز امیدواری کرد تا با رفع مشکلات موجود، همه کودکان محروم از تحصیل در آینده‎ای نزدیک از سوادآموزی به عنوان اصل اساسی توسعه انسانی برخوردار شوند.
انتهای پیام/ فارس
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب: 424247
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *