۰

سرعت وزش باد در سیستان و بلوچستان به 70 کیلومتر بر ساعت می‎رسد

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: شدت وزش باد در سیستان و بلوچستان برای روزهای دوشنبه تا پنج‌شنبه به حدود 70 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.
سرعت وزش باد در سیستان و بلوچستان به 70 کیلومتر بر ساعت می‎رسد
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، مرتضی فرجی در زاهدان اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‎های پیش‌یابی هواشناسی و تصاویر ماهواره، با عبور امواج کم فشار جوی در استان از دوشنبه تا پنج‌شنبه وزش باد متوسط تا شدید از سمت جنوب غرب رخ خواهد داد و سبب بروز گرد و خاک و افزایش دمای هوا حدود 10 تا 12 درجه سلسیوس در نیمه شمالی سیستان و بلوچستان خواهد شد.
کارشناس پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: شدت وزش باد برای روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه پیش‎بینی می‎شود و بیشینه سرعت وزش باد به حدود 70 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.
وی ادامه داد: در برخی نقاط به ویژه جاده زاهدان-بم و زاهدان-خاش ـ بزمان و توابع آنها پدیده گرد و خاک سبب کاهش دید و اختلال در تردد خواهد شد.
فرجی بیان کرد: از اواخر روز چهارشنبه تا جمعه شرایط برای بارش‎های پراکنده باران و گاهی رعدوبرق در سطح استان مهیا است و در نواحی جنوبی و بر روی دریا روزهای پنج‎شنبه تا شنبه وزش باد شدید و دریا مواج و متلاطم خواهد شد.
کارشناس پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: از اواخر وقت روز پنج‌شنبه با نفوذ توده هوای سرد به استان در نواحی شمالی وزش باد نسبتا شدید و سرد همراه با کاهش محسوس دما (حدود 10 تا 15 درجه سلسیوس) رخ خواهد داد.
وی گفت: اطلاعیه شماره 31 هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز در این راستا صادر و به مدیریت ستاد بحران استانداری ارسال شده است.
انتهای پیام/ فارس
دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب: 425346
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *