۰

برگزاری مانور طرح اضطراری فرودگاه بین‌المللی زاهدان

مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان گفت: مانور طرح اضطراری فرودگاه بین‌المللی زاهدان برگزار شد.
برگزاری مانور طرح اضطراری فرودگاه بین‌المللی زاهدان
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، حسن اعرابی مقدم پیش از ظهر امروز در مکان اجرای طرح اضطراری فرودگاه بین‌المللی زاهدان، به تشریح چگونگی مانور طرح اضطراری فرودگاه بین‌المللی زاهدان پرداخته و وظایف هر یک از کارگروه‌ها را تشریح کرد.
مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان افزود: با هدف سنجش میزان آمادگی کمیته‌های مختلف در هنگام بحران و وقوع هرگونه حادثه و یا سانحه در فرودگاه‌ بین‌المللی زاهدان این طرح اضطراری برگزار شد.
وی در جمع خبرنگاران گفت: سناریوی طرح به این طریق بود که یک هواپیما بوئینگ 727 در فاصله 45 مایلی فرودگاه زاهدان ارتفاع 33 هزار پایی به دلیل از دست دادن موتور سمت چپ اعلام شرایط اضطراری می‌کند.
مدیرکل فرودگاه‌های بین‌المللی سیستان و بلوچستان افزود: در نهایت این هواپیما با تعداد سرنشینان 105 نفر با اعضای کروی پروازی به زمین برخورد و دچار حریق می‎شود.
این مسئول ادامه داد: در این مانور فرضی 15 نفر دچار ضربه مغزی، 10 نفر شکستگی دست و پا، چهار نفر به دلیل ضربه شدید به سرو دست و پا فوت شدند، هفت نفر نیز به دلیل سوختگی کامل نیازمند به بررسی و تشخیص هویت داشتند.
وی بیان کرد: هلال احمر، مدیریت ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان، هوانیروز ارتش و سپاه، حفاظت فرودگاه، پلیس فرودگاه، اوژانس شهر و فرودگاه نیز در این مانور همکاری داشتند.
گفتنی است، علی‌اصغر باریکانی مدیرکل دفتر استانداردهای فرودگاهی و ایمنی شرکت فرودگاه‌های کشور نیز در این مانور حضور داشته و توان نیروهای امدادی به ویژه فرودگاه را در مدیریت حادثه خوب ارزیابی کرد.
انتهای پیام/ فارس
سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب: 424763
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *