۰

وقتی بین عملیات علائم آسمانی و زمینی از بین رفت/ آسمان بارانی، اروند طوفانی و فرماندهان نگران

تمام تلاش‌ها برای وقت شناسی جزر و مد آب اروند، نقطه گذاری‌های تعیین شده در خطوط ساحلی دشمن، ستارگان راهنما در آسمان به ناگهان رنگ باختند و تمام علائم آسمانی و زمینی محو شد! آسمان بارانی شد و اروند طوفانی.
وقتی بین عملیات علائم آسمانی و زمینی از بین رفت/ آسمان بارانی، اروند طوفانی و فرماندهان نگران
به گزارش سرویس وبلاگستان تفتان ما، وبلاگ رهسپار قدیمی نوشت: عملیات والفجر 8، نسبت به دیگر عملیات‌ها خیلی متفاوت بود؛ شب آغاز عملیات، شب تذکر و دوری از غرور بود. این عملیات، یکی از معدود عملیات‌هایی بود که از حفاظت بالایی برخوردار بود، هم از جانب نیروهای عملیاتی و هم نیروهای ستادی.
انتقال نیروها از پادگان کرخه به منطقه به وسیله کمپرسی صورت گرفت بدون اینکه کسی متوجه نوع بار و محتوای کمپرسی‌ها باشد ونیز تحمل، صبر و حوصله کسانی که سوار بر این کمپرسی‌ها بودند، واقعاً ستودنی است.
محدودیت تردد نیروها در روستا و خانه‌های گلی، آموزش طرح فریب در اردوگاه پلاژ، بررسی هر روزه جذر و مد رودخانه اروند، شناسایی وضعیت آب و هوایی منطقه، شرایط آب در فصول مختلف سال. آموزش‌های مختلف و همه جانبه نیروها، جنگ در آب و خشکی، جنگ در نخلستان، جنگ شهری، جهت‌یابی‌های شبانه با استفاده از علائم زمینی و ستارگان آسمان، انتخاب و تعیین نهرهای متعددی که از عمق نخلستان عبور کرده و وارد اروند می‌شدند این نهرها برای استفاده نیروها و عبور پنهان قایق‌ها برای هجوم به دشمن فرصتی مناسب ایجاد می‌کرد تا حفاظت عملیات بیشتر شود؛ همه این‌ها بخشی از تلاش‌هایی بود که برای موفقیت بیشتر در عملیات صورت گرفته بود.
در کنار این همه زحمات و تلاش‌های مسئولان و فرماندهان و نیروهای عمل کننده، به نظر می‌رسید قدری غرور و اعتماد کاذب در آنان باعث شده بود که اطمینان شان به موفقیت در عملیات زیاد شود!
اما خداوند متعال اراده کرده بود به طور مستقیم و با کمک امدادهای غیبی خود این عملیات را که متبرک به نام مقدس حضرت زهرای مرضیه (س) بود، هدایت و به پیروزی برساند. بنابراین تمام  تلاش‌ها برای وقت شناسی جذر و مد آب اروند، نقطه گذاری‌های تعیین شده در خطوط ساحلی دشمن مثل دکل سه پایه، کشتی غرق شده، ستارگان راهنما در آسمان. همه اینها به ناگهان رنگ باختند و به چشم به هم زدنی تمام این معادلات بهم ریخت و تمام علائم آسمانی و زمینی محو شد! نه دکلی در زمین دیده شد نه ستاره‌ای در آسمان! آسمان بارانی شد و اروند طوفانی، نیروهای غواص هر کدام به سویی رفتند، کمتر از نیمی از نیروهای تخریب چی غواص که وظیفه باز کردن معبر و انهدام خورشیدی‌ها را بر عهده داشتند گم شدند و بعضی در ساحل خودی پیاده!
اما در همه این اوضاع و احوال و بهم ریختگی برنامه‌ها و استیصال فرماندهان، خداوند متعال اراده خود را نمایان کرد و در آن آسمان تیره و تار با کنار زدن لکه ابر کوچکی، همان ستاره راهنما خودنمایی کرد و راه را به ما نشان داد و نشان داد که هر قدرتی بدون اراده او هیچ است هیچ.
انتهای پیام/ فارس
يکشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب: 425204
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *