۰

برگزاری رزمایش «سردار شهید محمدزاده» در سیستان و بلوچستان

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان از اجرای رزمایش بزرگ «سردار شهید محمدزاده» در این استان طی روزهای سوم تا پنجم بهمن‌ماه جاری خبر داد.
برگزاری رزمایش «سردار شهید محمدزاده» در سیستان و بلوچستان
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، سردار حسین معروفی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان، اظهار داشت: سپاه سلمان استان طبق برنامه ابلاغی از سوی سازمان بسیج مستضعفین رزمایش گردان‌های بسیج را در قالب قرارگاه امام هادی (ع) برگزار می‌کند و این رزمایش تحت عنوان رزمایش «سردار شهید محمدزاده» به مدت سه روز از سوم تا پنجم بهمن‌ماه در سراسر استان با بخشی از توان رزم بسیج، تیپ مردم پایه صالحین ایرانشهر، 117 گردان بسیجی، 70 گردان بیت المقدس، 19 گردان امام حسین(ع) و شش گردان امام علی (ع) برگزار می‌شود.
وحدت، بصیرت و اقتدار بسیج شعار رزمایش بزرگ شهید محمدزاده در سیستان و بلوچستان
وی افزود: این رزمایش با حضور 30 هزار نفر از بسیجیان استان با شعار «وحدت، بصیرت و اقتدار بسیج» در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود که مهم‌ترین اهداف آن بیعت با آرمان‌های امام (ره)، تجدید میثاق با رهبر عظیم‌الشان انقلاب امام خامنه‌ای، ارتقای توان و آمادگی رزم گردان‌های بسیج، ایجاد امید و نشاط برای نیروهای وفادار و انقلابی، ایجاد یاس و نامیدی برای دشمنان است.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان ادامه داد: این رزمایش از روز شنبه سوم بهمن‌ماه برگزار خواهد شد که در این روز اردوی صحرایی برای تیپ صالحین ناحیه ایرانشهر با هدف و برنامه‌های تعریف شده در خارج از شهر ایرانشهر را خواهیم داشت.
این مسئول افزود: در روز یکشنبه فراخوانی 70 گردان‌های بیت المقدس، 19 گردان امام حسین (ع) و 6 گردان امام علی(ع) را در سراسر استان در تمامی شهرستان‌ها خواهیم داشت که پس از فراخوانی و سازمان‌دهی به سمت اردوگاه‌های مشخص شده خارج از شهر رفته و تمرینات لازم را در روز اول پیگیری خواهند کرد.
معروفی بیان کرد: در روز دوشنبه نیز فراخوان 22 گردان کوثر خواهران را در سراسر استان داریم که به سمت اردگاه‌ها حرکت و در برنامه‌های خاص پیش‌بینی شده شرکت خواهند کرد.
وی با تاکید بر اینکه رزمایش یعنی اجرای برنامه‌های عملی سین یک ساله تئوری، گفت: آموزش‌های لازم تئوری که در یک سال به خواهران و برادران داده شده در این رزمایش به صورت عملی تمرین می‎شود.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: تاکتیک‌های زیادی در این رزمایش پیش‌بینی شده که کمین، پدافند دورادور، کنترل معابر وصولی، دفاع از مراکز حساس و مهم، مقابله با اغتشاش، دفاع ساحلی و امداد و نجات از مهمترین آن‌هاست.
نمایش اقتدار بسیجیان سیستان و بلوچستان در رزمایش «سردار شهید محمدزاده»
وی به برنامه‎های جانبی این رزمایش اشاره کرد و گفت: علاوه بر این برنامه‌های جانبی فرهنگی هم پیش‌بینی شده که برگزاری نماز جماعات با مناجات و دعا، برنامه‌های بصیرت‌افزایی، برنامه‌های اخوت، فضاسازی دوران دفاع مقدس، استقبال از بسیجیان، دعوت از ائمه جمعه شیعه و سنی، بزرگان، برگزاری صبحگاه مشترک اقتدار بسیج از مهمترین آنهاست.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: پیام رزمایش 117 گردانی بسیج سپاه استان که با استعداد 30 هزار نیروی بسیجی با شعار «وحدت و اقتدار بسیجی» برگزار می‌شود، وحدت است، زیرا وحدت و وفاق ملی از اصولی‌ترین و بازدارنده‌ترین اصول انقلاب اسلامی بوده و امروز از مولفه‌های اصلی اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است.
وی گفت: راهبرد اصلی دشمن در مقابل ملت ایران از بین بردن وحدت شیعه و سنی است و بسیج محور وحدت بین تمام اقوام بوده، بسیج متعلق به همه مردم است و ما در این رزمایش با این حضور هوشمندی و وحدت بسیجیان را به عنوان نمایندگان استان به رخ می‌کشیم.
*آمادگی و بصریت بسیج برکت است
وی بصریت را پیام دیگر رزمایش عنوان کرد و گفت: حضور بسیج در صحنه‌های انقلاب نشانه بصیرت مردم بصیر انقلاب است، حضور این 117 گردان نشانه بصیرت نافذ مردم برای دفاع از آرمان‌ها و کیان ملت است.
سردار معروفی ادامه داد: امروز نیازمند بصیرت عمار گونه هستیم که در بحران‌ها راه را خوب تشخیص داده و منحرف نشویم این حضور عمار گونه و گوش به فرمان امام و مولای خود بودن است.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: اقتدار بسیج از دیگر پیام‌های این رزمایش است، زیرا بسیج ضامن امنیت کشور است و حضور این 117 گردان با 30 هزار نفر نشان از برکت بسیج دارد و در واقع دشمن از این آمادگی نا امید می‌شود و مردم از این آمادگی امیدوار می‌شوند.
وی گفت: به تمامی دشمنان انقلاب اسلامی اعلام می‌کنیم بسیج زنده و مقتدر است، زیرا ملت زنده و مقتدر است و اعتقاد قلبی به خدای متعال و وعده‌های الهی دارد و توکل رمز بزرگ پیروزی انقلاب ولایت محور و ولایت باور و مطیع امام و رهبری و مردم دوست و مردم‌دار است.
انتهای پیام/ فارس
شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب: 425125
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *