۰

آموزش و ترویج کشاورزی سبب توانمندی روستاییان در حل مشکلات می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی چابهار گفت: آموزش و ترویج کشاورزی در کشورهای در حال توسعه برای رسیدن به اهداف توسعه کشاورزی و روستائی یکی از عناصر ضروری است که سبب می‌شود مسائل و معضلات روستائیان به دست خودشان برطرف شود.
آموزش و ترویج کشاورزی سبب توانمندی روستاییان در حل مشکلات می‌شود
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی چابهار، غلامحسین بامبری اظهار کرد: توجه به آینده ما را به طور جدی محتاج تجهیز به ابزار اصلی توسعه کشاورزی یعنی ترویج و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی می‌کند و لازم است که به جای باقی گذاردن مشکلات ریشه‌ای برای نسل آتی، به سرمایه‌گذاری وسیعی که متضمن ثمره‌ای ارزنده باشد، اقدام شود.
مدیر جهاد کشاورزی چابهار افزود: ترویج و آموزش کشاورزی نوعی آموزش به روستائیان و علاقه‌مندان به کشاورزی برای آشنایی و استفاده از فناوری‌های نو در راستای افزایش تولید، بهره‌‌وری، درآمد و ارتقای سطح زندگی تولیدکنندگان کشاورزی و رسیدن به اهداف توسعه کشاورزی و روستائی است.
این مسئول بیان کرد: هدف ترویج کشاورزی ارتقاء سطح علمی و دانش فنی بهره‌برداران است تا از طریق آشنائی با پژوهش و فناوری به صورت کاربردی بتوانند با افزایش تولید و کاهش هزینه و کسب درآمد بیشتر، هزینه زندگی خود و خانواده را فراهم کند.
وی گفت: آموزش و ترویج کشاورزی در کشورهای درحال توسعه برای رسیدن به اهداف توسعه کشاورزی و روستائی یکی از عناصر ضروری است لذا حوزه ترویج و آموزش کشاورزی اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی در سطح روستاها می‌کند که نهایتا شرکت کشاورزان و بهره‌برداران در این کلاس‌ها باعث ایجاد شرایط مناسب برای مشارکت آنان در امر تولید و رشد و شکوفایی جامعه شده و از طرفی باعث می‌شود که مسائل و معضلات روستائیان به دست خودشان برطرف شود.
بامبری گفت: این آموزش‌ها در زمینه‌های کشاورزی، دامپروری، منابع طبیعی و آبزیان و با توجه به موقعیت منطقه و نیاز روستائیان به صورت مستمر در جهادکشاورزی چابهار برگزار می‌شود.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب: 426227
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *