۰

علما روشنگر مسیر حرکت و خط دهنده سیاسیون هستند/‌پروفسور ‌موسوی‌موحدی تولید علم را مطرح کردند

سرپرست دانشگاه زابل با بیان اینکه سیاسیون ‌بایستی از نظر علما و اندیشمندان استفاده کنند، گفت:‌ علما روشنگر مسیر حرکت و خط دهنده سیاسیون هستند.
علما روشنگر مسیر حرکت و خط دهنده سیاسیون هستند/‌پروفسور ‌موسوی‌موحدی تولید علم را مطرح کردند
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، به نقل از روابط عمومی دانشگاه زابل، موسی بهلولی در همایش علمی «معیارها و راهکارهای پیشرفت دانشگاه‌ها» با حضور پروفسور علی اکبر موسوی موحدی استاد و پژوهشگر برجسته دانشگاه تهران ‌ضمن خیر مقدم به حضور ‌پروفسور موسوی موحدی به دارالولایه سیستان و دانشگاه زابل گفت: دانشگاه زابل فعالیت علمی خود را با عنوان یک دانشگاه مستقل از سال 1378 آغاز کرده است.
وی با بیان اینکه این دانشگاه به لحاظ کلی در استان بعد از دانشگاه سیستان وبلوچستان در جایگاه دوم  قرار دارد، افزود: دانشگاه زابل‌ با داشتن ‌8 دانشکده، 3 پژوهشکده، یک مرکز تحقیقات، 117 رشته تحصیلی و همچنین وجود بیش از 10 دوره دکتری، در حال حاضر یک دانشگاه نو‌پا و جوان است و ‌‌در این مسیر استفاده از تجارب علما می‌تواند باعث تعالی بیشتر و تسریع پیشرفت شود.
‌بهلولی بیان کرد: بحث تولید علم از سال‌های متمادی توسط پروفسور علی‌اکبر موسوی‌موحدی در کشور مطرح بوده و بسیاری از آیین‌نامه‌های پژوهشی که اکنون داریم منشاء آنها دانشگاه تهران است و در زمانی تدوین شده که ایشان مسئولیت معاونت پژوهشی دانشگاه تهران را بر عهده داشته‌اند.
وی نماد علمی دانشگاه تهران را مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک ایران (IBB) برشمرد و افزود: حرکت علمی و دیپلماسی علمی که اکنون در کشور داریم از این مرکز شروع شده و پروفسور علی اکبر موسوی موحدی به عنوان یکی از موثرترین افراد علمی در جامعه و جزو بنیان‌گذاران این مرکز هستند.
سرپرست دانشگاه زابل عنوان کرد که یکی از رسالت‌های دانشگاه، نوشتن مقاله و تولید انتشارات علمی است و باید دانشگاه‌های کشور خصوصاً دانشگاه‌های جوان، دانایی را به دارایی تبدیل کنند و مرزهای علم را بشکنند و به رسالت ذاتی و بعد های جهانی خود عمل کند، در این راه افزایش کمیت و کیفیت مقالات و حرکت به سمت کار‌آفرینی و دیپلماسی علمی از ضروریات است.   
‌بهلولی به اهمیت و جایگاه علما و ایجاد ارتباط موثر با وی پرداخت و افزود: دانشگاه نیاز به ارتباطات دارد، بایستی ارتباط با دانشمندان در سطح کشور توسعه داده شود و حتی سیاسیون نیز بایستی از نظر علما و اندیشمندان استفاده کنند چرا که علما روشنگر مسیر حرکت و خط دهنده سیاسیون هستند.
وی تصریح کرد: استفاده از تجارب ارزنده پروفسور موسوی موحدی که منشاء بسیاری از اقدامات موثر علمی در کشور و به خصوص دانشگاه تهران بوده ‌‌می‌تواند برای دانشگاه زابل نیز بسیار مفید باشد.‌‌
انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب: 426357
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *