۰

استفاده ابزاری آل‌سعود از سازمان همکاری‌های اسلامی در جهت واگرایی جهان اسلام یک افتضاح سیاسی است

کارشناس مسائل منطقه هدف اصلی تشکیل سازمان همکاری کشورهای اسلامی را وحدت در جهان اسلان عنوان کرد و افزود: این سازمان برای ایجاد وحدت در جهان اسلام و دفاع از مردم مظلوم فلسطین اشغالی تاسیس شده که متاسفانه از اهداف اولیه و اصلی خود منحرف شده است.
استفاده ابزاری آل‌سعود از سازمان همکاری‌های اسلامی در جهت واگرایی جهان اسلام یک افتضاح سیاسی است
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، حسین رویوران در گفتگو با صبح توس، اظهار داشت: اجلاس اخیر و فرمایشی کشورهای اسلامی در جده، و بیانیه پایانی آن، این سازمان را از لحاظ حقوقی و عملی با چالش جدی مواجه کرده و سکوت این سازمان در خصوص جنایات رژیم غاصب صهیونیستی و اعدامهای میدانی ال سعود و تفرقه در جهان اسلام، این سازمان را از اهداف اصلی خود منحرف کرده است.
وی اذعان کرد: این سازمان برای ایجاد وحدت در جهان اسلام و دفاع از فلسطین اشغالی شکل گرفته و این اقدامات از طرف کشور میزبان یعنی دولت تروریستی سعودی و استفاده ابزاری از آن در جهت تفرقه جهان اسلام یک افتضاح سیاسی است که باید کشورهای جهان اسلام در این خصوص به یک وحدت رویه برسند.

رویوران تاکید کرد: سازمان همکاری کشورهای اسلامی نه تنها از وظیفه اصلی خود منحرف شده بلکه در جهت معکوس و بعنوان یک ابزار در اختیار عربستان عمل می کند و این رفتار ال سعود این سازمان را با چالش جدی و خطرناک مواجه کرده است.

کارشناس مسائل منطقه به رقتار قاطعانه دستگاه دیپلماسی در برابر این اقدامات خبیثانه اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی در برابر این اقدامات خصمانه باید فعالیت دیپلماسی با اقتدار داشته باشد اما نمی توان توهین های وزیر خارجه عربستان را پاسخ داد، زیرا شان جمهوری اسلامی ایران بسیار بالاتر از آن است که بخواهد در برابر یک شاهزاده سعودی که مزدور آمریکائی هاست پاسخ دهد و اگر لزوم به پاسخ باشد باید کسی در حد و اندازه عاد الجبیر در کشور پیدا کرد.

وی اظهار کرد: عربستان در چارچوب اختلاف نظرها همیشه در تشدید تضاد است و ایران در جهت حل تضاد، بحث مذاکرات را مطرح کرده و این نشان از منطق عقلانی بر نظام اسلامی ایران است که در جهت وحدت جهان اسلام گام بر می دارد، هر چند که وزیر خارجه ال سعود اظهار نظر های ناهنجاری را مطرح می کند.

انتهای پیام/
چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۰۷
کد مطلب: 425468
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *