۰

کانال‌هایی که از سردمداران تشیع لندنی حمایت می‌کنند

فضای مجازی با وجود تمامی محاسن، معایبی نیز دارد که از جمله‌ی آنها می‌توان به تبلیغ شخصیت‌ های ضد انقلاب در کانال‌های تلگرام اشاره کرد.
کانال‌هایی که از سردمداران تشیع لندنی حمایت می‌کنند
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، به نقل از آناج، اینترنت امروزه امکان کاملاً غیر منتظره برقراری ارتباطات بین افراد را فراهم نموده است؛ امری که در گذشته و در تاریخ روابط بین الملل در تئوری و در عمل به یک رؤیا شبیه بود. اینترنت به کلی این خط سیر را تغییر داده و طبیعی است که این امر اثراتی جهانی از خود به جای خواهد گذاشت. امروزه، شهروندان جوامع مختلف با درنوردیدن مرزهای جغرافیایی می توانند عقاید، نظرات و اطلاعات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و از این رهگذر، به خلق قلمرو عمومی جهانی بپردازند که می تواند کاملا مجزا، و در مواردی متناقض، با قلمروهای ارتباطی در سطوح دیپلماتیک و دولتی باشد.
هرچه بیشتر میگذرد تمایل مردم برای استفاده از رسانه های نسل جدید بیشتر می شود، به ندرت می توان کسی را یافت که اخبار را از روزنامه و مجلات دنبال کند، با پیشرفت علم  دستگاه های  جدیدی به بازار آمدند که جامعه را متحول کرده و باعث فراز و نشیب هایی هدف دار شدند.
یکی از وسایل ارتباطی پیشرفته که روز به روز در دل مردم بیشتر جاخوش می کند تلفن های هوشمند است، که آثار مفید و زیان بار بسیاری دارد، با گسترش تلفن های هوشمند نرم افزار های زیادی روانه بازار شد که در کنار استفاده مفید از آن آثار مضر، مخرب بسیاری را دارا میباشد.
برنامه‌هایی مانند وایبر، واتس‌آپ، تلگرام و آنهایی که هر روز از راه می‌رسند و جای خود را به سرعت در بین کاربران اینترنت باز می‌کنند، از سویی مورد استقبال واقع می‌شوند و از سوی دیگر به آنها به چشم خطراتی که باید نابود شوند نگاه می‌شود. به عنوان مثال شبکه‌ای مانند «تلگرام» بیشتر مورد استقبال افراد جامعه قرار گرفته و روز به روز افراد بیشتری به آن می‌پیوندند که سرعت و ارزانی این برنامه مهم ترین دلایل گسترش سریع آن در کشور می باشد . به دلیل عدم نیاز به تخصص برای استفاده و دسترسی آسان، قشر کثیری از مردم به سمت این نرم افزار روی آورده اند و این رسانه نو ظهور با قابلیت های جدید در حال حاضر قدرت نمایی میکند. 
بر همین اساس، گروه های خبری بسیاری در تلگرام تشکیل شده که مهم ترین کارکرد آن ها کپی کردن اخبار خبرگزاری ها و نشر آن در گروه ها است. اما آنچه که این روزها نقل محفل های سیاسی و خبری است گروه هایی ست که هر یک به سبب ویژگی های خاص خود از دیگری متمایز شده اند و در این آشفته بازار رسانه ای هر حزب و گروهی  مشغول  هم جهت کردن افکار عمومی به سوی اهداف خویش می باشد .
بالارفتن میزان استفاده از سرویس یاد شده، به مرور زمان سبب گشت تا یکبار دیگر توجه مسئولین به آن جلب شود و البته اضافه شدن قابلیتی همانند کانال ها نیز مزید بر علت شد تا رفته رفته صحبت از احتمال فیلترینگ آن به میان آید؛ مسئله ای که این روزها بحثش بیش از هر زمان دیگری داغ شده است.
مدتی است گروه ها و کانال هایی در تلگرام به شدت مشغول فعالیت می باشند که بصورت غیر مستقیم اقدام به ایجاد شبهه های نسبت به شیعه و نظام  دارند و با تفکر بیش تر می توان متوجه شد که این گروه ها منسوب به جریان شیرازی می باشد .
یکی از جریاناتی که در دو سه سال اخیر نمایان شده جریان جعلی شیعه نمایی است جریانی که یکی از بسترهای رشدش را از طریق هیات­ های مذهبی دنبال می­ کند. این جریان غیرمعقول که بدون نگاه به مکان و زمان و بدون توجه به مسائل جاری در جهان اسلام، به اشاعه بدعت­هایی می­پردازد که نتیجه آن جز کشتار شیعیان بی­ گناه نیست.
شبکه‌های ماهواره­ای متعدد، امپراطوری اینترنتی و مراکز وسیع آموزشی در کشورهای مختلف اسلامی، تنها ثمره بخشی از حمایت‌های مادی و توزیع پول‌های کلان این جریان است. این در حالی است که کشورهای اروپایی شبکه‌های بین المللی جمهوری اسلامی ایران را مسدود کرده‌اند و شبکه المنار حزب­الله در بسیاری از ماهواره‌ها توقیف شده و اجازه پخش ندارد. این جریان با وجود اینکه ادعای حمایت و دستگیری از تمام شیعیان و محبان اهل بیت را دارد، اما در ماجرای سوریه کوچک­ترین اظهارنظری نکرده است. حتی زمانی­که دشمن در صدد تخریب مرقد مطهر حضرت زینب (س) بود هیچ عکس ­العملی از این فرقه نشان داده نشد. ناگفته نماند که تنها جریان مسلمانی که بعد از تکفیری‌ها علیه سید حسن نصر الله در لبنان فعالیت می‌کند، این جریان است.
نفر اول این جریان سید صادق شیرازی می‌ باشد که سابقه فعالیت سیاسی هم داشته و در سال 88 از فتنه گران حمایت کرده و بارها به اعتقادات و مقدسات جمهوری اسلامی توهین کرده است.
برپایی هفته ی برائت توسط فرقه ی شیرازی ها مهمترین و بارزترین اقدامی است که با تأیید مستقیم سید صادق شیرازی از فراز شبکه های ماهواره ای تحت نظر ایشان ، به سمع و نظر مسلمانان جهان رسید.
 اعلام نامگذاری نهم تا پانزدهم ربیع الاول به نام هفته ی برائت توسط سید صادق شیرازی، جهان اسلام را متجعب کرد چرا که این هفته ی کذایی در آستانه ی هفته ی وحدت که از دوازدهم تا هفدهم همان ماه ( ما بین تاریخ شیعه و سنی میلاد پیامبر اسلام ص )است واقع گردید. اهل سنت معترض به این اقدام که به مناسبت مرگ خلیفه ی دوم بود، به فریاد در آمدند و شیعه را که خود بانی ایجاد هفته ی وحدت بود بازخواست نمودند؛ البته علمای بابصیرت اهل سنت می دانستند این اقدام توسط مخالفین نظام جمهوری شیعه ی ایران است اما با این حال شیعیان نگران ،با موضع گیری سریع نسبت به این اقدام مشکوک صادق شیرازی  به شناساندن جریان تندروی شیرازی ها در رسانه های عربی اقدام نمودند چرا که هفته ی برائت اولین و آخرین اقدام شیرازی ها برای ایجاد تنش میان سنی و شیعه نبود و لازم می آمد که حساب کار این فرقه ی تندرو را از شیعیان عالم جدا کرد.
از تبعات وخیم اقدامات شیرازی ها برای بر هم زدن وحدت شیعه و سنی موارد آشکار و پنهان زیادی وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از:
الف) ترویج عقاید وهابی و ضد شیعه در میان جوانان اهل سنت
ب ) جلوگیری از روند شیعه شدن هزاران اهل سنت متمایل به تشیع
ج )  افزایش اقدامات تروریستی علیه شیعیان مظلوم توسط وهابیت
با این حال فضای تلگرام تبدیل به محیطی ایمن برای تبلیغ این جریان شده است .
پیش تر  زارعیان مدیر کل ربابط عمومی شرکت مخابرات ایران گفته بود :«سیاست دولت یازدهم از ابتدا مخالفت با فیلترینگ بوده و همچنان هست و تا آخر عمر این دولت هم خواهد بود از این رو مخابرات تصمیمی برای فیلتر کردن تلگرام ندارد. من معتقدم بهترین راهکار در این زمینه بحث فیلترینگ هوشمند است که ضرورت دارد هرچه سریع‌تر در کشور توسعه پیدا کند. در همه دنیا اینگونه است که تنها آن بخش از سایت‌ها و نرم‌افزارها فیلتر می‌شود که مورد دارند و به خاطر برخی مسائل و مشکلات کل سایت را فیلتر نمی‌کنند. در کشور ما نیز این اتفاق می‌تواند رخ دهد که مثلا در مورد برنامه تلگرام تنها کانال‌ها و ربات‌هایی فیلتر شوند که مبتذل و ضداخلاقی‌اند اما کل شبکه وجود داشته باشد. حوزه فضای مجازی نیازمند یک مدیریت قوی است و فیلترینگ و بستن سایت‌ها و نرم‌افزارها و … اصلا راهکار قابل قبول و منطقی نیست بلکه راهکار اصلی فیلترینگ هوشمند است.»
چند روز قبل نیز گذشته نیز  وزیر ارتباطات با تایید مطلب فوق خاطرنشان کرد: "تا کنون  چندین فهرست از کانال های نامناسب که فعالیت مغایر با قوانین جمهوری اسلامی ایران داشته و از سوی وزارتخانه به شرکت تلگرام ارسال شده،‌ مسدود شده اند."
 لیکن محدود کردن قدرت تأثیرگذاری شبکه‌های اجتماعی سایبر به جنبه‌های سیاسی، نگرشی تک ساحتی به این معقوله بوده و به معنای غفلت از سایر ابعاد قدرت این پدیده است. شبکه‌ های اجتماعی عمومی سایبر، در عین حال که می‌توانند کارکرد آموزشی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی داشته باشند، دارای کارکردهای سیاسی هم هستند.  اما، هنگامی‌ که به موضوع قدرت نهفته در شبکه‌های اجتماعی  اشاره می‌کنیم، نمی‌توانیم به یک وجه آن اشاره کنیم، حتی اگر آن وجه، «غالب» باشد.
متاسفانه کانال‌های مخالف نظام و مبلغ برخی از شخصیت‌های معلوم الحال با ترفندهایی قابل تامل از جمله تحریک احساسات و ایجاد شبهات اذهان عمومی را تحت تاثیر قرار داده و باعث ایجاد انحراف در اصول و رفتار کاربران می‌ شوند؛ لذا لازم است چنین کانال‌ هایی همچون سایر کانال‌ های غیراخلاقی و مبتذل با درخواست وزارت ارتباطات مورد فیلترینگ قرار گیرند.
انتهای پیام/
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۱
کد مطلب: 424377
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *